Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3186
Hva gjør jeg nå? Hva i huleste skal jeg glede meg til nå?
Enig, den serien er nok blant de mest underholdende jeg har sett. Om ikke DEN mest underholdende.

Den ble litt merkelig mot slutten, men fytti grisen for en ekstremt spennende serie!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hva skjedde med protomolekylet og de ungene som "hundene" fiksa egentlig, fikk vi no avslutning på det? Syntes alt ble veldig militært mot slutten.
Nei, det som skjedde på Laconia ser jeg på som en teaser for en eventuell oppfølger. Og ja, det ble veldig militært, krig er sånn. Men så har jo showet skiftet tone mer enn en gang før.

@tearz83 : Evt ikke. Jeg gav opp halvveis i bok to elns, da ble de uunngåelige forskjellene for plagsomme. Det er nok greiere nå som serien er ferdig, men uansett synes jeg bøkene ble litt for "pulp" sammenliknet med serien. Det er jo det rike rollegalleriet som er seriens virkelige styrke, og de fant jeg ikke i bøkene.
Sist endret av Fulmen; 21. januar 2022 kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det eneste høy-produksjonskvalitet sci-fi som er nytt er vel Foundation. https://www.imdb.com/title/tt0804484/

Ikke i nærheten av Expanse selvfølgelig.
Men om du skal se sci-fi serie som har kommet ut nylig, så tror jeg det er alternativet for øyeblikket.

Jeg synes både bøkene og serien var gode. Men i bøkene går det sakte. Serien hopper glatt over en del. Men sånn er det jonalltis
Jeg har blitt litt skeptisk til mange klassikere, rett og slett fordi de har blitt plyndret så grundig at de sjelden når opp til sitt opprinnelige nivå. Og hvorfor må vi drøvtygge de samme gamle ideene om og om igjen? Gi meg noe nytt.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Syntes Raised By Wolves var ganske bra, anbefaler lave forventninger. Litt gammeldags sci-fi som er ganske treg, men med noen kule ideer. Litt mange filler episoder kanskje
Sist endret av Bothrops; 22. januar 2022 kl. 03:20.
Raised by Wolves har jo fått ok respons, men jeg har ikke likt Ridley Scotts senere arbeid. Alt for mye gjenbruk av gamle ideer og todimensjonale karakterer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sjekk ut Stargate Universe - den var ganske god.
Ellers er jo Battlestar Galactica en klassiker.

Enig i at Foundation også var bra, og den er nyere.

Raised by wolfes fungerte bra på weed
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Likte både bøkene og serien, leste bøkene først, brydde meg ikke med siste boka. Ble for militært og jeg mistet interessen.
Noen som kan fortelle meg hvor "Foundation" går? Finner den ikke på Playpilot