Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2813
Det er på tide å bytte ut den gamle Sony BRAVIA TVen min med noe nytt og fresht. Jeg bruker TV utelukkende for å se filmer/tv-serier og spille Wii U. Surfe på YouTube og generelt internet er også noe som kan skje.

Den som frister meg mest for øyeblikket er Samsung 55" UHD LED Smart TV UE55HU6905 Og når er den jo også på 3% salg. Deal of a lifetime, spør du meg. Har vært og tittet litt på Lefdal og synes at LG sine UHD TVer virker veldig bra, men prisene er dog litt anderledes og folk sier SMART-funksjonene til denne TVen (samsungen) er topp.
Jeg har Samsung-telefon, hvis det har noe å si.

Tenker at det ikke er verdt å betale dobbelt så mye for at den er litt kurvet, selv om det gir litt mer dybde i bildet.
Smartfunksjonene er ikke så utrolig viktig, men det hadde vært gøy. Det er vell noe de fleste TVer i den prisklassen kommer med uansett? Anyhow hadde det vært digg å slippe å koble til PC bare for å se litt Netflix eller noen YouTube-klipp.

Er det noen TVer som kan slå denne Samsungen i ca samme prisklasse? Har ikke lyst til å gå særlig høyere, siden jeg vil kjøpe høyttalere/lydplanke til den også.
Selv kjøpte jeg akkurat en ny TV. En LG 55LB870 på tilbud til 8800 (Normalt 12000).
Det er en HD-skjerm og ikke UHD. Og angrer ikke et eneste sekund på valget av å droppe UHD i denne omgang.

Smartfunksjonene til LG er også meget bra. Magicremote er veldig smooth.

LG er generelt et merke som leverer helt supre TVr. Hakket bedre enn Samsung i de fleste tilfeller.


Grunnen til at jeg valgte å ikke kjøpe UHD, er veldig enkel:
Disse billig UHD skjermene takler lavoppløst innhold svært dårlig. Og markedet idag inneholder 99,9% lavoppløst innhold.
4K vil ikke komme for fult før om 2-3-4 år. Og da er allerede skjermen totalt utdatert.

4K innhold idag er nødvendigvis ikke støttet av billig UHD skjermene. Langt fra alle skjermer støtter f.eks Netflix i 4K.
Skal man streame 4K innhold, så må man også ha en ganske robust nettlinje.


Curved skjerm, er heller ikke nødvendig med en så liten skjerm som 55". Så fremt du ikke sitter 1 meter unna.
Så der er det bare å spare på pengene =)

Da var LG 55LB870 på tilbud igjen:


http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ed-tv-55lb870v
Sist endret av Blackkoz; 18. januar 2015 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enig med mye av det "Blackkoz" skriver. Jeg synes heller du skal fokusere på bildekvaliteten enn SmartTV funksjonene. At du har en Samsung mobil har også lite betydning. Du vil ha mulighet til å prate lettere sammen med TV'en, men det er vell alt.


Men hvis du absolutt ønsker SmartTV vil jeg anbefale LG sin WebOS. Jeg mener det er langt bedre enn hva Samsung har. De har stått relativt stille i mange år nå (ja, de har endret design men det stopper så å si der), mens LG har prøvd på noe nytt. Samsung vinner dog fortsatt på utvalget av apps. men der vet jeg LG jobber hardt nå. Gå gjerne til en forhandler å prøv litt av hvert. Og ja, det er som du sier. I en god stue-TV i dag får du med SmartTV.

Helt enig, en kurvet TV er ikke verdt ekstra penger. Det er og forblir en gimmick. Har selv en kurvet-TV og finner ingen gode argumenter for å velge det enn at du får litt mindre refleksjoner (hadde ikke noe valg da en flat OLED koster 35k+ )

Ang. valg av TV så har jeg ingen gode tips nå, har vært opptatt med mye annet den siste tiden.