Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4361
Hei, har noen klær som jeg vet det har vært hasj i. Jeg bruker ikke dette selv, men har flere kompiser som gjør dette og de har lånt klær av meg.. Har store ambisjoner om å gå inn i militæret, og lurte på hvor lenge hunder kan lukte at det har vært hasj i feks bukselommer?

Edit: Tenker da iforhold til sesjon og innrykk, om hunder kan merke meg pga dette og om det vil få noen videre konsekvens
Sist endret av Nakengruppeklem; 5. desember 2016 kl. 01:26.
Jeg hadde ingen problemer med klærne mine mtp lukt og hunder. Men om det blir et problem så er det bare å si sannheten. Når man er i førstegangstjenesten har man mye mindre rettigheten enn sivile, og de har ingen problemer med å finne bevis på deg gjennom mobilen og facebook hvis det skulle gå så langt. Har en kompis som ble dimma, og i avhøret la de frem flere hundre sier med prat om narkotika på facebook.
I løpet av de første ukene kommer du til å få et skjema hvor de spør om forskjellig shit, ang rus, gjeld osv. Hvis du faktisk har brukt hasj, men ikke nå lenger er det ikke noe problem å innrømme dette. Da vil tillitten i et eventuelt avhør også være sterkere.
Men ville ikke stressa i det hele tatt hvis det kun er lukt på klær du er bekymra for
Kan de sjekke gjennom gamle samtaler osv da? Har liksom masse prat om det, som kan tyde på at jeg har gjort det... Men ikke egentlig prøvd... Skrevet i fylla osv at jeg har røyka +++ ja du skjønner poenget er dette bare om de har mistanke eller er det uansett? Kan de sjekke det om man sletter samtaler osv?

Merker jeg får noia nå, har hatt tanker på å prøve liksom og har lett for å skryte på meg ting, men har holdt meg clean pga militæret... Suger om jeg skal ryle pga facebook samtaler nå liksom...
Sist endret av Nakengruppeklem; 5. desember 2016 kl. 02:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta med deg klær du vet er rene. Du trenger ikke mer en 2-3 skift med sivile klær, værtfall ikke på rekrutten, der er det uniform som gjelder. Du blir antakeligvis sjekket med hund første dagen, etter det kan du ta med deg klær hjemmefra visst du har tenkt deg hjem iløpet av rekruttskolen.
hvafan. kan de ut av det blå kreve tillgang til alt av epost facebook osv`? Bare hvis du har det åpent på tlf tipper jeg?
Jeg vet ikke nøyaktig men så langt jeg vet er det ikke forbudt å bli markert på. Kanskje mannen ved siden av deg på bussterminalen røyket en joint, eller hunden hadde en dårlig dag. Markerer hunden vil du bli ransakt, finner de ingenting på deg vil det heller ikke skje mer tenker jeg.
Visst hunden markerer på deg blir det tatt en pisseprøve og thats it. Sånn var det når jeg var inne i 2014. Det var noen få som ble markert på, de måtte pisse og sålenge prøven var ren så var det ingen problem.
Jeg ble tatt for det i fjor og sendt hjem. Sluttet med weed en måned før jeg skulle inn, men ble ganske full på nyttårsaften og endte opp med å ta et par drag. Husket ingen ting av dette dagen etterpå og reiste inn i militæret en uke etterpå uten noen bekymringer. Som vanlig første dagen kom de med en narkohund for å sjekke oss og jeg ble markert. Viste seg at jeg hadde på meg samme bukse som på nyttårsaften.. Måtte pisse og de fant grunnlag nok til å sende meg hjem. Var aldri noe snakk om de kunne få se på mobilen min eller noen lignede.
Sitat av Nakengruppeklem Vis innlegg
Hei, har noen klær som jeg vet det har vært hasj i. Jeg bruker ikke dette selv, men har flere kompiser som gjør dette og de har lånt klær av meg.. Har store ambisjoner om å gå inn i militæret, og lurte på hvor lenge hunder kan lukte at det har vært hasj i feks bukselommer?
Vis hele sitatet...
Om du vasker buksene dine, tviler jeg på at en hund vil
markere på dem. Med mindre disse kompisene dine har
hatt varene løst og uinnpakket i lommene over lengre tid.

Om du ikke slår deg til ro med det, er det jo bare å
bruke klær du ikke har lånt vekk - f.eks. kjøpe noen nye.
Det er ikke ulovlig å lukte hasj. Bare pass på at det ikke er noen smuler i lommene dine. Det verste som kan skje er at du må ta pissings fordi hunden markerer på deg, etter dette er du god to go. Du har også lov til å låne ut klærne til kompiser som røyker.
Takk folkens, ble mye roligere nå siden de sier nulltoleranse visste jeg ikke hvor grensa gikk liksom... Lett å overtenke og bli paranoid
This is bat country!
gregory's Avatar
Dagen før innrykk besøkte jeg par kompiser for å si hade til de. Der satt det 10-15 stk karer, i hasjrøyk uten noe form for ventilasjon. Gikk med samme klær dagen etter, på innrykk. Null stress for min del.

Husk at de også tar prøver av lommebok og bankkort.