Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1393
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var hos Psykologen idag, hun vet om mine rusploblemer, så snakka vi om avhengighet i familien min
Nevnte ar min avdøde onkel var tung ælkis og at faren min har drevet med hasj en del.

Kommer/Kan psykologen melde ifra og få pappa i trøbbel ? Han har lappen og evt jobb og miste.

Jeg er 23 år og en voksen mann.
Dumt av meg, men var litt godt å endelig snakke åpent om at Faren min har rusmisbruk tendenser, gjorde det ikke før pga jeg vil ikke få han i trøbbel med BV
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var hos Psykologen idag, hun vet om mine rusploblemer, så snakka vi om avhengighet i familien min
Nevnte ar min avdøde onkel var tung ælkis og at faren min har drevet med hasj en del.

Kommer/Kan psykologen melde ifra og få pappa i trøbbel ? Han har lappen og evt jobb og miste.

Jeg er 23 år og en voksen mann.
Dumt av meg, men var litt godt å endelig snakke åpent om at Faren min har rusmisbruk tendenser, gjorde det ikke før pga jeg vil ikke få han i trøbbel med BV
Vis hele sitatet...
Psykologen kan ikke nevne noe fra samtalene du har med han/henne med mindre du samtykker til det. Eneste tilfellene dem kan fortelle noe til noen, er om du er under 16 år (da kan dem melde til foreldre), eller om du eller andres liv er i fare.


Om du hadde sagt til han/henne du står bak et bankran, kan ikke hun si det til politiet en gang.
Sist endret av BenzoKnekk; 6. januar 2022 kl. 16:06.
De kan varsle Fylkesmannen om de mener rusbruket ditt er så høyt at man ikke lenger oppfylte helsekravene for førerkortet. Om man får en rævva psykolog kan de ta fra deg førerkortet fordi du røyker hasj noen ganger i uken. Så selvom de kanskje sier at de har taushetsplikt er det alikavel flere tilfeller der de kommer til å varsle.

Psykologen varslet fylkesmann fordi pasienten informerte om daglig alkoholbruk:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=285358

Veldig bra å få snakket ut om ting Elektronisk Mannbjørn, det hjelper veldig. Jeg gikk selv til psykolog i en periode men turde ikke være ærlig om det som egentlig var viktig siden jeg var bekymret for å miste jobben, så fikk ikke noe nytte av det annet en forlenget sykemelding. Går bedre nå da
Sist endret av utepaanordnes; 6. januar 2022 kl. 16:28.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, faren min er narkis og tung kriminell og det er ting jeg snakker åpent med psykologen om. Psykologen er der nettopp for at du kan få snakke om alt sånt du ikke kan dele med andre Det er viktig at du føler deg trygg på det så ikke uroe deg! Viktig ting å snakke mer om tenker jeg
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
De kan varsle Fylkesmannen om de mener rusbruket ditt er så høyt at man ikke lenger oppfylte helsekravene for førerkortet. Om man får en rævva psykolog kan de ta fra deg førerkortet fordi du røyker hasj noen ganger i uken. Så selvom de kanskje sier at de har taushetsplikt er det alikavel flere tilfeller der de kommer til å varsle.

Psykologen varslet fylkesmann fordi pasienten informerte om daglig alkoholbruk:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=285358

Veldig bra å få snakket ut om ting Elektronisk Mannbjørn, det hjelper veldig. Jeg gikk selv til psykolog i en periode men turde ikke være ærlig om det som egentlig var viktig siden jeg var bekymret for å miste jobben, så fikk ikke noe nytte av det annet en forlenget sykemelding. Går bedre nå da
Vis hele sitatet...
Var faren min sitt rusbruk jeg snakka om da hahahah. Jeg er rusfri nå for å ha psykolog
. Men de vet at jeg har vært ganske tung narkis i en alder av 22. Snakka om Hasjbruken til faren min. Takk for din vennlige råd ihvertfall uansett
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, faren min er narkis og tung kriminell og det er ting jeg snakker åpent med psykologen om. Psykologen er der nettopp for at du kan få snakke om alt sånt du ikke kan dele med andre Det er viktig at du føler deg trygg på det så ikke uroe deg! Viktig ting å snakke mer om tenker jeg
Vis hele sitatet...
Ja, men hun melder ikke han inn? Jeg er pasienten hennes, ikke faren min som røyker en nattings på kvelden. Han har drevet masse annet i yngre dager før han fikk barn, men uansett. Ikke bra for barn, eller meg som kunne stjele hasjen til far når jeg var blakk fordi jeg visste hvor han gjemte det lol. Er veldig glad i han og han er verdens snilleste fyr virkelig! Men ut i fra svar her skjer det ikke noe. Jeg er pasienten, ikke han.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke bekymre deg. Jeg snakket mye om eget hasjbruk når jeg gikk i terapi, jeg hadde jobb og kjørte bil. Hun meldte aldri videre til politiet (jeg sa seff at jeg ikke røyka når jeg kjørte osv)
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men hun melder ikke han inn? Jeg er pasienten hennes, ikke faren min som røyker en nattings på kvelden. Han har drevet masse annet i yngre dager før han fikk barn, men uansett. Ikke bra for barn, eller meg som kunne stjele hasjen til far når jeg var blakk fordi jeg visste hvor han gjemte det lol. Er veldig glad i han og han er verdens snilleste fyr virkelig! Men ut i fra svar her skjer det ikke noe. Jeg er pasienten, ikke han.
Vis hele sitatet...
Nei, ingen fare. Psykologen har taushetsplikt om du så hadde sagt han hadde drept noen. Eneste tilfeller de må melde videre er hvis små barn er i fare og man forteller om vold, overgrep, tung rusbruk hjemme foran små barn.
Jeg har også fortalt psykologen min om samma du skriver her, at det var fattern som hooka meg opp med rusmidler når jeg var yngre, at han satt sprøyte på hyttetur med oss unga når vi var små og mor ikke var med osv. Psykologen kan ikke bruke noe av det du deler i mot personene det gjelder så ikke vær redd for det
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke bekymre deg. Jeg snakket mye om eget hasjbruk når jeg gikk i terapi, jeg hadde jobb og kjørte bil. Hun meldte aldri videre til politiet (jeg sa seff at jeg ikke røyka når jeg kjørte osv)
Vis hele sitatet...
Jeg har heller aldri fått konsekvenser for å fortelle om eget rusbruk. Ikke gått utover førerkort eller noe enda jeg åt piller og røyka hasj fast

Ingen av de andre jeg har snakka om i terapi har fått konsekvenser heller. Jeg har lært meg å ha tillitt til behandleren min og det er da vendepunktet kom og behandlingen begynte å være givende og hjelpsom for meg også. Man kommer ingen vei i terapi om man skal holde alt inni seg
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar folkens!! Ble roligere nå....