Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 12088
Dere har sikkert hørt om lystgass, det som brukes i bilmotorer for å få de til å gå fortere. Det brukes også til gravide kvinner slik at de skal komme i et godt humør. Å puste inn lystgass i små menger er ikke skadelig, og en får veldig enkelt latterkrampe etter å ha pustet det inn. Denne gassen kan man enkelt lage selv.

Oppskrift på lystgass:

Ta og kjøp en ispose på din lokale sportsforretning, klipp opp posen. Ta ut de hvite kulene og ta de i en beholder. De hvite kulene (Ammonium Nitrat), skal du varme opp. Da dannes det en gass, lystgass.
Eller bare kjøpt lystgasspatroner på Clasern. Forresten har lystgass vært oppe her maaange ganger tidligere.

Når det er sagt, hvor mye gass dannes? Nok til å sitte og "røyke" dem og få en ordentlig rus?
eller2 bare kjøpe kremtopp i matbutikken Bruker kremtopptypen E942 som drivgass, så funker det fint

E942 = N2O
Jeg syns det er bedre å bruke en kremdispenser som bruker n2o-patroner, det er bare å droppe fløten. Pungter patronen, og sug gassen fra dispenseråpningen.. Ingenting går tapt
oppfinneren av lystgass døde av misbruk
Sitat av Sonic
oppfinneren av lystgass døde av misbruk
Vis hele sitatet...
Det visste jeg ikke.. Men han hadde sikkert ubegrensede mengder av det også..

edit: Hm. Det står ingenting om at Joseph Priestly døde av misbruk, verken på Nitrous Oxide-siden eller Joseph Priestly-siden til Wikipedia.

Dessuten er ikke lystgass giftig, så hvis han døde av det (tror det er bullshit) døde han av mangel på oksygen, ikke gassen.

edit 2: Google sier: Joseph Priestly died February 6, 1804. He died of old age in his home.

D'oh.
Sitat av mxyzptlk
Jeg syns det er bedre å bruke en kremdispenser som bruker n2o-patroner, det er bare å droppe fløten. Pungter patronen, og sug gassen fra dispenseråpningen.. Ingenting går tapt
Vis hele sitatet...
Hvor får man kjøpt slike n2o-patroner til kremdispensere?
Jernia(84kr à 10), btw bruk søke metoden!?!?
Sist endret av loopback; 1. mars 2006 kl. 19:43.
Her selger de whippets og dispensere for grei pris:

BestWhip
Hvor lenge holden rusen seg av noen "magadrag" ?
har hatt tanlege skrekk å gikk til lystgassbehandlige..
lyst gass er rart.. du blir svimmel,ør i hode, ustødig, trøtt,slapp men samtidig en digg/HERLIG følese i kroppen, men du blir sirka "normal" igjen etter en time da er du ikke slapp eller trett/ør/svimmel/ol.
Uh.. en time? Kanskje etter kontinuerlig innhalering over lengre tid da?

Har aldri brukt det hos tannlegen selv, bare rekreasjonelt med kremdispenser. Da tar du inn én patron om gangen (koster en del på Jernia, men kjøper du fra BestWhip f.eks. får du bedre pris), holder det inne til du ikke orker mer, og rusen varer ca 1-2 min. Kanskje man kjenner litt i noen minutter etterpå, men det går over ganske snart.

Tenker å kjøpe en dispenser og en del whippets fra BestWhip selv snart (dvs. om noen uker), skal komme med tilbakemelding da, har ikke prøvd whippets på mange år nå.. Over ti år siden faktisk.

Forresten, er det noen som vet hvor stort lungevolum et vanlig voksent menneske har? Lurer på om jeg skal kjøpe 1/2, 1 eller 2 pint dispenser skjønner dere..
var jo ikke noe billig på den siden da?

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt noe å koble disse patrornene til ?
slik at de blir lettere å innhalere? utenom krem dispensere da..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Finnes såkalte lystgass crackere, men tror ikke disse fremstilles og selges kommersielt.
Make your own cracker

Sitat av EscalienteX
var jo ikke noe billig på den siden da?
Vis hele sitatet...
I forhold til Norge, jo.

Noen som vet hvilket merke whippets de har på Jernia og Clas forresten? Det er visst stor forskjell på de forskjellige, kanskje ikke mtp. mengde gass osv, men hvordan patronene er laget. De dårligere merkene avgir visst en oljelignende substans som etter et dusin patroner dekker hele innsiden på kremdispenseren.. Ikke behagelig.

Skal gi en anmeldelse når jeg har bestilt fra BestWhip om en måned eller to.
Sitat av Lp_Totti
eller2 bare kjøpe kremtopp i matbutikken Bruker kremtopptypen E942 som drivgass, så funker det fint

E942 = N2O
Vis hele sitatet...

pff bullshit
jeg har eti talløse esker kremtopp men har aldri blitt no særlig lattermild av det..
Sitat av HellToPay
pff bullshit
jeg har eti talløse esker kremtopp men har aldri blitt no særlig lattermild av det..
Vis hele sitatet...
Hehe, d'oh!

Det er drivgassen (lystgass) du skal inhalere. Det er ikke kremen du blir rusa av.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har bestillt fra BestWhip i det siste? på BestWhip.com virker det bare som de selger til USA. Skandinaviske kunder må bestille fra Bestwhip.fi, men der skjønner jeg ikke hvordan jeg skal navigere, siden det står på finsk!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Ikke lag deres eget N2O folkens, det som sagt fører til flere dødsfall(men du er i det minste i godt humør)
Ved oppvarming av NH4NO3(ammonium nitrat) dannes det NOx-gasser også som ikke jeg ville uttalt var så svært bra for helsen.

Husker ikke helt dette, men jeg mener det er stort sett riktig.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Stemmer det, Brainiac. Man kan kvitte seg med NOx-gassen ved å boble alt sammen igjennom et_langt_vannbad, men man kan aldri garantere at man blir kvitt alle giftstoffene sånn på hjemmebasis. Oppskriften til trådstarter er morsomt nok en selvmordsoppskrift.
▼ ... flere år senere ... ▼
noen som vet hvordan man tar det fra en kremboks
Fuck Mr. Plod!
Sitat av xanorlover420 Vis innlegg
noen som vet hvordan man tar det fra en kremboks
Vis hele sitatet...
Kremboks fyfaen det er så bortkastet. Over 200kr på 1 tur btukte jeg er ikke nokk med en.

Kjøp 4 bokser og sug inn.
Forresten, jeg har en slik kremdispenser. Men når jeg punkterer en patron, så går noe gass ut i en lite hull der man putter inn patronen, jeg har prøvd å skru patronen raskt på, men det blåses fortsatt en del gass ut der, er dette normalt eller er det dispenseren min som ikke er så bra?

Kanskje jeg kan prøve å feste en balong på den der, slik at gassen ikke går tapt

haha, så nettopp nå at dette er en 16 år gammel tråd ...
Sist endret av Hans Høyhet; 9. februar 2022 kl. 19:11.
Xanorlover, du må være mer spesifik, hva er en kremboks?

Hans høyhet, er det normal kremsifon du har? Min slipper ikke ut noe gass, det skal den ikke gjøre.
Sist endret av Relevant; 9. februar 2022 kl. 20:07.
Fuck Mr. Plod!
Bare kjøp en tank ffs. 100kr for en halv liter med gass
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Bare kjøp en tank ffs. 100kr for en halv liter med gass
Vis hele sitatet...

Hæh? Hvor får man kjøpt dette som privatperson?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hæh? Hvor får man kjøpt dette som privatperson?
Vis hele sitatet...
hvis man vet hvordan man surfer rundt på nett så skal man klare å finne det ganske enkelt.

velger å ikke dele link i tilfelle det er imot forum reglene
Sitat av Nøddy Vis innlegg
hvis man vet hvordan man surfer rundt på nett så skal man klare å finne det ganske enkelt.

velger å ikke dele link i tilfelle det er imot forum reglene
Vis hele sitatet...

Lystgass er lovlig det, så bare å dele.