Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1481
Jeg og en annen skal ta med 1 liter vodka hver hjem til Norge fra utlandet. Vi lurte på om vi kan ha begge flaskene (altså 2 liter) i en koffert eller må vi ha dem i hver vår koffert. Grunnen til at jeg spør er at tollen tillater max 1 liter per person, men hvis vi har 2 liter i min koffert kan det se ut som at jeg tar med mer enn jeg har lov til. Noen som kjenner til reglene på dette?
I hver sin koffert
alt går under tollkvote, altså 1 liter spirt hver hvis ikke man skal fortolle. men sjanen er liten å bli tatt, men den er der. selv har jeg alltid tatt med mange flasker typ. 3-5 liter i koffert man checker inn. alltid gått bra

husk håndbagasje går ikke, da må du kjøpe det på flyplass etter sikkerhetssjekken
Burde ikke være noe problem, bare å si at dere reiser sammen og forklar at flaskene er en del av begges kvote. Forutsatt at dere er gamle nok til å kunne kjøpe sprit i Norge da, man kan ikke innføre alkoholholdig drikke med høyere alkoholprosent enn det man er gammel nok til å kjøpe.
Sist endret av Dreams; 9. juli 2019 kl. 18:04.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
jeg og dama har alltid felles bagasje og deler kvoten. aldri vært noe problem så lenge vi går sammen og blir med hverandre inn på kontroll.


er ganske ofte kontroll nå etter de nye pass reglene...
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
er ganske ofte kontroll nå etter de nye pass reglene...
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke tollkontroller har sammenheng med passregler, og hva er egentlig de nye passreglene du sikter til ?
Sitat av dggr Vis innlegg
Tror nok ikke tollkontroller har sammenheng med passregler, og hva er egentlig de nye passreglene du sikter til ?
Vis hele sitatet...
fingeravtrykk tilknyttet passet ditt. og hørte noe om at man måtte se ørene til folk som tok nye pass i norge, vet ikke om øreregelen ble innført. ble diskutert av noen politikere at jo mer du ser av ansiktet til folk jo lettere kan man identifisere en kriminell feks
Sitat av Freefalling Vis innlegg
fingeravtrykk tilknyttet passet ditt. og hørte noe om at man måtte se ørene til folk som tok nye pass i norge, vet ikke om øreregelen ble innført. ble diskutert av noen politikere at jo mer du ser av ansiktet til folk jo lettere kan man identifisere en kriminell feks
Vis hele sitatet...
Haha, hæh..?

Hvordan mener du at passbildet kan gjøre det lettere for tollerne å se om man er kriminiminell eller ikke? Det er forøvrig ikke ulovlig å være kriminell. Når man går gjennom tollen (der man kan velge rød eller grønn side) er det som regel ikke passkontroll som blir utført, men kontroll for å sjekke hvorvidt folk smugler. Er det passkontroll skjer det før man får bagasjen, som oftest umiddelbart etter at man har gått ut av flyet.
Sist endret av Veggen; 9. juli 2019 kl. 22:00. Grunn: Sitat-fiks
Du kan ha begge flaskene i en koffert, si at dere reiser sammen og han ene har kvoten til begge. Handler man på tax free er det vel samme faen hvem som bærer posen.