Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1579
hei, jeg kjøpte meg en PC http://www.elkjop.no/product/data/st...0-stasjonar-pc

Den lagger som et helvete på alle spill, til og med mer enn min gamle laptop med mye verre specs.. Jeg er ikke så veldig med på "dataspråk" men vet det grunnleggende, noen som vet hvordan jeg kan fikse det? World of warcraft kjører på det laveste med 15fps....
Returner den med en gang ! Om du tenker å bruke den til gaming er den mer eller minder søppel.
Kjøp deg heller denne https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/10923 eller bygg deg din egen.

Grafikkortet som er i den Acer pc-en er ikke laget for gaming, men for lett databruk som feks netflix, nettbank og office
Sist endret av Sandybridge; 25. desember 2014 kl. 01:29.
Faen altså, det er stengt på elkjøp hvor jeg kjøpte den... bor 3 timer unna der også, er det mulig å returnere den på hvilken som helst elkjøp? eller må jeg til den elkjøpen Mamma ble skikkelig fortvila nå også.. fuck
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Som SanderB sier, returner den.
Om jeg ikke tar feil har elkjip 30 dager åpent kjøp. Maskinen er ikke bygget for å takle spill, men heller for å ha mye lagring og kunne jobbe med mange programmer samtidig.
På en gaming-PC er det viktig at du har et godt grafikkort, og da er ikke de du får på elkjøp noe bra alternativ desverre.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jepp, her har du desverre gjort et fullstendig bomkjøp.
kunne jeg ha gitt tilbake pcen i en annen elkjøp en den jeg kjøpte den i? bor 3 timer vekke ifra der jeg kjøpte den men har en 10 minutt unna der jeg bor.
Du kan dra bortpå Elkjøp å spørre. Har selv levert til en annen ekjøp enn der jeg kjøpte mine ting, så det bruker å gå veldig greit. Det er samme kjede, så det skal ikke være noe problem. Det er bare å ringe til elkjøp så gir de deg riktig svar der.
Men forresten, jeg spiller ikke de nyeste spilla, og WoW tok bærbaren min enkelt uten lag i 25-40 man raids (krever litt mer) og denne here pcen klarte ikke engang å stå i ro på wow uten å ha 15 fps.. Er den virkelig så dårlig?
Jeg tipper du har Intel HD4000 evt HD4600 i din laptop? Skjemkortet i din nye stasjonære er dårligere enn disse integrerte løsningene. Mao. søppel til alt annet en surfing og videoavspilling.

Gjør som de over her sier, returner og kjøp deg gaming pc fra feks. komplett som passer ditt budsjett.
Sist endret av tenacius; 25. desember 2014 kl. 14:00. Grunn: La til mitt råd i saken
Er du villig til å bygge selv har du mulighet til å bygge deg en langt bedre maskin, men selv denne er et mye bedre kjøp enn den selgerne på Elkjøp eller du fant fram.
Veldig misvisende beskrivelse av elkjøp iallefall..
"- AMD Radeon R5 235 grafikk med 2 GB dedikert minne gjør at du kan nyte mer avanserte spill med god bildekvalitet."
Sitat av beberg Vis innlegg
Veldig misvisende beskrivelse av elkjøp iallefall..
"- AMD Radeon R5 235 grafikk med 2 GB dedikert minne gjør at du kan nyte mer avanserte spill med god bildekvalitet."
Vis hele sitatet...
Det var det jeg også tenkte. Får vel bare ta å levere den tilbake og kjøpe noe nytt (ikke fra elkjøp)

Visst jeg ikke får bytta den i tide, er det evt mulig og skifte grafikk kort på den selv? eller få en kompis til å gjøre det? eller er det bare noen få grafikk kort som passer til denne pcen? Har virkelig ikke peiling på sånnt

Visst jeg ikke får bytta den i tide, er det evt mulig og skifte grafikk kort på den selv? eller få en kompis til å gjøre det? eller er det bare noen få grafikk kort som passer til denne pcen? Har virkelig ikke peiling på sånnt
Sist endret av dalken; 25. desember 2014 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kjøpe nytt grafikkort kan du nok gjøre, men da kan du støte på følgende problemer:

1) Strømforsyningen din har ikke egne ledninger til skjermkort. Mest sannsynlig har ikke skjermkortet i din maskin behov for ekstra strøm, og da kan det hende det ikke er en ledning til det der.
2) Strømforsyningen er for svak. Hvis strømforsyningen er valgt ut for akkurat de delene kan du være skikkelig uheldig å sitte med en strømforsyning som leverer for lite strøm til at et bedre skjermkort fungerer. Dette er dog usannsynlig.

Jeg foreslår at du går bort på elkjøp og prøver å bytte den. Om de nekter(noe jeg tviler på) kan du skru av maskinen og ta av sidepanelet. Se så om det går egne strømledninger til skjermkortet. Ta gjerne bilder og legg ut på f.eks http://imgur.com/ og legg ut link her, hvis du er i tvil, så kan vi hjelpe deg å se.
Tusen takk for info! stikker bort der på lørdag! @fatman
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det er ikke usannsynlig at strømforsyningen er for svak for et kraftigere skjermkort. Jeg kjøpte ved et tilfelle en pc på jobb der det var ønskelig med ekstra skjermkort, så jeg valgte en modell med stort kabinett og flere pci/pci express spor.
Der viste det seg at strømforsyningen var meget svak og ikke klarte å starte maskinen med det skjermkortet jeg hadde kjøpt.
Strømforsyningen hadde en spesiell utforming så det var ikke mulig å få tak i noe kraftigere.

En annen ting du kan få problemer med hvis du oppgraderer en sånn maskin er at det ikke er nok kjøling i kabinettet.