Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 6015
jo lett jeg veier 80 og blir full av 3 øl på to timer 6 øl på 3-4 timer så er jeg dritings. og jeg drikker 5 dager i uka.
Sist endret av Bluesky_; 18. april 2022 kl. 21:11.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
jo lett jeg veier 80 og blir full av 3 øl på to timer 6 øl på 3-4 timer så er jeg dritings. og jeg drikker 5 dager i uka.
Vis hele sitatet...
Så du blir full på tre øl på to timer?
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men uansett

Jeg skal prøve og spise et stort måltid før jeg drikker framover. Og bytte ut spriten med øl. Jeg tror lukta til spriten gjør at jeg spyr eller noe. Kommer tilbake og rapporterer hvordan det gikk
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda.

Men du kan ikke mene at en kar på 90kg, som drikker ofte, blir full av 4-5 halvlitere? På la oss si 2 timer.
Vis hele sitatet...
Jo. Man blir full av det.
Hvis din fullhetsskala er å spy og blacke ut så nei.

Anbefaler forresten å se Brille episoden om promille. Etter tre enheter er det nemlig sånn at dopamin og lykkenivået ikke går høyere samme hvor mye mer man drikker, mens mer alkohol bare påvirker bedømmingskraften. Du blir ikke mer positivrusa men bare mer negativrusa.
Selvom du føler deg kul og macho av å drikke mye alkohol er det altså ikke særlig mye vits.. Ja med mindre du vil ende opp med å spy da
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo. Man blir full av det.
Hvis din fullhetsskala er å spy og blacke ut så nei.

Anbefaler forresten å se Brille episoden om promille. Etter tre enheter er det nemlig sånn at dopamin og lykkenivået ikke går høyere samme hvor mye mer man drikker, mens mer alkohol bare påvirker bedømmingskraften. Du blir ikke mer positivrusa men bare mer negativrusa.
Selvom du føler deg kul og macho av å drikke mye alkohol er det altså ikke særlig mye vits.. Ja med mindre du vil ende opp med å spy da
Vis hele sitatet...
Du har sikkert rett, orker ikke diskutere på det.

Men er jævlig og spy ja. Ikke bare spyr jeg ut promille, jeg taper jo penger. Jeg spyr jævlig mye og, så det er vodka penger i dass.

Det er jo ikke rart jeg kommer "edru" på byen etter og ha drukket en 0.5l vodka, iom at jeg spyr det ut.
Anonym bruker
"Uvøren Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei ikke 2 liter sprit. 0.5 liter sprit + 4 halvlitere.
Vis hele sitatet...
I post#1 skrev du halv liter vodka + 2 liter sprit+cider+rusbrus.

Da jeg leste det tenkte jeg at du er heldig at du ikke drakk deg ihjel eller hjerneskadet. Promillen ville jo blitt enorm.

Du kaster opp fordi du har drukket for meget. Drikk mindre, og saktere da kaster du nok ikke opp.

Kanskje endre drikkerutinene, nå mens det ennå er en mulighet?
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I post#1 skrev du halv liter vodka + 2 liter sprit+cider+rusbrus.

Da jeg leste det tenkte jeg at du er heldig at du ikke drakk deg ihjel eller hjerneskadet. Promillen ville jo blitt enorm.

Du kaster opp fordi du har drukket for meget. Drikk mindre, og saktere da kaster du nok ikke opp.

Kanskje endre drikkerutinene, nå mens det ennå er en mulighet?
Vis hele sitatet...
Har begynt og drikke mindre. Før var det 4 ganger i uka. Nå er det 1, noen ganger 2.

Men om jeg spyr, er det sånn at jeg da spyr ut promille? Jeg føler meg mye mer edru når jeg spyr. Sikkert idiotisk spm.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda.

Men du kan ikke mene at en kar på 90kg, som drikker ofte, blir full av 4-5 halvlitere? På la oss si 2 timer.
Vis hele sitatet...
«Full» er et veldig uklart begrep.

Jeg er 100kg. Drikker alkohol omtrent hver helg. Ofte fredag og lørdag, og har gjort dette de siste 20 årene.

Jeg drikker 4-6 øl fra kl.17-23. Nummer 5 og 6 gir alltid meg følelsen av å være full. Dette er på en hel kveld.

Er jeg på fest, drikker jeg sjelden over 8 øl. Da er jeg pærefull og kubber som regel.

Ergo: voirset ditt bærer preg av for mye alkohol. Jeg støtter Dodecha i at du bør roe kraftig ned.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av reklame Vis innlegg
«Full» er et veldig uklart begrep.

Jeg er 100kg. Drikker alkohol omtrent hver helg. Ofte fredag og lørdag, og har gjort dette de siste 20 årene.

Jeg drikker 4-6 øl fra kl.17-23. Nummer 5 og 6 gir alltid meg følelsen av å være full. Dette er på en hel kveld.

Er jeg på fest, drikker jeg sjelden over 8 øl. Da er jeg pærefull og kubber som regel.

Ergo: voirset ditt bærer preg av for mye alkohol. Jeg støtter Dodecha i at du bør roe kraftig ned.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om du spiser mye før du drikker kl 17? Hva spiser du da?
Idioti å ikke spise før du skal drikke alkohol. Du ber om å bli dårlig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har begynt og drikke mindre. Før var det 4 ganger i uka. Nå er det 1, noen ganger 2.

Men om jeg spyr, er det sånn at jeg da spyr ut promille? Jeg føler meg mye mer edru når jeg spyr. Sikkert idiotisk spm.
Vis hele sitatet...
Altså hvis du gikk fra å drikke 4 ganger i uka til 1-2 ganger, men mengden alkohol ila. kvelden forble den samme, så sier det seg selv at det fort kan bli for mye, selv om du mener at det en den vanlige mengden. Toleransen din gikk ned.

Kan også tenke meg at du bør sjekke leveren din. En kjent fenomen innen alkoholiker-lore er å ha en så pass ødelagt lever at man blir dritings av 2 pils.

Du spyr ikke ut promille, er ikke sånn det fungerer, men du spyr ut en del av alkoholen som ikke rakk å bli absorbert. Men du blir ikke mer edru av det, det bare føles sånn fordi du fikk tømt deg.

Drikk (mye) mindre, så løser alt seg.
Digg å ikke ha anlegg for å bli veldig glad i alkohol, det er et guffent rusmiddel om det brukes slik mange bruker det.
Et par enheter er helt greit og sikkert ikke så usunt, men sånn 16 enheter på en kveld ender oftere dårlig enn bra.

Misforstå meg rett, jeg elsker å ta et par øl i parken med venner/venninner. Det er hyggelig som faen, og jeg planlegger å drive med dette, helst daglig, i sommer.
(Kanskje toppe opplevelsen med en liten joint av og til, men det er off topic)

Men jeg hater fylla i den forstand jeg dro på fylla før. Drikke en sekspakning, gjerne fort i løpet av et par timer på vors og et par pils + noen shots på byen.
Sjangling, snøvling, lite sjarmerende. Spying.
Helt forjævlig form dagen etter. Dag ødelagt.

Setting er også kjempeviktig.

Klubber og grisefyll, nei takk.

Parken eller stranda er best. Sørenga eller en av Oslos flere parker med teppe og høytaler, godt selskap og god drikke på sommeren, SÅ digg.
Rolig kveld med gode venner (ikke fest) eller å sitte ute i sola på en uteservering, veldig ja takk.
Mange av disse tingene er også hyggelige uten alkohol

Selv får jeg mest ut av å ta det rolig.
Strekke pilsene ved å nyte dem sakte. Som en snegle haha.
Bli litt brisen og bare drikke nok til at jeg opprettholder den lettsindige og småeuforiske følelsen av en subtil promille. Klarer det i 2+ timer med 3-4 øl, med min toleranse og vekt.
Av erfaring er det klart best stemning i de settingene jeg liker.

Og kanskje viktigst: man unngår sånn 97% av fyllesyken. Litt sånn smånedtur når promillen synker, men man er helt fin dagen etter. 92% reduksjon i fyllesyke er et lite pluss du, spesielt om man jobber eller vil gjøre noe mer fett dagen etter.

Målet er jo ikke å bli drita, med alkohol handler alt om tiden fra du starter å drikke til du slutter, og om du koser deg

------

https://avogtil.no/promillekalkulator/

Sjekket promillekalkulator, og for en mann på 90kg. La inn en sekspakning, én shot og en 0,5l spritflaske drukket over 6 timer (17-23) og dette var din høyeste promille:

Din promille: 1.5 – 2

Kl. 22:47 – 23:30

Hvis det ikke allerede har skjedd, så kan du på dette promillenivået oppleve at du blir veldig kvalm og må kaste opp. Motorikken er tydelig svekket, hukommelsen din er redusert og det er risiko for at du får blackouts. Og du er nokså trøtt.
Sist endret av krystallkongen; 19. april 2022 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du drikker deg til 2 i promille på _vorspiel_. Kroppen din sier stopp.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Du drikker deg til 2 i promille på _vorspiel_. Kroppen din sier stopp.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg føler meg ikke noe full. Men jeg blir bare kvalm, tror det er den vodkalukta.

Etter 4 enheter + 0.5l vodka er jeg absolutt ikke noe full, går helt normalt og snakker normalt.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Altså hvis du gikk fra å drikke 4 ganger i uka til 1-2 ganger, men mengden alkohol ila. kvelden forble den samme, så sier det seg selv at det fort kan bli for mye, selv om du mener at det en den vanlige mengden. Toleransen din gikk ned.

Kan også tenke meg at du bør sjekke leveren din. En kjent fenomen innen alkoholiker-lore er å ha en så pass ødelagt lever at man blir dritings av 2 pils.

Du spyr ikke ut promille, er ikke sånn det fungerer, men du spyr ut en del av alkoholen som ikke rakk å bli absorbert. Men du blir ikke mer edru av det, det bare føles sånn fordi du fikk tømt deg.

Drikk (mye) mindre, så løser alt seg.
Vis hele sitatet...
Men om jeg spyr ut endel av alkoholen, gjør det ikke meg noe mer edru? Det er jo promille der.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men om jeg spyr ut endel av alkoholen, gjør det ikke meg noe mer edru? Det er jo promille der.
Vis hele sitatet...
Hvis du kan spy det ut, så har det jo ikke blitt absorbert i blodstrømmen. Du spyr jo ikke ut alkoholen fra blodet. Og det er alkoholen i blodet som gir virkning, ikke den som er i magesekken lol.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du kan spy det ut, så har det jo ikke blitt absorbert i blodstrømmen. Du spyr jo ikke ut alkoholen fra blodet. Og det er alkoholen i blodet som gir virkning, ikke den som er i magesekken lol.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor føler jeg meg mer edru etter jeg har spydd?
Hele framtoningen av hvordan du oppfører deg her gjør meg bombesikker på at du er alkis. Jeg burde vite, kommer fra alkiser og har hatt mye trøbbel sjøl.
Anonym bruker
"Skrikende Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bytt ut cider-skvipet med øl og drikk spriten ren i shots ved siden av. Spis noe fettrikt og begynn senere.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bytt ut cider-skvipet med øl og drikk spriten ren i shots ved siden av. Spis noe fettrikt og begynn senere.
Vis hele sitatet...
Takk!

Er det all sukkeret i cideren som ødelegger?
Er du i det hele tatt 18 år? Virker ikke sånn gjennom tråden her..
Virker ikke helt som det lyttes til de mest velmenende rådene.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Virker ikke helt som det lyttes til de mest velmenende rådene.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner meg aldri på de som lager tråder for å spørre om noe, men så er de verdensmester i emnet og vet bedre enn alle som svarer. Man kunne like gjerne spurt om råd fra en vegg, eller kanskje et speil.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo. Man blir full av det.
Hvis din fullhetsskala er å spy og blacke ut så nei.

Anbefaler forresten å se Brille episoden om promille. Etter tre enheter er det nemlig sånn at dopamin og lykkenivået ikke går høyere samme hvor mye mer man drikker, mens mer alkohol bare påvirker bedømmingskraften. Du blir ikke mer positivrusa men bare mer negativrusa.
Selvom du føler deg kul og macho av å drikke mye alkohol er det altså ikke særlig mye vits.. Ja med mindre du vil ende opp med å spy da
Vis hele sitatet...
Det kommer en ekstremt sterk bra følelse når men er møkk dritings også som overgår fint den lett brisne følelsen. Alkohol påvirker flere reseptorer blandt annet NMDA, noe som kanskje er grunnen til at noen får psykose aktig effekt av veldig store doser?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke alkoholliker som mange her skal ha det til. Drikkingen er helt normal for alderen.
Anbefaler å holde seg til en ting gjennom hele kvelden. Jo renere jo bedre og bruk blandevann helst uten kullsyre. Vodka + appelsinjuice eller vodka og tranebærjuice eks. Drikk noen glass vann i blandt også. Kjøp også alkohol av kvalitet. Du vil oppleve langt mindre fyllesyke som en bonus og ingen ubehag under drikkingen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så hvorfor føler jeg meg mer edru etter jeg har spydd?
Vis hele sitatet...
Les denne:
https://www.google.com/amp/s/www.new...Mechanism.aspx

TL;DR - midlertidig økning av nevrotransmittere ved oppkast "kvikner opp" kroppen for en liten stund. Promillen ble ikke mindre enn før du spydde. Når nivåer av disse signalstoffene daler tilbake til din drita baseline, så kjenner du deg beruset igjen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er ikke alkoholliker som mange her skal ha det til. Drikkingen er helt normal for alderen.
Anbefaler å holde seg til en ting gjennom hele kvelden. Jo renere jo bedre og bruk blandevann helst uten kullsyre. Vodka + appelsinjuice eller vodka og tranebærjuice eks. Drikk noen glass vann i blandt også. Kjøp også alkohol av kvalitet. Du vil oppleve langt mindre fyllesyke som en bonus og ingen ubehag under drikkingen.
Vis hele sitatet...
Hehe, TS er kanskje ikke helt alkis akkurat for øyeblikket, men forbruket er i overkant høyt for det. Mengdene er store til tross for at frekvensen ble mindre enn før.

Hvis det forbruket som TS beskriver er normalt for alderen, så er det ganske syke tilstander der ute. Ikke snakk om at å drikke så mye 1-2 ganger per uke fucker til kropp og sinn heftigere enn 2-3 pils hver dag i lang tid.

TS viser også et nokså avslappet forhold til sitt drikkemønster, vitner om en potensiell problem. Folk prøver vel bare å advare før det går åt skauen. Alkoholavhengighet er kjipt som faen og alkiser er noen av de mer trassige rusmisbrukere jeg har vært borti. Ikke én speedball-entusiast er like fucked utvendig og innvendig enn en godt marinert alkis.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Les denne:
https://www.google.com/amp/s/www.new...Mechanism.aspx

TL;DR - midlertidig økning av nevrotransmittere ved oppkast "kvikner opp" kroppen for en liten stund. Promillen ble ikke mindre enn før du spydde. Når nivåer av disse signalstoffene daler tilbake til din drita baseline, så kjenner du deg beruset igjen.



Hehe, TS er kanskje ikke helt alkis akkurat for øyeblikket, men forbruket er i overkant høyt for det. Mengdene er store til tross for at frekvensen ble mindre enn før.

Hvis det forbruket som TS beskriver er normalt for alderen, så er det ganske syke tilstander der ute. Ikke snakk om at å drikke så mye 1-2 ganger per uke fucker til kropp og sinn heftigere enn 2-3 pils hver dag i lang tid.

TS viser også et nokså avslappet forhold til sitt drikkemønster, vitner om en potensiell problem. Folk prøver vel bare å advare før det går åt skauen. Alkoholavhengighet er kjipt som faen og alkiser er noen av de mer trassige rusmisbrukere jeg har vært borti. Ikke én speedball-entusiast er like fucked utvendig og innvendig enn en godt marinert alkis.
Vis hele sitatet...

Og drikke to ukedager er normalt for studenter, altså torsdag/fredag og lørdag. Noen drikker og på søndag, såkalt cavasøndag. Men fra nå av skal jeg fjerne vodkaen, og prøve heller øl, så får vi se.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Les denne:
https://www.google.com/amp/s/www.new...Mechanism.aspx

TL;DR - midlertidig økning av nevrotransmittere ved oppkast "kvikner opp" kroppen for en liten stund. Promillen ble ikke mindre enn før du spydde. Når nivåer av disse signalstoffene daler tilbake til din drita baseline, så kjenner du deg beruset igjen.



Hehe, TS er kanskje ikke helt alkis akkurat for øyeblikket, men forbruket er i overkant høyt for det. Mengdene er store til tross for at frekvensen ble mindre enn før.

Hvis det forbruket som TS beskriver er normalt for alderen, så er det ganske syke tilstander der ute. Ikke snakk om at å drikke så mye 1-2 ganger per uke fucker til kropp og sinn heftigere enn 2-3 pils hver dag i lang tid.

TS viser også et nokså avslappet forhold til sitt drikkemønster, vitner om en potensiell problem. Folk prøver vel bare å advare før det går åt skauen. Alkoholavhengighet er kjipt som faen og alkiser er noen av de mer trassige rusmisbrukere jeg har vært borti. Ikke én speedball-entusiast er like fucked utvendig og innvendig enn en godt marinert alkis.
Vis hele sitatet...
Er faktisk ganske vanlig kost for «ungdom» i den alderen. Spesielt på bygda.
Anonym bruker
"Imponert Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oppdatering:

Sprit var faenskapet. Bytta til øl, og mye bedre. Problemet er at jeg må opp i 8-9 øl for og bli full. Ikke blir jeg fyllesyk av øl, mens sprit dreper dem.

Hadde jeg bare visst hvor jævlig Vodka er disse åra..
BRAND ∞ STRONG
At TS spyr, får oppstøt eller annet ubehag er jo god nok grunn i seg selv til å tenke over forbruket og justere det, men jeg må si at
jeg ble litt overasket over hvor samstemte alle her var om at dette er vanvittige og uvanlige mengder.
Veldig mange av de jeg festet/dro på byen med når jeg var yngre ville ikke reagert spesielt på at dette var så ekstremt og drakk
gjerne også tilsvarende mengder, jeg også. Ikke hver helg eller alle vorspiel, men ikke helt uvanlig.

Det første jeg bet meg merke i og reagerte på var faktisk brusen. Man blir ganske stinn i magen av 2 liter brus og når det kommer
tillegg til mye annet er det ikke utenkelig at dette er en del av det ubehaget og oppkastingen han opplever.

Det er ikke ment som noe forsvar og jeg syns absolutt at han burde tenke gjennom valgene sine. Jeg oppleve vel egentlig
også innlegget mer som at han ville ha råd om hvordan han kunne unngå å spy og allikevel fortsette dette drikkemønsteret.
Da burde det blinke noen varsellamper.
Sist endret av vindaloo; 25. april 2022 kl. 03:52.