Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2917
Hei alle freaks

Jeg vurderer å dra til Thailand i opp til 3 mnd, ser det er mye greier med visa og slikt, noen som har erfaring med å være rundt 3 mnd?

Bump
Sist endret av Reisemann; 29. juni 2023 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
40 dager eller 45 dager er vel det som er minst stress. Så kan du dra ut av landet i en dag, så komme tilbake neste dag og få nye 40/45 dager. Er sånn jeg har pleid å gjort det
Sist endret av Norgeerkult; 29. juni 2023 kl. 21:26. Grunn: Skrivefeil
ang opphold sier google dette: aner ikke selv hva som stemmer

"Thailand har ni typer visum , men de fleste besøkende krever enten et turistvisum eller et visum for lengre opphold . Hvis ditt opphold i Thailand er lengre enn en måned, er turistvisum det beste alternativet. Det tillater maksimalt opphold på 2 måneder, med mulighet for forlengelse."
Trådstarter
4 0
Takk for svar begge to!


Norgeerkult - Hvilket naboland har du dratt til da? Hvordan har du gjort dette? Får du automatisk 40-45 nye dager om du går over igjen? Trodde det bare var 15 dager om man ikke kommer med fly(?)

Jeg tenkte Phuket.
Sitat av Reisemann Vis innlegg
Takk for svar begge to!


Norgeerkult - Hvilket naboland har du dratt til da? Hvordan har du gjort dette? Får du automatisk 40-45 nye dager om du går over igjen? Trodde det bare var 15 dager om man ikke kommer med fly(?)

Jeg tenkte Phuket.
Vis hele sitatet...
Jeg tok en natt i Vietnam. Det var slik det funket før covid, usikker nå
Trådstarter
4 0
Takk for svar igjen.

Ja, virker som dette enda er en ting så det høres veldig bra ut! Har du måtte kjøpe retur bilett når du ankommer Thailand eller har det fungert med enveis bilett til Thailand ?
Jeg har aldri blitt spurt om å vise billetten ved ankomst Thailand. Men det er jo 6 år siden sist jeg var der da.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Noen fler med erfaringer her før jeg bestiller reise?

Planen er å bestille en veis billett, være i 28-29 dager, for så å reise ut av landet å komme tilbake for nye 30 dager. Noen som har erfaringer med dette?
Setter veldig pris på svar
man trenger ikke være over en natt i et annet land , holder og krysse grensen og få stempel i passet, og dra tilbake samme dagen , jeg dro til burma (myanmar) da jeg var i nord thailand

har en kamerat som drar hver måned, han er der et halvt år av gangen
Sist endret av dekommeri2033; 22. august 2023 kl. 17:29.
Sitat av Reisemann Vis innlegg
Noen fler med erfaringer her før jeg bestiller reise?

Planen er å bestille en veis billett, være i 28-29 dager, for så å reise ut av landet å komme tilbake for nye 30 dager. Noen som har erfaringer med dette?
Setter veldig pris på svar
Vis hele sitatet...
Når du sjekker inn på flyplassen i Norge må du vise til utreise billett ifra Thailand innen 30 dagersvisum er omme (45 dagers visum ble det slutt på 1 januar 2023).
Du kan også søke om 60 dagersvisum på nett dersom det er mer enn 2 uker til du skal reise, det gjør du her https://www.thaievisa.go.th/
Kom hjem ifra Thailand for 3 uker siden, og Thailand har blitt veldig dyrt i forholdt til tidligere, ville vurdert lengere opphold i Vietnam, Kambodsja og Filippinene hvis du ikke har noe konkret du skal gjøre i Thailand.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg var i Thailand i 4.5 måned under covid. Absolutt ikke kjedelig. Jeg reiste fram og tilbake å opplevde både nord og sør. Ble mest på Koh Phangan pga psytrance fester og div workshops innen spiritualitet. Ellers kan jeg anbefale Koh Tao, kan se hai og skillpadde ved snorkling
Sist endret av meitemark; 25. november 2023 kl. 02:28. Grunn: sitat fra spammer