Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 510
Tjohei folkens! Jeg lagde denne for en stund tilbake, egentlig bare for moro skyld. Men det ende opp med å bli ganske rafft, så jeg deler den her i tilfelle noen andre her kicker på idéen. Jeg lagde den ved å kjøpe originalen "Funksjonshemmet" på iTunes for deretter å strippe vekk DRM og konvertere til wav. Deretter pitchet jeg den opp med rundt 10 bpm, mastret låta for å hente frem vokal og dempe instrumentalen ved bruk av limiters til øyet ble stort og vått (høhø). Til slutt moste jeg den sammen med 12th Planet - "Reasons" (Doctor P Remix), en utrolig lang og knotete prosess der hvert lydspor måtte klippes i 20-30 biter i ulik størrelse for at det hele skulle klaffe uten noe særlig støy.

Videoen er en uoffisiell en som jeg har rippet i 720p fra Youtube-sida til Lars Vaular. Denne henta jeg inn i Sony Vegas Pro 10, hvor jeg har timestretchet den til å passe med den nye bpm'en samt lagt inn masse velocity envelopes for timing og lipsynk. Det gikk med et par kvelder, men det var sabla moro. Produsenten av den originale "Funksjonshemmet" har vist interesse og fikk tilsendt linken via en felles bekjent før jul, så det kan hende jeg får tak på de originale acapellaene, og da kan jeg lage en helt perfekt versjon. Yum!

http://youtu.be/y_mpHHfy83g?hd=1

... er det ingen som savner skikkelige embed-BBkoder her? For feks Youtube og Soundcloud? På forumet "mitt" har vi BB-koder for det meste, selv Youtube-HD embeds på 1280.
Sist endret av ThisMeansWar; 28. desember 2011 kl. 09:59.