Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2787
Hey folks.

Jeg lurte på en ting her, har en ny tv, men denne får ikke inn de gamle, analoge signalene. Får da opp "Ingen CI-modul" på skjermen selv om de fleste kanalene ser ut til å ha blitt fanget opp av tven.

Problemet her er at blokken jeg bor i har analoge signaler og det er ingen leverandører her. Jeg får heller ikke levert Get eller lignende fordi det tydeligvis er for svake signaler generelt i blokka.

Spørsmålet er; Vil det være mulig å gjøre om de signalene vi får ut fra veggen på noen som helst måte? Er det noen bokser på nettet man kan kjøpe som kan fungere som en type "omformer"?

Spurte på elkjøp, og han sa at det bare var å gi opp, eneste løsning var å få digitale signaler...

På forhånd, takk!
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Du kan prøve å sette fjernsynet til å kun søke etter analoge kanaler.
Jeg gjorde det, men ser ikke ut til at den støtter de analogen signalene=/
Tror karen på Elkjøp har rett. Analoge signaler forsvinner sakte men sikkert rundt om i norge. Få sameie i blokka til å få inn digitale signaler, evnt. spør naboen hvordan de har kanaler :-).
Skjønner Takk for svar, problemet er at dette er en kommunal bolig, bor for tiden hos foreldrene:P

Menmen, får vel bare leve uten kanaler for tiden.

Er det noen som vet om dette er noe som vil fungere? Må si at jeg ikke er 100% stødig innenfor dette:P Men fant denne saken og tenkte kanskje noen smarte folk her inne kunne forklare om dette ville være en mulighet til å konvertere analoge signaler man får ut fra veggen til digitale signaler inn til tv'en?
Sist endret av TheSuspect; 8. januar 2015 kl. 01:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen her inne som har prøvd noe lignende? Å konvertere analoge tv-signaler til digitale for at tven kan kunne lese dem?

Vil det være bortkastet å kjøpe en converter? Noen tekniske genier som har noe å tilføye her?
På mange nye TV'er må du velge "analog kanalliste" for å få sett på de analoge kanalene.

dette da da nye TV'er foretrekker å bruke CI (Common Interface).

så det er håp. om du gidder