Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2935
Blitt trekt 3100kr av shibananorge, virker å være svindel.. snakket med banken de kunne ikke hjelpe meg, noen som veit hva dette kan være?? Står absolutt ingenting om de når jeg gjør ett Google søk
Kanskje sperre bankkort og få nytt
Anmeld det til Politiet så går du til banken. Da får du det tilbake + Sperr kortet som tidligere sagt
https://www.shibananorge.com
Så litt shady ut, står en support mailadresse på bunnen av nettsiden Står også tlf tid men ingen nummer.
Sist endret av Yohoja; 9. august 2021 kl. 20:20.
Shibana oversatt fra urdu blir til Natt. Urdu blir snakket, blant annet, i India.
Mesteparten av hacking/svindel kommer fra India.
Merkelig at ikke banken kan hjelpe. Hvilken bank har du ?
Har sparebank 1, de sa at de ikke kunne gjøre noe, pga at pengene hadde allerde blitt trekt... fikk beskjed om å møte opp i banken imorgen. Så stikker innom politi stasjonen og leverer en anmeldese først. Skjønner bare ikke hvordan de kan ha fått tak i mine bank detaljer....
Ved søk etter bare shibananorge com i google kommer det også opp noen treff på
en facebook greie "Beste deals norge"

En slags Facebook hack/virus greie?
Sist endret av vindaloo; 9. august 2021 kl. 20:37.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ved søk etter bare shibananorge com i google kommer det også opp noen treff på
en facebook greie "Beste deals norge"

En slags Facebook hack/virus greie?
Vis hele sitatet...


Kan jeg ha blitt hacket igjennom det?
Kan ikke noe om dette, men husker det var mye snakk om facebook og virus en stund.
Kanskje vært med på en facebook konkurranse en eller annen gang og fått beskjed om at du har vunnet for eksempel en iPhone men må betale porto, eller har kjøpt billig Nike sko kopier eller lignende som er typiske svindler. Det er sånn de får tak i kortinformasjonen fordi man gir den selv i god tro om at man handler eller har vunnet noe. Det kan være lenge siden det skjedde fra din side bare at de først har brukt informasjonen til svindel nå. Anmeld saken og snakk med banken eller eventuelt forsikringa, men er ikke sikkert du får det dekka.
Sitat av Duveitikkehvem Vis innlegg
Kan jeg ha blitt hacket igjennom det?
Vis hele sitatet...
Kan du ha deltatt i noen konkurranse også gitt fra deg kortdetaljer i god tro? Kan også være at du har fått virus eller en nettside du har lagret kortet ditt på har fått det frastjålet.

Regner med at du ikke har mista bankkortet ditt også har det blitt brukt?
Ingen konkurranse, heller mere mot virus. Har ikke virus program på pcen, trodde igrunn ikke det hadde så mye og si lengre, da jeg nesten aldri laster ned noe fra nett.... men jaaaa tror jeg får noen til å hjelpe meg med å formatere hele pcen. Kortet er sperret, og banken ba meg komme innom
Imorgen
Her skal banken kunne hjelpe deg om du ikke har autorisert transaksjonen.

Anmeld og meld svindelen til banken din.
Det kan være alt fra en nettbutikk som har vært hacket til noen som har kopiert kortet ditt.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Det treng ikkje å vere shibanorge som har gjort noko gale. Eg fekk kontoen tappa for nokre år tilbake, og då var pengane brukt på togbillettar.

Du har sannsynlehvis lagt att kortdetaljane på ei side som har blitt hacka.

Eg sperra kortet og anmelde saka, og så vart pengane erstatta. (Saka vart straks henlagt.)
Sist endret av BrageP; 10. august 2021 kl. 01:20.
Får du ikke kontakt med noen fra shibanorge, ville jeg hørt med shopify. Dette er en butikk løsning vi bla.a bruker der jeg jobber, og jeg så shiba er driftet av Shopify så kanskje det er noen svar å få der?
Du kan kjøre en chargeback gjennom banken din.