Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1069
Gjelder allemannsretten om jeg går igjennom porten på et sauebeite med strøm-gjerde rundt?
Ja. Hvordan det?
Sist endret av UncleSam; 30. juli 2023 kl. 23:07.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Ja. Hvordan det?
Vis hele sitatet...
Sopp

Vil bare legge til at det kanskje ikke defineres som beite, det er en inngjering på ca. 400x400 meter. Men ligger ikke noe gård eller noe i nærheten, kun 3 hus på andre siden av motorveien.
Sist endret av CannaLars; 30. juli 2023 kl. 23:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Gjelder allemannsretten om jeg går igjennom porten på et sauebeite med strøm-gjerde rundt?
Vis hele sitatet...
Nei, allemannsretten gjelder ikke hvis det er et innmarksbeite, med mindre det er en etablert sti som fører til utmarka. Du vil mest sannsynlig ikke plage noen ved å gå der, men jeg ville kanskje fir egen del sjekket hva som er gjerdet inn der.
Sist endret av *pi; 30. juli 2023 kl. 23:34.
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, allemannsretten gjelder ikke hvis det er et innmarksbeite, med mindre det er en etablert sti som fører til utmarka. Du vil mest sannsynlig ikke plage noen ved å gå der, men jeg ville kanskje fir egen del sjekket hva som er gjerdet inn der.
Vis hele sitatet...
Det går en 30-40 sauer der om sommeren, og av respekt tenker jeg å ikke gå inn før sauene er fraktet vekk.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Det går en 30-40 sauer der om sommeren, og av respekt tenker jeg å ikke gå inn før sauene er fraktet vekk.
Vis hele sitatet...
Som sagt gjør du ingen skade på beitet om du går der, og sauene plages nok heller ikke med mindre du har med deg og/eller oppfører deg som en bikkje. Når sauene ikke går der så burde det i alle fall ikke være et problem.
Sitat av *pi Vis innlegg
Som sagt gjør du ingen skade på beitet om du går der, og sauene plages nok heller ikke med mindre du har med deg og/eller oppfører deg som en bikkje. Når sauene ikke går der så burde det i alle fall ikke være et problem.
Vis hele sitatet...
Jeg er en voksen mann og oppfører meg derefter. Takk for svar