Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 16531
Høres jo bare ut som en dårlig idé
Sitat av brrr Vis innlegg
Skyt meg med en sprøyte flein hvis jeg tar feil men dør ikke alt av bakterier og shit hvis man koker soppen en time eller 2?? Da skal det vell ikke være noe problem å skyte soppen?
Vis hele sitatet...
Uansett, det er ikke forsvarlig å skyte en hjemmelaget sopp-te, med fullt av ingredienser og store molekyler som er ment for å bli forbrent i magesekken, rett inn i blodet. Får du noe så lite som en luftboble i blodet kan du ta skikkelig skade av det, tenk hva som skjer om du får deg en soppbit i blodet eller lignende.

Det er lov å bruke LITT common sense! Skjønner ikke at vi diskuterer dette her engang.
Sist endret av Psytrip; 6. oktober 2010 kl. 15:19.
Kanskje noe av det dummeste jeg har hørt!!! Vann i seg selv skal ikke opp i blodårene. Det kan risikere at du tetter blodåren og for blodpropp. Spis heller soppen enn å leke supermann!
Sitat av 2free Vis innlegg
hei sitter med 5 flein her, lurer på om jeg skal la dem trekke i litt varmt vann i noen min, så skyte det vannet? kan det på noen måte være farlig å skyte sopp?
Vis hele sitatet...
du må være desperat hvis du vurderer å skyte flein suppe.. som alle her sier, det er ingen god ide! hvis du nå gjør det så kan du ikke si at vi ikke advarte deg! spis heller fleinsoppen eller lag te på dem, det enkleste er ofte det beste!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er jo en hel del oksygen i vann, da...
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2984
Ikke så mye at en betydelig mengde blir ødelagt.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Apl3x Vis innlegg
Kanskje noe av det dummeste jeg har hørt!!! Vann i seg selv skal ikke opp i blodårene. Det kan risikere at du tetter blodåren og for blodpropp. Spis heller soppen enn å leke supermann!
Vis hele sitatet...
Å skyte saltvann er null stress.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Å skyte saltvann er null stress.
Vis hele sitatet...
Håper virkelig du er sarkastisk lol
Sist endret av Psytrip; 6. oktober 2010 kl. 16:36.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Håper virkelig du er sarkastisk :O
Vis hele sitatet...
Det er sant.
Sitat av zevz Vis innlegg
Det er sant.
Vis hele sitatet...
Opps, tok visst feil der ja... Men det hørtes virkelig ikke sunt ut http://en.wikipedia.org/wiki/Saline_%28medicine%29

Men det kommer vel strengt tatt ann på mengde og situasjon
Sitat av brrr Vis innlegg
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2984
Ikke så mye at en betydelig mengde blir ødelagt.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik, som felix_poker allerede har bemerket, at det er en del oksygen i vann, faktisk så mye som 1/3 av vann er oksygen. Så hvis oksygen bryter ned psilocybin/psilocin og prosessen går raskere ved høye temperaturer høres det i utgangspunktet ikke ut som en god ide' å koke soppen, men siden mange har gjort dette med hell, er kanskje ikke nedbrytingen av psilocybin/psilocin helt riktig beskrevet?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Å skyte saltvann er null stress.
Vis hele sitatet...
Sterilt, isotonisk saltvann er ikke noe problem, nei (i rimelige mengder, så klart).

Sitat av brrr Vis innlegg
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2984
Ikke så mye at en betydelig mengde blir ødelagt.
Vis hele sitatet...
Hmm, interessant! Jeg var klar over at folk brygget sopp-te, men jeg trodde man ville se en markant nedgang i soppens styrke om man lot det koke så lenge som en time. Kult!
Psilocybinmolekylet har en fosforsyregruppe bundet til seg, og er derfor stabilt og ikke særlig utsatt for oksidasjon. Det kan kokes lenge uten særlige problemer, noe mange tedrikkere kan bekrefte. Psilocin derimot, som er den defosforylerte formen av psilocybin vil gå tapt, men i Psilocybe semilanceata er det ekstremt lite psilocin (ca. 0.02 %) i forhold til psilocybin, så det har ikke særlig å si.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nå har det seg slik, som felix_poker allerede har bemerket, at det er en del oksygen i vann, faktisk så mye som 1/3 av vann er oksygen. Så hvis oksygen bryter ned psilocybin/psilocin og prosessen går raskere ved høye temperaturer høres det i utgangspunktet ikke ut som en god ide' å koke soppen, men siden mange har gjort dette med hell, er kanskje ikke nedbrytingen av psilocybin/psilocin helt riktig beskrevet?
Vis hele sitatet...
Hva er det du prater om? Vann har da ikke de samme egenskapene som O2. H2O er ett ganske stabilt stoff, det reagerer nok ikke med virkemidlene i flein.
Skjønner ikke helt hvor du vill med dette?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Spør du meg er dette ren idioti på nivå med å ruse seg på paracet og lignende...
Sitat av brrr Vis innlegg
Hva er det du prater om? Vann har da ikke de samme egenskapene som O2. H2O er ett ganske stabilt stoff, det reagerer nok ikke med virkemidlene i flein.
Skjønner ikke helt hvor du vill med dette?
Vis hele sitatet...
Du sa i et tidligere innlegg at det var oksygenet som var problemet og ikke varmen når det kommer til å koke flein. Så sier du videre at det ikke er noe særlig med oksygen i vann og at det derfor ikke er noe problem å koke flein.

felix_poker tar opp at det faktisk er en del oksygen i vann, noe du avfeier med en link og ordene: Ikke så mye at en betydelig mengde blir ødelagt.

Noe jeg tolker som at du fortsatt mener at det ikke er så mye oksygen i vann.
Noe jeg med mitt innlegg prøvde å få fram at jeg er uenig i. Jeg synes derfor din forklaring på hvorfor flein kan kokes var ufullstendig og sannsynligvis ikke helt korrekt.

Afasar har i innlegget før deg, kommet med en mer dekkende forklaring, som jeg ikke ser bort i fra at er riktig.

Og jeg har da ikke påstått at vann har de samme egenskapene som oksygen, men jeg hevder at oksygen i vann kan reagere med andre stoffer, akkurat som oksygen i luft kan det.
Sist endret av Veggen; 7. oktober 2010 kl. 04:11.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du sa i et tidligere innlegg at det var oksygenet som var problemet og ikke varmen når det kommer til å koke flein. Så sier du videre at det ikke er noe særlig med oksygen i vann og at det derfor ikke er noe problem å koke flein.

felix_poker tar opp at det faktisk er en del oksygen i vann, noe du avfeier med en link og ordene: Ikke så mye at en betydelig mengde blir ødelagt.

Noe jeg tolker som at du fortsatt mener at det ikke er så mye oksygen i vann.
Noe jeg med mitt innlegg prøvde å få fram at jeg er uenig i. Jeg synes derfor din forklaring på hvorfor flein kan kokes var ufullstendig og sannsynligvis ikke helt korrekt.

Afasar har i innlegget før deg, kommet med en mer dekkende forklaring, som jeg ikke ser bort i fra at er riktig.

Og jeg har da ikke påstått at vann har de samme egenskapene som oksygen, men jeg hevder at oksygen i vann kan reagere med andre stoffer, akkurat som oksygen i luft kan det.
Vis hele sitatet...
Jeg misforsto sist, trodde du mente det ene oksygen atomet som vann består av. Det var ivertfall det jeg fikk inntrykk av da du sa at vann består av 1/3 oksygen. Fordi det at vann skulle inneholde mer oksygen (o2) en det er i lufta virker urealistisk.

Nå ser jeg at du skriver i slutten at oksygen i vann oppfører seg på samme måte som oksygen i luft, samtidig som du sier at vann ikke oppfører seg som oksygen. Mener du virkelig at 1/3 av vann er frie o2 molekyler?! Jeg tror du har lest feil en plass. Hvis ikke så er jeg ganske intrisert i å vite hvor du fikk det fra.
Sitat av brrr Vis innlegg
Jeg misforsto sist, trodde du mente det ene oksygen atomet som vann består av. Det var ivertfall det jeg fikk inntrykk av da du sa at vann består av 1/3 oksygen. Fordi det at vann skulle inneholde mer oksygen (o2) en det er i lufta virker urealistisk.

Nå ser jeg at du skriver i slutten at oksygen i vann oppfører seg på samme måte som oksygen i luft, samtidig som du sier at vann ikke oppfører seg som oksygen. Mener du virkelig at 1/3 av vann er frie o2 molekyler?! Jeg tror du har lest feil en plass. Hvis ikke så er jeg ganske intrisert i å vite hvor du fikk det fra.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen kjemiekspert, men et vannmolekyl består jo av et oksygenmolekyl og to hydrogenmolekyler. Vann er stabilt ved romtemp, men ved koking løser man jo opp de kjemiske bindingene i vannmolekylene, gjør man ikke? Dermed vil stoffer i fleinsoppen kunne reagere med oksygenet i vannet (samt med oksygen fra luften rundt, med mindre man koker soppen i en trykkoker).

Jeg sier ikke at alt virkestoffet blir ødelagt, og at det ikke vil fungere å koke sopp i vann for å trekke ut virkestoffene, men noe vil kunne reagere med oksygen fra vannet og luften.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ser ut til at dere trenger en kjemiker her.

Vann består av ca. 89 % oksygen (masseprosent). Dette oksygenet reagerer vanligvis ikke med stoffer, men det finnes unntak, f.eks. alkaliemetaller, metallorganiske stoffer og noen komplekser. Jeg tviler sterkt på at psilocybin faller under denne kategorien.

Når vann koker brytes ikke de kjemiske bindingene mellom hydrogen og oksygen; det er de intermolekylære bindingene (hydrogenbindinger) som holder vannmolekylene samlet som brytes. Altså; det er ikke selve molekylet som brytes opp, men molekylene spres fra hverandre. Hvis det du sier hadde vært sant, felix_poker, hadde jeg nok ikke turt å koke egg.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Når vann koker brytes ikke de kjemiske bindingene mellom hydrogen og oksygen; det er de intermolekylære bindingene (hydrogenbindinger) som holder vannmolekylene samlet som brytes. Altså; det er ikke selve molekylet som brytes opp, men molekylene spres fra hverandre. Hvis det du sier hadde vært sant, felix_poker, hadde jeg nok ikke turt å koke egg.
Vis hele sitatet...
haha, du har selvfølgelig rett!

Stoffene i soppen vil dog kunne reagere med oksygen fra luften, ikke sant?
Sitat av brrr Vis innlegg
Nå ser jeg at du skriver i slutten at oksygen i vann oppfører seg på samme måte som oksygen i luft, samtidig som du sier at vann ikke oppfører seg som oksygen. Mener du virkelig at 1/3 av vann er frie o2 molekyler?! Jeg tror du har lest feil en plass. Hvis ikke så er jeg ganske intrisert i å vite hvor du fikk det fra.
Vis hele sitatet...
Det kan kanskje tolkes slik, men det jeg prøver å si er at oksygenet i vann kan reagere med andre stoffer, slik som BomberMan sier og jeg tenkte spesielt på jern og metaller. Så oksygenet i vann reagerer jo med andre stoffer, sikkert ikke helt likt som i luft, men dette vet andre mer om enn meg.

Om du fortsatt mener at forklaringen din med at det er lite oksygen i vann og på grunnlag av dette, ikke er noe problem å koke flein, ville jeg satt pris på om du kom med en mer utfyllende forklaring av prosessen.

Jeg er klar over at det ikke er noe stort problem å koke flein, for så å lage te.
Men jeg synes din forklaring på hvorfor virket noe forenklet eller mangelfull, derfor ønsket jeg en mer utfyllende forklaring, noe jeg synes Afasar allerede har gjort, men om du har noe å tilføye, så gjør gjerne det.
Sist endret av Veggen; 7. oktober 2010 kl. 15:43.
Sitat av 2free Vis innlegg
hei sitter med 5 flein her, lurer på om jeg skal la dem trekke i litt varmt vann i noen min, så skyte det vannet? kan det på noen måte være farlig å skyte sopp?
Vis hele sitatet...
Faen ass, sånne som deg som holder mytene om at fleinsopp er farlig dødsdop som gjør deg psykotisk i live...

Uansett, er det ikke sånn at psilocybinet må gjennom magesekken for å nedbrytes til psilocin og opptas? Så hvis flein er mesteparten psilocybin som en post over sier vil det være helt meningsløst å injisere?
Sitat av Sargon Vis innlegg
Uansett, er det ikke sånn at psilocybinet må gjennom magesekken for å nedbrytes til psilocin og opptas? Så hvis flein er mesteparten psilocybin som en post over sier vil det være helt meningsløst å injisere?
Vis hele sitatet...
Defosforylering (fjerning av fosfatgruppen som skiller psilocybin fra psilocin) skjer i blodet. Blodplatene sørger for dette.
Sist endret av exocytose; 8. oktober 2010 kl. 16:37.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Stoffene i soppen vil dog kunne reagere med oksygen fra luften, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Ja:

Sitat av Wikipedia
Psilocin is relatively unstable in solution due to its phenolic hydroxy (-OH) group. In the presence of oxygen it readily forms bluish and dark black degradation products.
Vis hele sitatet...
Det er verdt å merke seg at små mengder oksygen kan være oppløst i vannet.
Jeg trodde virkelig idioti hadde nådd lavmål, men dette var en høydare gitt.

Tror du må finne deg en annen hobby enn rusmidler, da det er overhengende fare for at du enten ender på rettsmedisinsk institutt eller på anstalt resten av livet.

Det må da finnes grenser for hva folk tør gå gjennom for å bli rusa?!
Du skulle særiøst vært innlagt...Men det skal være mulig å bli ruset på 1 flein om den er sterk nok og om man er nok motagelig for det, varierer med soppene spessielt etter første frostnatta etter de har fått hvite røtter er de ofte sterkest..Vil ikke anbefale det om du har angst eller traumer av noe slag!
Nå er jeg lei av første frostnatt-myter!
høres ikke så smart ut og skyte soppvann i mine ører heller..
Men bare en liten tanke; hvis man ekstraherer virkestoffet (husker ikke helt navnet) i fleinen, og deretter skyter dette med vann(fra oppkokingen eller hva som skal til for å ekstrahere dette stoffet) altså bare ikke soppvannet..
Kan ikke det fungere?
Vet det er vansklig og finne ut hvor mye du faktisk skyter men er bare en tanke...
Sitat av A. Crowley Vis innlegg
høres ikke så smart ut og skyte soppvann i mine ører heller..
Men bare en liten tanke; hvis man ekstraherer virkestoffet (husker ikke helt navnet) i fleinen, og deretter skyter dette med vann(fra oppkokingen eller hva som skal til for å ekstrahere dette stoffet) altså bare ikke soppvannet..
Kan ikke det fungere?
Vet det er vansklig og finne ut hvor mye du faktisk skyter men er bare en tanke...
Vis hele sitatet...
Joda, dette fungerer teoretisk sett. Å lage en ekstrakt som er tilfredsstillende ren er imidlertid ikke noe man gjør på kjøkkenbenken.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Nå er jeg lei av første frostnatt-myter!
Vis hele sitatet...
Kan hende det er en myte men vet selv om godt voksene folk med denne erfaringen om det er en tilfeldighet eller ikke vet jeg ikke sikkert, har også erfart att soppen oftere er sterkere hvor lengre nord man kommer.Men som sagt burde ikke inntas av folk med ett snev av angst eller andre psykiske problemer da jeg har erfart att det har gitt folk mer angst og psykoser,vet ikke om det kan kansje skje friske folk også så vil ikke annbefale inntak av fleinsopp, har selv gode,sprøe og forferdelige erfaringer ved fleinsoppbruk...
ArbeidsledigProletar
Hvite røtter? KJære deg, sopp har mycel, ikke røtter. Og all mycel er hvitt, hvite tråder.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvite røtter? KJære deg, sopp har mycel, ikke røtter. Og all mycel er hvitt, hvite tråder.
Vis hele sitatet...
Da har jeg tatt feil av det i hele mitt liv fort gjort(om jeg bare hadde gått på skolen i den tia jeg skulle det:P) men takk skal du ha for infoen der lærte jeg noe nytt og spennende, men du trenger ikke kalle meg kjære da det ikke er høffelig i alle situassjoner
#1 første frostnatt er myte
#2 skyte udesinfisert vann er direkte farlig
▼ ... flere år senere ... ▼
Fuck Mr. Plod!
Sorry for å ta opp en gammel tråd. Men ser flere nevner her hvor sykt idiotisk det er å skyte flein.

Men hvis du koker det, hvordan er det mere farlig enn å skyte heroin som har gått igjennom 7 land og 10 rompehull?

Og hvorfor kan man spise soppen fersk helt uten problemer, mens med en gang den blir kokt opp og skutt så er man helt ute å kjøre?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vet ikke hvor pålitelig denne siden er, men mener å ha lest noe lignende på reddit; "'Magic mushrooms' grow in man's blood after injection with shroom tea | Live Science" https://www.livescience.com/magic-mu...se-report.html

En fyr som skyter soppte, skjønner at det ikke blir helt det samme, likevel
Jeg leste for en stund siden om en med åpenbare utfordringer som de fleste ikke har, som faktisk hadde gjort det, satt sopp intravenøst, og måtte selfølgelig på sykehus med soppinfeksjoner i hele kroppen. Hadde han ikke kommet seg på sykehus hadde det ikke gått bra.

ja, der ser jeg at mannen over meg har postet link.
Sist endret av Hans Høyhet; 21. februar 2022 kl. 10:54.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vann+psilocin hadde gått bra, men det kommer aldri noen som lager en tråd som dette til å klare lage.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Og hvorfor kan man spise soppen fersk helt uten problemer, mens med en gang den blir kokt opp og skutt så er man helt ute å kjøre?
Vis hele sitatet...
Fordi magen din og tygging bryter ned det farlige og kun noen få elementer havner i blodet via diverse organer elns ække lege.
Setter du det rett i åra har du bypassa alle kroppens sikkerhetssystemer
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Sorry for å ta opp en gammel tråd. Men ser flere nevner her hvor sykt idiotisk det er å skyte flein.

Men hvis du koker det, hvordan er det mere farlig enn å skyte heroin som har gått igjennom 7 land og 10 rompehull?

Og hvorfor kan man spise soppen fersk helt uten problemer, mens med en gang den blir kokt opp og skutt så er man helt ute å kjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg kan gjerne gre ut her, men jeg tar meg den fulle retten til å minne deg på om at dette er ting som ble tatt opp i naturfag på ungdomsskolennivå.

Når du har tygger maten din, produseres det allerede i munnen din noen enzymer som starter prosessen med å bryte ned maten til bestanddeler som kroppen din kan bruke, maten glir ned i magen og der produseres det magesyre sammen med andre enzymer som fortsetter å bryte ned maten. Musklene i magen mikser godsakene sammen slik syren og enzymene får gjort jobben sin på alt materialet.
Videre går maten nedover tarmen og blir utsatt for forskjellige enzymer som produseres av litt forskjellige organer samt bakterier som er med på å fortsette å bryte ned maten og få ut næring.

Det er vel magesyren og enzymene som er de viktigste bestanddelene her, de vil bryte ned ting som f.eks soppsporer.

Når du koker noe, så steriliserer du ikke vannet, du pasteuriserer det, det er en viktig forskjell: Pasteurisering er en varmebehandling der du hemmer veksten av mikroorganismer, pasteurisering/koking betyr ikke at du garantert dreper alt.
Sporer, både bakterielle og sopp, blir ikke ødelagt av pasteurisering: sporer er ganske hardføre jævler.

A number of fungal species form sexual spores, which are exceptionally stress-resistant and survive pasteurization and other treatments.
Vis hele sitatet...
Så vi vet da om EN av de mulige komplikasjonene man får ved å injisere soppvann som er pasteurisert. Man har potensielt ganske mange andre koselige infeksjoner man kan få siden soppen vokser ut av bakken, det er mye kjipe ting i jord som man absolutt ikke skal få inn i blodstrømmen.
Sist endret av Dodecha; 22. februar 2022 kl. 15:59.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg kan gjerne gre ut her, men jeg tar meg den fulle retten til å minne deg på om at dette er ting som ble tatt opp i naturfag på ungdomsskolennivå.

Når du har tygger maten din, produseres det allerede i munnen din noen enzymer som starter prosessen med å bryte ned maten til bestanddeler som kroppen din kan bruke, maten glir ned i magen og der produseres det magesyre sammen med andre enzymer som fortsetter å bryte ned maten. Musklene i magen mikser godsakene sammen slik syren og enzymene får gjort jobben sin på alt materialet.
Videre går maten nedover tarmen og blir utsatt for forskjellige enzymer som produseres av litt forskjellige organer samt bakterier som er med på å fortsette å bryte ned maten og få ut næring.

Det er vel magesyren og enzymene som er de viktigste bestanddelene her, de vil bryte ned ting som f.eks soppsporer.

Når du koker noe, så steriliserer du ikke vannet, du pasteuriserer det, det er en viktig forskjell: Pasteurisering er en varmebehandling der du hemmer veksten av mikroorganismer, pasteurisering/koking betyr ikke at du garantert dreper alt.
Sporer, både bakterielle og sopp, blir ikke ødelagt av pasteurisering: sporer er ganske hardføre jævler.



Så vi vet da om EN av de mulige komplikasjonene man får ved å injisere soppvann som er pasteurisert. Man har potensielt ganske mange andre koselige infeksjoner man kan få siden soppen vokser ut av bakken, det er mye kjipe ting i jord som man absolutt ikke skal få inn i blodstrømmen.
Vis hele sitatet...
Hva med en Alkoholekstrakt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew