Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1782
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ett problem, når jeg er alene å skal ut å røyke blir jeg helt paranoid når jeg ser folk.

Jeg klarer ikke nyte jointen når jeg er alene, jeg ser en mann på en benk 50 meter borte, jeg ender opp med å slukke jointen og få videre til en annen plass.

Jeg bor midt i en stor by så er jo folk overalt hele døgnet.

Hva gjorde dere for å bli trygg på å røyle alene ute?
Anonym bruker
"Fortrolig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk bryr seg ikke! Kan lett gå opp karl johan å røyke en joint uten problemer. Tok meg en stund selv, men lærte litt sånn etterhvert at det er meget få folk som bryr seg om hva andre gjør i storbyene.
Røyk mens du går rolig med musikk på ørene, sitt ute på et berg og røyk når du har komt helt opp.
Tenk at det er faktisk flere enn du tror som røyker ute offentlig daglig og aldri får problemer. Får kanskje noen skråblikk en sjelden gang pga de røyker selv, ikke noe ellers.
Det skal gå helt fint, folk som ikke vet hva lukta er fra før tenker ikke over hva det er uansett. Folk flest har nok med seg selv
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
40k innbyggere er ikke så mange tho, men en del folk midt i byen.
Jeg bor i et helt vanlig tettbygd boligfelt ute på landet og har røyka ut i gata mens jeg har passert folk på en armlengde uten at det har vært problem.
De som veit hvordan cannabis lukter pleier ikke skape problemer ;-)
Bytta til å røyke inne med pipe og avis, blåste det opp i peisen/ovnsrøret. Evt i ventilatoren over en komfyr, bare sjekk litt hvor røyken går ut
Sist endret av Bothrops; 10. september 2021 kl. 23:15.
Folk er stort sett konfliktskye så de jumper ikke akuratt på deg om de skulle mislike at du røyka hasj. Ikke gidder snuten å rykke ut til en snitchmelding om en random kar som hadde en mistenkelig sigarett heller.

Senk skuldra og vær din egen herre
Anonym bruker
"Fortrolig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så derfor valgte snutefaen å annmelde henne til barneværnet og krevde at ha leverte urinprøver etter at de hadde gått igjennom tingene hennes etter "trussel med vold" og funnet ut at hun ikke hadde noe hasj? Liksom hu dama her ble trakkasert å blir tvunget til å skjemme seg selv og urinere i en kopp foran et annent menneske, ETTER AT SNUTEN HATTE FASTSLÅTT AT HU IKKE VAR RUSA. Så jeg skal love deg at hvis snuten tror dem kan profitere på å ødelegge ditt liv, så gjør dem det, hver eneste gang. man skal ikke lete lenge før man finner mange eksempler.

Klart det skjer at snuten rykker ut til tips om hasjlukt!! hasj er jo overrepresentert i den statistikken, og det kan da ikke være fordi at snuten ikke rykker ut, men heller at det er lett å bevise at noen har narkotika, da du ved mistanke kan bryte alle rettigheter personen har.

Seff rykker snuten ut til kriminalitet som er lett og oppklare da snuten DRITER i deg og bare vil ha en bra oppklarings prosent. nesten 10 tusen folk ble dømt for hasj i fjor og det er 27% mindre en året før, sikkert pga corona, men seff vil politiet ødelegge livet ditt pga. hasj og oppklarings prosent de er tross alt utdannet til å ødelegge liv.

Men poenget er jo at ingen ringer inn angående hasj lukt
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg slutter nok aldri å bli overrasket over mange cannabisbrukeres intense jag etter rus på stoffet på tross av hurtigvirkende og vedvarende ekstremt ubehagelige bivirkninger. Jeg har jo selv gjort det.

Veldig mye rusbruk vil ha negative konsekvenser, som fyllesyke, nedtur og lignende.

Jeg finner det bare rett og slett fascinerende at mennesker bruker så mye ressurser på denne å så ufarlige cannabisen. Et stoff som for eksempel kan få de til å tro at de har tisset i buksa, at vedkommende ikke kan se eller kjenne det selv, og at vennene deres som de inntar stoffet med har utviklet et intrikat kodespråk for å tøyse om det uten at den buksepissende skjønner det.

Hva med og bare ta en pause?
Anonym bruker
"Fortrolig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva faen folk er det du er med som ikke merker om dem har tisset i buksa når dem har røyket hasj! Det har jeg aldri opplevd eller sett noen gjøre på 15 år. Helt enig at hasj kan være skadelig, men dette var veldig tullete eksempel..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Hva med og bare ta en pause?
Vis hele sitatet...
Du vet da faen hvor ofte jeg røyker?

Røyker kun når jeg har fri i 2 dager altså hver 3 uke.

Slutt å trashe folks thread
Anonym bruker
"Fortrolig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Harek Vis innlegg
"Han forklarer at det var opplysningen om at det var et barn involvert, som gjorde at politiet rykket ut."

Skjer ikke at politiet rykker ut på tips om hasjlukt fra noen på gata eller i skauen. Kanskje om det var en original som alltid ble observert og meldt inn av nabo hver eneste kveld i liten bygd med mistanke om oppbevaring av større mengder.
Vis hele sitatet...
Sitat av Rebo Vis innlegg
Du vet da faen hvor ofte jeg røyker?

Røyker kun når jeg har fri i 2 dager altså hver 3 uke.

Slutt å trashe folks thread
Vis hele sitatet...
Så det går ikke an å ta en pause siden du røyker hver tredje uke?
Her er det du som trasher tråden, er ikke enig i det du siterte, men det er nå da lov å svare saklig.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt enig at hasj kan være skadelig, men dette var veldig tullete eksempel..
Vis hele sitatet...
Vrangforestillinger er som regel ganske tullete.

Paranoia, altså følelsen av å bli iakttatt, uten noen særskilt grunn, er vel en vrangforestilling? Joda. Nå er jo cannabisrøyking ulovlig. Men jeg tror ikke delta kommer kjørende med det første.

Altså, hvis trådstarter ikke kan røyke ute uten å få noia, så er det nok kanskje best å ikke røyke ute?


Det er sannelig ikke lett med denne cannabisen...


Men misforstå meg rett. Jeg har jo selv tatt dumme valg i forhold til rus. Jeg bare påpeker at jeg har fått en innsikt og et skråblikk på det evigvarende jaget etter cannabis, på tross av ubehagelige bivirkninger.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ett problem, når jeg er alene å skal ut å røyke blir jeg helt paranoid når jeg ser folk.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan du skal få bukt med din paranoia, men jeg tenker et relevant spørsmål blir hva du konkret er redd for.

Kanskje har du ansvar for barn, eller du har en jobb som absolutt ikke er forenelig med å bli straffeforfulgt for cannabisbruk.

Kanskje du bare synes det er ubehagelig å kunne bli oppdaget som en som gjør noe ulovlig/tabu?

Det er jo ikke et ukjent fenomen at noen pådrar seg en eller annen form for noia av å røyke. For noen så kan den behandles bort, for andre blir den mer permanent.

Set og setting er jo åpenbart relevant når det kommer til alle slags rusmidler.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et stoff som for eksempel kan få de til å tro at de har tisset i buksa, at vedkommende ikke kan se eller kjenne det selv, og at vennene deres som de inntar stoffet med har utviklet et intrikat kodespråk for å tøyse om det uten at den buksepissende skjønner det.

Hva med og bare ta en pause?
Vis hele sitatet...
Hahaha no lie!

Hvis du er blandt de som får noia av hasj så er ikke hasj noe for deg. Ikke noe poeng i å presse seg til å røyke når man bare får det stress
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er godt sted å starte er å spørre deg selv i situasjonen «hva er det jeg redd for?» er du redd for å bli tatt av politiet? Hva er det som er så farlig med det egentlig, og hva er sannsynligheten for at noen tar deg for en joint? Du dævver ikke? Kanskje du blir tatt av politiet? Ja, hva så? Er det noe å være redd for? Hva er tanker egentlig i det hele tatt? Det er ingenting. Hvorfor skal man frykte konseptet fremtid at noe skal skje når man tar seg en joint. Tanker har ikke rot i virkeligheten før det virkelig skjer.

Jeg prøver ikke å få det til å virke lettvint å tenke sånn. Tankene er ingenting, det er bare en fantasi blandet med frykt.