Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 682
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg finner INGEN norske butikker som selger kjemikalier til privatpersoner. Er det helt umulig å få kjøpt diverse her til lands? Alle stedene jeg har prøvd å kjøpe ber om firmanavn eller skole.
Noen som har noen tips?

«Det er ikke nødvendig å angi de identifiserte bruksområdene siden stoffet ifølge REACH-forordningen ikke er registreringspliktig»

Vet ikke hva dette betyr helt, men vil det si at stoffet fritt kan kjøpes fra utlandet i det minste? Det stod i ett datablad om det stoffet jeg ønsket å kjøpe.


Det er jo helt klin umulig å bedrive minimal hobby kjemi her til lands er inntrykket jeg får.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje bare registrere et firma også sjekker du opp hva som da kreves for å kunne kjøpe det du jakter på? Kanskje butikkene bare trenger et org.nr for å registrere salget?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det noe stress å registrere ett firma man ikke har planer om å drive? Hadde vært fint om det løste problemet.

Takk for ett godt forslag, selv om det er ganske drøyt å måtte ty til akkurat det. Kanskje det er mulig å late som man har en bedrift? Hmm
Bestill fra Kina.
Enkelt å greit, Wish selger jo kjemikalier.
Er det en pre cursor, kan du få trøbbel med tollverket.

Dersom du registrerer ett firma, så har det jo direkte link til deg.
Lite smart. Og dyrt.
Enkeltmannsforetak er deg som person. Ansvarlig personlig.
Sist endret av slitenRealist; 5. juli 2023 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.