Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6492
Jeg har prøvd å googlet, men jeg finner ikke svar!


Hvordan fungerer Ibux + STORE mengder alkohol?

Jeg fant bare noen sider om små inntak av alkohol og at det ikke skader, men hva om man drikker seg fullstendig drita mens man er på Ibux?

Jeg har en betennelse i halsen. Hva skjer hvis jeg tar f.eks. 800mg Ibux, blir drita og roper og hoyer mye? Ser liksom for meg at halsen kan hovne opp og tette luftveiene mine slik at jeg "våkner" opp dau imorgen...
Ibux og alkohol kan gi økt sjanse for mageblødninger hvertfall.
http://www.legemiddelsiden.no/defaul...Pageview=print

Ser forøvrig ikke helt hva du vil oppnå med store mengder ibux og alkohol. Vil nok ikke få den helt store rusen eller "trippen" på ibux, av alle ting.

Edit: Gikk visst glipp av delen der du forklarte at du har halsbetennelse!
Sist endret av Rotaderp; 13. oktober 2012 kl. 16:43.
Jeg har bare gått på ibux i 2 dager og kjenner det litt i nyrene for hver gang jeg tar ny dose. Kan jeg fucke nyrene mine totalt opp hvis jeg drikker i tillegg til å ha tatt ibux? Livredd for å dra på fylla med ibux i blodet og plutselig få nyresvikt :/


Har ikke alkohol ekstra virkning sammen med ibux, i det hele tatt?
Sist endret av Surtkelp; 13. oktober 2012 kl. 16:44.
Alkohol er også smertestillende. Jeg vill forsøkt å kutte ut Ibux og ta heller en pille senere på kvelden hvis det skulle være behov.
Altså, Ibux, i motsetning til paracet, påvirker jo i størst grad nyrene. Selv om det er vel sjeldent at man får nyreskader av korttidsbruk av ibux.
Men om det er sant som du sier at du kjenner det i nyrene når du tar ibux, burde du heller ta deg en tur på legevakta, istedenfor byen i kveld.
Dette er vel litt off-topic; Men jeg tok 12-15 ibux og paracet (4-500mg) på en gang, uten alkohol da - i håp om å få noen rus, for lenge lenge siden. Ikke gjør det, du får absolutt ingen rus. Og du kan få skade på lever? og nyrer som sagt tidligere i tråden. Jeg fikk bare vondt i magen, samme dagen og litt dagen etter. Vil ikke vite om jeg har fått noen indre skader egentlig. Men tror ikke jeg har fått noe særlig skade av det. Er heller ikke garantert alle tåler det like bra. Uansett, bad idea å blande ibux og alkohol. Ser ikke poenget.

Eller, det å blande alkohol og medikamenter er generelt veldig bad idea.
Sist endret av desu; 13. oktober 2012 kl. 18:24.
Var vel ikke ute etter å knaske ibux og drikke alkohol bare for å få bedre effekt. (Tråden havnet litt feil) Men rett og slett for at halsen gjør helvettes vondt så kjipt å dra på fest når det gjør vondt bare å snakke.. Får pøse innpå med heimbrent så kanskje man ikke kjenner noe etterhvert

Go helg!
Halsbetennelse? Knus en pose doc, gjerne grønn. Ha oppi en flaske vodka. Rist og la stå en stund. Voila, verdens beste hostesaft.
Varm melk og honning, aldri prøvd det selv, men det skal visst hjelpe
Sist endret av Niveus93; 13. oktober 2012 kl. 21:17.
tror ikke det skal ha noe å si om du tar 2-3 ibux, ville heller bekymmret meg for halsen din i morgen om du velger flatfylla på by'n isedefor under teppet foran tv'n
Du kan blø ihjel, men hva vet jeg om hva du vil.
"Drikke seg drita på ibux?" du syntes selv denne tråden fortjener mye gode svar? Uansett, store mengder alkohol blandet med noen som helst legemidler er ikke spesielt sunt. Så en om det er Ibux eller sterkere midler det er snakk om. Så kanskje du burde utsette "hoyingen" din til du er frisk, for da kan du jo drikke alkohol uten Ibux?
Kan jo oppdatere tråden nå som helga er over. Jeg dro på fest, tok 200mg Ibux 4 timer før festen og 200mg mens jeg var der. Jeg våknet opp søndag med fucka stemme og på mandag var jeg kvitt all smerte i halsen! Vet ikke om det var spriten som rensa opp eller om bare sykdomsperioden som bare plutselig tok slutt.. Er ihvertfall kvitt halsbetennelsen og jeg døde ikke. Nå har jeg et verre problem. Fikk kjønnssykdom etter festen!!!.. -_-
Spriten som renset opp? Utrolig nyttig informasjon. Jeg setter pris på at du deler noe så nyttig som at du har hatt ubeskyttet samleie.
Sist endret av kalelis; 16. oktober 2012 kl. 20:41.
ibux og alkohol gjør apsolutt ingenting rusmessigt, bare hakket verre får leveren og hakket mindre py "dagen derpå" piller og alkohol er gøy det, men heroin og kokain er sundere! så ta og chill an.. Avogtill er det sundere og gjøre det ulovelige en det lovelige Norge, hahaha
Sitat av kew87 Vis innlegg
ibux og alkohol gjør apsolutt ingenting rusmessigt, bare hakket verre får leveren og hakket mindre py "dagen derpå" piller og alkohol er gøy det, men heroin og kokain er sundere! så ta og chill an.. Avogtill er det sundere og gjøre det ulovelige en det lovelige Norge, hahaha
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke helt om dette var en dårlig spøk eller om du er idiot (er relativt ny her, og har merket meg at ironi og sarkasme blir tatt dårlig imot, så velger å tro at dette er nogenlunde seriøst), for det er vel hakket lettere å bli avhengig av både kokain og heroin, enn alkohol sist gang jeg sjekket.
Folk har forskjellig de tenker de vil prøve altså... Paracetamol og Ibuprofen har absolutt null virkning rusmessig!

Som nevnt tidligere så er kombinasjonen Alkohol / Ibuprofen mye mer skadelig for nyrene og levra di (ved høyt inntak), husk at Alkohol er vanndrivende!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dun know what to do
appleaya's Avatar
I don't want to live on this planet anymore
Trådstarter spør om det går greit å drikke mens han har betennelse i halsen og tar ibux, ikke for å ruse seg?

Jeg selv har ingen betenkeligheter med å ta Ibux og alkohol sammen. Har gjort dette endel siste året med 2 benbrudd. Som nevnt så gir ibux muligheter for blødninger i magen, dette har skjedd meg tidligere men ikke vært noe problem for min del. Det er mulig det er forskjell på folk.

Spør du en lege så er sikkert svaret at det ikke skal blandes.
Bare du ikke bruker ibux fast over flere dager burde det ikke være noe stress. Selv begynte jeg å kaste opp blod når jeg dro på fylla etter å ha tatt ca 800-1200mg daglig i en drøy uke pga. tannværk. Lå 3 dager til observasjon og selvom jeg fikk "god-saker" mot tann-pinen var det ikke vært det. (skal også nevnes at jeg tok 60mg dolcontin den kvelden. Vet ikke om det har noe å si da.)
Sist endret av A-tillah; 29. november 2012 kl. 23:24.
Det går helt fint.
Det finnes noen gamle forsøk på akkurat dette, der en gruppe på 60 frivillige personer ble testet. 20 fikk aspirin, 20 fikk ibuprofen og resten fikk placebo piller, for å deretter bli servert fire doser 85 ml alcohol med 60% styrke. Dagen etter ble samtlige forsøksperson undersøkt med endoskopi. Slimhinnene i tarmsystemet ble rangert på en skala fra 0-4.
Aspirin var det medikamentet som ga størst skade, uten å vite omfanget av det. Ibuprofen ble ansett som noe avikende fra normalen men i ingen av forsøkspersonene ble det observert omfattende skader. Den forsøkspersonen med mest forandringer i slimhinnen ble rangert til 0.1 og det værste tilfellet av gruppen som fikk placebo var 0.05.
Og konklusjonen av dette er noe uklar, men en kan i hvertfall si at risikoen ikke er spesielt høy i enkelt tilfeller av kombinasjon med alkohol. Langvarig alkoholbruk blir nok noe ganske annet.


Det som er verdt å merke seg er at ibux alene er forbundet med en viss risiko for blødninger i magen, større doser gir større risiko. Alkohol vil påvirke disse bivirkningene å muligens øke risikoen noe. Så med dette kunkluderer jeg med at så lenge du ikke er disponert for diverse sykdommer som svekker immunsystemet ditt, tror jeg ikke du skal bekymre deg nevneverdig.

Den gode nyheten er jo at Ibux er så godt som det eneste medikamentet som er bevist at fungerer mot fyllesyke. Nedbrytningsprosessen av alkohol gjør at kroppen skiller ut inflammatoriske mediatorer, kalt prostaglandiner. (Prostaglandiner er forøvrig involvert i reperasjonsprossesen på skader i slimhinnen, og det kan nok tenkes at innhibitasjonen av disse i utgangspunktet er hovedfaktoren til de potensielle skadene på slimhinnene under vanlig bruk av ibux). Disse er medvirker også til økt følsomhet for smerte. Det er nettopp produksjonen av disse mediatorene ibuprofen forhindrer, ved å innhibere enzymet som lager disse prostaglandinene.

Så ved å f.eks halvere dosen med ibux før du drar på fylla, for å ta resten når du kommer hjem vil først å fremst redusere fyllesyken, og ikke minst redusere sjangsen for skader.