Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1780
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg er en av dem som elsker kratom. Jeg prøver selvsagt og ha et bevist forhold til planten, og jeg merker samtidig at det er avhengighetskapende. En stemme i hodet sier: "ta og kos deg med en dose før leggetid", En annen sier: " vent til helgen". Jeg prøver og ha en annenhver uke regel, at jeg da kan ta kratom 2 dager etter hverandre som en slags flukt. Nå for tiden har jeg mye stress i livet med eksamener osv. Da får jeg mer lyst å bruke kratom når jeg jobber.


Hva er andre her inne sin erfaring med å bli avhengig av denne planten, og hvor mange dager kunne dere ta planten på rad uten at det gav noen form for abstinens? Ja, jeg vet det ikke er heroin, men bør jeg fior trygghetens skyld ungå og ta det 3 dager på rad?
Jeg ghar aldri hørt om og heller ikke tatt kratom. Hvordan føles det?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg ghar aldri hørt om og heller ikke tatt kratom. Hvordan føles det?
Vis hele sitatet...
Man blir avslappet. Om du noen gang har testet milde opiater som paragin forte, vil jeg si at det kan minne litt om kodeinfølelsen med en tuch av benzo. Man føler seg og ofte skjerpet i konsentrasjonen og produktiv. Det kommer an på om man tar mild ellers sterk dose. Jeg vil ikke reklamere, men jeg vil si det er litt for godt. Det til tross for at det faktisk er lovlig i Sverige og en rekke andre land.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har testet kratom før og klarte ikke smaken. Når jeg drakk det to dager på rad føltes det ut som om jeg hadde toleranse allerede og om jeg prøvde å blande sterkere ble jeg bare kvalm. Var forsåvidt interessant når jeg traff på knappene. Ganske chill og litt euforisk. Grei weed-erstatning, men jeg trives heller med joint som jeg kan paffe på når jeg gamer.
Går helt fint. Opiater generelt gir ikke sterke abstinenser etter så kort bruk, dersom du ikke allerede har vært på minusen i mange år.

Jeg brukte tyngre opioider i månedsvis og sluttet på dagen på en fredag.
Mandag var formen fin nok til å dra på jobb.
Merk: Dette er svært individuelt. Andre kan oppleve det verre.

Du kan bli litt løs i magen, og emosjonell, men det er nok det verste.
Sist endret av SkammeligNykter; 1. april 2022 kl. 08:01.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har testet kratom før og klarte ikke smaken. Når jeg drakk det to dager på rad føltes det ut som om jeg hadde toleranse allerede og om jeg prøvde å blande sterkere ble jeg bare kvalm. Var forsåvidt interessant når jeg traff på knappene. Ganske chill og litt euforisk. Grei weed-erstatning, men jeg trives heller med joint som jeg kan paffe på når jeg gamer.
Vis hele sitatet...
Ja, det har en sweet-spot. Sammenlignet med weed, så finner ingen kratom på en eventuell urinprøve. Men det er uansett en del fordeler og ulemper med begge stoffene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har testet kratom før og klarte ikke smaken. Når jeg drakk det to dager på rad føltes det ut som om jeg hadde toleranse allerede og om jeg prøvde å blande sterkere ble jeg bare kvalm. Var forsåvidt interessant når jeg traff på knappene. Ganske chill og litt euforisk. Grei weed-erstatning, men jeg trives heller med joint som jeg kan paffe på når jeg gamer.
Vis hele sitatet...
Jeg greier heller ikke smaken. Begynte med toss&wash, men begynte å brekke meg så jævlig. Tar det heller i store gelatinkapsler.

Tar ca. 2 gram hver morgen, og har som regel 1 mnd toleransepause hvert år. Når jeg begynte å ta det tok det 2 år før jeg hadde et opphold. Har ikke merket noe til abstinenser eller lignende når jeg har pause.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Frank Dank Vis innlegg
Jeg greier heller ikke smaken. Begynte med toss&wash, men begynte å brekke meg så jævlig. Tar det heller i store gelatinkapsler.

Tar ca. 2 gram hver morgen, og har som regel 1 mnd toleransepause hvert år. Når jeg begynte å ta det tok det 2 år før jeg hadde et opphold. Har ikke merket noe til abstinenser eller lignende når jeg har pause.
Vis hele sitatet...
Interesant at du ikke fikk noe abstinens. Kan jeg spørre om du pleier å suplere med andre ting når du har hatt tolleransepause fra kratom?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interesant at du ikke fikk noe abstinens. Kan jeg spørre om du pleier å suplere med andre ting når du har hatt tolleransepause fra kratom?
Vis hele sitatet...
Nei i grunn ikke. Det eneste jeg har hørt om er abstinenser a la koffeinabstinenser. Da fra folk som bruker 20g++ om dagen.
Brukte uei og fsi ekstraktene fra den gangen Divine Shaman var en greie i lengre perioder for mange år siden. Min erfaring da var at etter 3-4 dager så dabba effekten av å jeg fikk RLS til de grader om jeg ikke økte dosering.
De ekstraktene er noe annet ja, har ikke erfaring med det, men ser når folk prater om avhengighet på reddit er det alltid snakk om ekstrakter
Sitat av Frank Dank Vis innlegg
De ekstraktene er noe annet ja, har ikke erfaring med det, men ser når folk prater om avhengighet på reddit er det alltid snakk om ekstrakter
Vis hele sitatet...
Er det man får i Sverige ekstrakt?
Vet ikke hva du får i sverige. Jeg kjøper i alle fall pulver.
La det gå 24 timer mellom hver gang du tar det og hold deg til en fast dosering. Da unngår man at toleransen stiger veldig. Og så er jo dette et rusmiddel. Ikke bruk for ofte.

Rør ut med sitronsaft til en pannekakerørekonsistens, la stå til trekk i minimum 15 min. Bruk varmt, men ikke kokende vann for å blande ut. Deretter styrter du godsakene. Munnskyllevann e.l er bra for å fjerne smak i etterkant - men hvis man ikke klarer 20 sekunders vemmelse ved inntaket så er det muligens ikke verd det for deg.

Husk å drikk MASSE vann! Hver gang man tror effekten er over - drikk vann. Det er den utilmate booster her.

Kratom har i seg selv en del bieffekter som lett kan mistolkes som abstinenser (eller bieffekter av tyngre opiater). Blant annet blir man veldig forstoppet. Magen stivner helt. Etter hva jeg har lest kommer dette av et høyt fiberinnhold. Mye nattsvette - men dette kommer av den vanndrivende effekten til kratom (herav punkt over om å drikke mye vann).

Jeg har selv tidligere brukt kratom daglig i over en måned. Det er absolutt et avhengighetspotensiale her, men for egen del opplevde jeg lite ubehag ved slutt. Humøret var kanskje litt dårligere enn vanlig et par dager. Først og fremst var det jævlig digg å etterhvert kunne gå normalt på do.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
La det gå 24 timer mellom hver gang du tar det og hold deg til en fast dosering. Da unngår man at toleransen stiger veldig. Og så er jo dette et rusmiddel. Ikke bruk for ofte.

Rør ut med sitronsaft til en pannekakerørekonsistens, la stå til trekk i minimum 15 min. Bruk varmt, men ikke kokende vann for å blande ut. Deretter styrter du godsakene. Munnskyllevann e.l er bra for å fjerne smak i etterkant - men hvis man ikke klarer 20 sekunders vemmelse ved inntaket så er det muligens ikke verd det for deg.

Husk å drikk MASSE vann! Hver gang man tror effekten er over - drikk vann. Det er den utilmate booster her.

Kratom har i seg selv en del bieffekter som lett kan mistolkes som abstinenser (eller bieffekter av tyngre opiater). Blant annet blir man veldig forstoppet. Magen stivner helt. Etter hva jeg har lest kommer dette av et høyt fiberinnhold. Mye nattsvette - men dette kommer av den vanndrivende effekten til kratom (herav punkt over om å drikke mye vann).

Jeg har selv tidligere brukt kratom daglig i over en måned. Det er absolutt et avhengighetspotensiale her, men for egen del opplevde jeg lite ubehag ved slutt. Humøret var kanskje litt dårligere enn vanlig et par dager. Først og fremst var det jævlig digg å etterhvert kunne gå normalt på do.
Vis hele sitatet...

Takk for gode tips. Hvordan tror du avhengighetspotensialet er om man forholder bruken til helger? Da liker jeg normalt sett å ta en 2 dagers, hvor jeg kontinuerlig fredag og lørdag nyter roen kratom gir. Samtidig er jeg redd for å ikke få en høyt fungerende nok funksjon på jobb når mandagen kommer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for gode tips. Hvordan tror du avhengighetspotensialet er om man forholder bruken til helger? Da liker jeg normalt sett å ta en 2 dagers, hvor jeg kontinuerlig fredag og lørdag nyter roen kratom gir. Samtidig er jeg redd for å ikke få en høyt fungerende nok funksjon på jobb når mandagen kommer.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du vil utvikle noen form for avhengighet av å ta kratom to ganger i uken. Ikke noe mer enn du vil bli alkoholiker av normal helgebruk av alkohol (avhengighetspotensialet kan ikke sammenlignes). Dette er kun etter egen mening, jeg er ikke fagperson.

Her må jeg forøvrig påpeke at dette gjelder fysisk avhengighet. Hvis du finner ut at du ikke kan ha fine fridager uten kratom, eller "må" ha kratom i forbindelse med diverse sosiale nødvendigheter så er det en annen sak. Folk blir gjerne avhengig av stoffet de føler gir dem det de trenger mest.
Sist endret av Uten Agenda; 2. april 2022 kl. 01:15.