Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1830
Hei. alt startet for noen måneder siden, en massiv familekrangel oppsto, jeg vil ikke slenge detaljert ut om den her nå. Jeg har fått mistanke til ett av mine familiemedlemmer. Jeg tror jeg kan ha blitt/blir avlyttet på telefonen min. Så da lurte jeg på om dere her kunne hjelpe meg litt. Er dette mulig?. via mitt telefon abonomang for eksempel ?.
Smarttelefon ?

Android ?

Vist så, så kan du være infisert av malware på mobilen som gjør at andre kan avlytte deg ... det kreves ganske gode kunnskaper fra demmes side å kunne utføre det da.
Nah det kreves bare litt googling og tilgang til telefonen noe man gjerne har i en familie.
En får jo kjøpt slik malware/virus/trojaner som skal virke på mange mobil os. Veit jo ikke om de virker eller om det er scam men har nå sett båede reklame og lest om at det er mulig.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Smarttelefon ?

Android ?

.
Vis hele sitatet...
Jeg ble veldig urolig i går. så jeg tok ut sim-kort am min nye tlf, la min nye tlf i et rom for seg selv. Fant fram en veldig gammel mobiltelefon så jeg bruker den istedet, men når jeg snakka i tlf med kompis i dag var det noe som ikke stemte fikk en rask melding etterpå som om noen hadde hørt på samtalen jeg hadde hatt
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Jeg ble veldig urolig i går. så jeg tok ut sim-kort am min nye tlf, la min nye tlf i et rom for seg selv. Fant fram en veldig gammel mobiltelefon så jeg bruker den istedet, men når jeg snakka i tlf med kompis i dag var det noe som ikke stemte fikk en rask melding etterpå som om noen hadde hørt på samtalen jeg hadde hatt
Vis hele sitatet...
Du er nok bare paranoid. At du får en tekstmelding like etterpå er garantert en tilfeldighet. Med mindre noen av dine familiemedlemmer jobber på teknisk hos operatøren din kan du utelukke at du har blitt avlyttet gjennom telefon etter telefonbytte. Sjansen er større for at et av dine familiemedlemmer har lagt med øre tett mot døren
Sist endret av Erikj; 3. august 2012 kl. 01:42.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
. Sjansen er større for at et av dine familiemedlemmer har lagt med øre tett mot døren
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt umulig det nei, ble litt mer calm nå takk for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eller har lagt trådløse lydsendere i rommet ditt, en random baby monitor \ dukke med sender kan enkelt gjemmes hvor som helst.
Vel. jeg har passet veldig på hvem som har fått komme inn i huset mitt i det siste. vedkommende har ikke nøkkel.
Sist endret av Handy andy; 3. august 2012 kl. 01:55.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Snakk om ting på den "mistenkte" telefonen du vil bli konfrontert med, det burde selvfølgelig ikke være sant da.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Eller har lagt trådløse lydsendere i rommet ditt, en random baby monitor \ dukke med sender kan enkelt gjemmes hvor som helst.
Vis hele sitatet...
Det går fint an å lage hylelyd i mikrofoner( feedback )
Sist endret av nudo; 3. august 2012 kl. 18:59.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Du er nok bare paranoid. Det er svært lite trolig at noen har avlyttet deg, og i en "vanlig" familie så er det lite trolig at de har kunnskaper til å kunne tweake en mobil til det hvertfall. Å avlytte ellers er jo dritenkelt, bare å legge en mic eller lignende på rommet ditt. Men det tviler jeg også veldig på at de har gjort, uten at jeg vet bakgrunnen til mistankene dine.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Du er nok bare paranoid. Det er svært lite trolig at noen har avlyttet deg, og i en "vanlig" familie så er det lite trolig at de har kunnskaper til å kunne tweake en mobil til det hvertfall. Å avlytte ellers er jo dritenkelt, bare å legge en mic eller lignende på rommet ditt. Men det tviler jeg også veldig på at de har gjort, uten at jeg vet bakgrunnen til mistankene dine.
Vis hele sitatet...
Enig her. Jeg anbefaler også en annen ting: Hev deg over all denne dritten. Hvis hele familien hadde avlyttet meg, så hadde jeg ihvertfall visst at jeg hadde hatt en god innflytelse på dem.

Bry deg om deg og ditt. Spør dem i tide og utide om de har det bra. Så har du gjort ditt i forhold til familielivet. Problem solved. Effektivt og tilnærmet kostnadsfritt.
Sist endret av Taurean; 3. august 2012 kl. 19:36.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Smarttelefon ?

Android ?

Vist så, så kan du være infisert av malware på mobilen som gjør at andre kan avlytte deg ... det kreves ganske gode kunnskaper fra demmes side å kunne utføre det da.
Vis hele sitatet...
Hvem er demmes?
Om demmes driver med dette må han jo snart bli fakket?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvem er demmes?
Om demmes driver med dette må han jo snart bli fakket?
Vis hele sitatet...
DET er den skrivefeilen i tråden du reagerer på?


TS: er det muligheter for at de du prater med på telefon gir informasjon til "nemesisen" din?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvem er demmes?
Om demmes driver med dette må han jo snart bli fakket?
Vis hele sitatet...
Greit at du er flinkere enn enkelte i gramatikk, men å drive og rette på folk skaper som oftest ikke noe annet enn dårlig stemning... Det er ikke så veldig lurt å rette på folk, i hvertfall ikke personer du ikke kjenner.

Dropp den gode selvfølelsen og tell til 10 om du blir sur av det.
Sitat av Zepur Vis innlegg

TS: er det muligheter for at de du prater med på telefon gir informasjon til "nemesisen" din?
Vis hele sitatet...
Det er høyst usannsynlig. Mennesket jeg har pratet med i telefonen, er involvert i ``saken``, h¨n er på min side.
eller er personen på "din "side? du vet aldri om noen later som vettu......