Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1112
Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle poste, men jeg gjør det her, siden det kan ha noe med rusmidler å gjøre:

Senest i dag (fre 5. mai 06) ble det stjålet inntil 1000,- fra en gymgarderobe på skolen. Det eneste jeg lurer på; er dette noe som blir gjort i forbindelse med dop / narkotika?

Framgangsmåten er enkel, men systematisk: Elevene går fra garderoben etter å ha skiftet, og når de kommer tilbake er alt vendt rundt.. I dag kom vi tilbake etter gymmen, og
-Andreas sin lommebok var stjålet, i den var mellom 800 og 900 kroner
-Håvard sine bukselommer var vrengt, 100 kroner var tatt.
-Mats fant lommebok og kortholder på gulvet, heldigvis hadde han ingenting.

Er dette noe som skjer flere steder?

Jeg har mistanke til noen som er i et miljø der dop og narkotika står sentralt, lurer på om dette er en vanlig fremgangsmåte? De siste to ukene har det blitt stjålet penger og verdisaker for opptil 10 000,-.

Takk for alle svar,

//Titan768\\
Sist endret av titan768; 5. mai 2006 kl. 15:15.
det jeg ville gjort er å tatt meg "fri" fra en gymtime for så å stå i dusjen å vente.. så når det begynner å romstere løper du ut med ett balltre og slår penga ut av dem
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Umulig å svare på. Kvifor trur du det har samanheng med narko? Er det ei problem på skulen din? Kan det ikkje berre vere nokon som har funne at det er fin måte å få pengar på?

Du hoppar på ei linje _alt alt_ for raskt, og tenkjer ikkje sjølv.

Og kor bur du? Er der eit narkotikamiljø? Har dei tilgang til skulen? Er det rimeleg at dei stel pengar? Svar på dette, så har du svart deg sjølv.
Trådstarter
41 0
Mmm.. Joa, sant nok - men det har skjedd så mange ganger, og de har gått så systematisk til verks at det ser ut som det er de samme folka som tar ting hver gang.. Og 'de samme folka' oppfører seg såpass annerledes nå, at jeg har en svevende mistanke på dem - og de har tidligere gått rundt og skrytt av at de røyker hasj og doper seg på fester og sånn.. Derfor tror jeg det er dette som har skjedd !
Du kan jo melde det til politiet da!
Trådstarter
41 0
Har falt meg inn. Er en lærer som har funnet rundt 500,- på bakken sån uten videre, og som ikke prøver å finne ut hvem det er sine..

EDIT: Jada, har vurdert politiet også, men jeg har ikke blitt utsatt selv enda. Derfor venter jeg litt.

EDIT2: Hø.. Noen fjerna posten sin om at det kan være lærere.. :S
Sist endret av titan768; 5. mai 2006 kl. 15:27.
Så du veit hvem som gjør dette, men gjør ingenting med det?
Trådstarter
41 0
Sitat av forever_k
Så du veit hvem som gjør dette, men gjør ingenting med det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg vet.. Derfor sier jeg ingenting
Om det skjer gang på gang, hvorfor tar ikke folk med seg verdisakene i gymsalen eller lar de ligge hjemme?

Har skjedd flere ganger på skolen min også. Men vi er flinke til å ta med oss saker og ting opp i gymsalen, så da er det ikke stort annet enn klær og kosmetikk igjen å stjele..
Trådstarter
41 0
Joa.. Det er forslaget fra et annet forum. Skal foreslå det

Men hva med det som allerede er stjålet da? Skal jeg få alle de utsatte til å anmelde det?
Jeg er narkoman, men jeg stjeler ikke! Og jeg har mange narkomane venner, de stjeler heller ikke.
Er du medlem i Jehovas Vitner?
Om de vil anmelde det er jo såklart helt opp til dem selv. _Jeg_ ville ha anmeldt det, men det er bare fordi at jeg hater tyver og folk som stjeler. Du kan jo ikke akkurat anmelde for de andre da.

Og ja, ta tingene med inn i gymsalen og la dem ligge på sidelinjen. Det tror jeg da faktisk at jeg har gjort siden tidenes morgen. Er det heller ikke noen form for lås på døren til gymgarderoben?

Melkeveien: er du dum? Selv om verken du eller dine venner stjeler, så er det da en kjent sak at mange narkomane prøver seg? Jeg jobber selv i en matbutikk, og kan si så mye som at vi har opptil flere narkomane som prøver seg i uka.
Sist endret av Glykose; 5. mai 2006 kl. 16:11.
Trådstarter
41 0
Sitat av melkeveien
Er du medlem i Jehovas Vitner?
Vis hele sitatet...
Nope :P

men .. offtopic?
hmm, jeg sier meg enig med melkeveien...
En venn av meg er "goth" og ble beskyldt for ran pga. han ser ut som han gjør..
Med det var egentlig en lav blond dritt unge som hadde gjort hele pakka..
"Man skal ikke skue hunden på hårene"

Edit: med andre tanker kom jeg akkurat på en knark som robba vennen min, og om disse "narkomane" du titan snakker om er ganske unge så tror jeg ikke det er til å se bort i fra at det kan være dem..
Men om ikke de fleste narkomane har selvrespekt har de nå respekt for andre.
Sist endret av Mega_boom; 5. mai 2006 kl. 16:16.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av titan768
Nope :P

men .. offtopic?
Vis hele sitatet...
Tja.. Det er like offtopic å spør om det er en spesiell narkoman måte stjele penger på, var vel kansje det han mente.

Hva med å ikke legge igjen 1000kr i dusjen når man har gym?, kan ikke være så vansklig det. Sånt gjør man ikke, trenger ikke å være paranoid for å ikke gjør det akkurat.
sånne tyverier er det jo på alle skoler? hva har det med rusmidler å gjøre?
megabom og melkeveien ja det er oppsiktsvekkende at radikale mennesker kommer i noens søkelys når ting som dette kommer opp. hei, dere glemte vist utlendingene, sikker på at de ikke var en sånn en?

Det er en kjent sak at det forsvinner verdisaker fra garderobene, derfor har man en sånn fin ting som kalles skap der man låser verdiene sine inn.