Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2352
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor får man kjøpt sprøyter enkeltvis? Helst nettbutikk. Ser at apotek selger store pakker på feks 100 stk. Jeg trenger ikke så mange.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor får man kjøpt sprøyter enkeltvis? Helst nettbutikk. Ser at apotek selger store pakker på feks 100 stk. Jeg trenger ikke så mange.
Vis hele sitatet...
Hva skal de brukes til?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får kjøpt sprøyter enkeltvis på apotek
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får kjøpt sprøyter enkeltvis på apotek
Vis hele sitatet...
Hvilket apotek? Kun ved oppmøte...? og ikke netthandel?
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får kjøpt sprøyter enkeltvis på apotek
Vis hele sitatet...
Spør du bare om å få kjøpt en sprøyte? Stiller de spørsmål? Kan jeg være ærlig om bruksområdet eller blir det rapportert?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja man spør bare om å få kjøpt en 2ml sprøyte. Og nåler, hvis de spør hva slags nål sier du oransje (om det er til intravenøs injeksjon) de spør ikke spørsmål med mindre du er 10 år gammel. Og du kan for såvidt være ærlig med dem uten at det blir rapportert men de spør ikke så det blir jo uaktuell. Pleier å være 5 kr pr stk og samme for nål
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner noen på et apotek her så pleier å bruke et annet, det kan åpenbart være lurt å unngå kjente. Heldigvis har de fleste byer 30 apotek å velge i
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spør du bare om å få kjøpt en sprøyte? Stiller de spørsmål? Kan jeg være ærlig om bruksområdet eller blir det rapportert?
Vis hele sitatet...
De spør ikke, men du kan være ærlig så de kan hjelpe deg på best mulig måte så du får riktig størrelse. De rapporterer ikke og er der for å hjelpe deg å få trygt og riktig inntak av det du skal injisere enten det er insulin, steroider eller heroin.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får gratis sprøyter i enden av storgata i oslo. Hvor alle narkomane henter. Ikke bare d. Men også ren sterilt vann, rene filter, kokekar, ren røykefolie. Men hvis du ikke bor i eller i nærheten av Oslo er dette ett useless råd. Tror de har samme tilbud i andre storbyer akk det vet jeg ikke.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk. Bor ikke i storby. Hvorfor 2 ml sprøyte, det kommer kanskje an på hvor mye man skal injisere? En liten dose med mindre sprøyte og en større med større sprøyte(stempel)? Hadde foretrukket å slippe å spørre på apoteket jeg da, men kunne bestille det på nett. Evt hente det i apotek og legge på disken og bare betale og gå ut. Men det ser ikke ut til å være mulig...? Med mindre man vil bestille 100 kanyler og 100 sprøyter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får gratis sprøyter i enden av storgata i oslo. Hvor alle narkomane henter. Ikke bare d. Men også ren sterilt vann, rene filter, kokekar, ren røykefolie. Men hvis du ikke bor i eller i nærheten av Oslo er dette ett useless råd. Tror de har samme tilbud i andre storbyer akk det vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Jo, Bergen. Straxhuset sprøyterommet. Skal være noen andre sprøyterom men vet ikke hvor.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De spør ikke om hva du skal bruke det til eller noe.

2 ml er standard til injisering, 1 ml kan bli små. Viss du ikke har injisert mye før vil jeg anbefale 12 mm nål ( de brune) istedenfor 16 mm ( de oransje)

Så da spør du på apoteket om 2 ml pumpe og 12mm eller 16mm nål.

Viss du synes det er for flaut eller risky så er den beste løsningen å kjøpe i bulk på nettet, der du ille bruker kan du kaste eller levere til apoteket.

Tenker som så også at viss du har kommet så langt at du injiserer diverse rusmidler så viø du nok ikke klare å slutte etter et par ganger, da er det bedre at du har nok tilgang på reint utstyr så du ikke ender opp med å bruke det du har flere ganger Da risikerer du infeksjoner og stygge arr pga sløve nåler og urent utstyr.
Itillegg koster en 100pk med nål og pumpe 150-200 kr tilsammen på apotek. Mens 1 nål og 1 pumpe koster 10kr. Do the math. Det er ikke noe flaut å spørre om dette på apoteket. Det kan brukes til alt fra å smøre olje på små trange steder til avansert medisinering.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det mulig å bruke veneflon istedefor vanlig sprøyte? Noen som har prøvd?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sikkert det men du må jo uansett ha en sprøyte kobla til slangen eller eventuelt en sånn dryppepose så ser ikke helt hensikten
Du får kjøpt enkeltvis på apoteket, det er bare å spørre etter det. Jeg var selv veldig redd for å få reaksjoner ettersom jeg er relativt ung, men de på apoteket er profesjonelle og hjelpsomme. Men, om du injiserer regelmessig så lønner det seg å kjøpe i bulk. Bedre det enn å risikere å gå tom en dag du er desperat, slik at du ender opp med å bruke brukt utstyr.

Jeg anbefaler https://www.apotek1.no/produkter/bd-...100stk-918031p - null stress å trekke blodsvar med disse.
Husk og be de på apoteket gjøre det diskret.

Har flere ganger sett apotekansatte holde sprøyta opp, vise den tydelig fram og spørre høyt om det er den sprøyta du skal ha..
Handla sprøyter i 100-pakk på apotek da jeg var ca 19 uten noen spørsmål, null stress. Hender seg jeg handler en å en siden jeg bruker det til å måle opp næring til planter og før brukte jeg det for å dosere nikotin i vapen.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Fikk tilbud om å kjøpe enten 10 eller 100 igår når jeg skulle kjøpe insluinsprøyter på apoteket. Men du må spørre de, siden dette må hentes på bakrommet