Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2232
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hei..

sitter og surfer litt på nett kom over denne artikkelen http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10003990

er det greit og spise hund ?

jeg mener at folk er imot det, for dem ser de som kjæledyr. hadde griser,kyr,sau vært husdyr hadde det blitt noe helt annet.
men skal spisingen fortsette må dem få skikkelige slakte regler.
hva mener du ?
er du enig mitt ståsted som er at det er helt greit for meg. man skal no vell få spise hva man vill.
eller er du imot spising av hund. ?

diskuter
Sist endret av zeicko; 19. juli 2010 kl. 21:50.
For meg så kan de spise så mye hund til de spyr det ut av ørene, bare de blir behandlet skikkelig både før og under slakting. Altså noen "slakteregler" som du snakket om. Etter min mening så ser det ikke ut som hundene på det bildet har det direkte komfortabelt inne i det lille buret.
Hadde de bare behandlet/tatt vare på og slaktet de "humant" ville jeg ikke sagt så mye i mot det. Men alle har vel sett filmene der hunder blir flådd mens de er i live, og katter som blir kokt i olje levende etter en liten klubbe i hodet etc.


Jeg er veldig glad i hunder, men de er jo dyr de også. Vi spiser jo kjøtt så det hyler etter, så hvorfor skal dette være så forskjellig?

Nå er det ikke slik at jeg ville spist min egen hund, om jeg så måtte ha sultet i hjel selv. Det blir jo det samme som å spise sin beste venn, ettersom man får følelser for hunden og blir glad i den også.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av staM Vis innlegg
For meg så kan de spise så mye hund til de spyr det ut av ørene, bare de blir behandlet skikkelig både før og under slakting. Altså noen "slakteregler" som du snakket om. Etter min mening så ser det ikke ut som hundene på det bildet har det direkte komfortabelt inne i det lille buret.
Vis hele sitatet...
nei. det har du helt rett i. trur nokk at folk har glemt litt om spise delen og mest av protestene går mest om slakt
hater hunder, hadde vært spennende å smake
Jeg vil aldri aldri godta at noen spis hund !
nr 1, dem blir drept på de mest værst utenkelig måtene
2, dem er mennesket beste venn ! hvorfor skal vi spise dem da?

men er litt enig med deg sethalas

Sitat av azoo Vis innlegg
hater hunder, hadde vært spennende å smake
Vis hele sitatet...
Oppsøk lege psykopat
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Oppsøk lege psykopat
Vis hele sitatet...
Oppsøk en dyrevernorganisasjon, din zoofile psykopat
Elsker å spise hunder jeg finner på gata

Mine favoritt måltid er ( vietnamske oppskrifter )
* Thit cho hap - steamed dog meat
* Rua man - steamed dog in shrimp paste, rice flour and lemon grass
* Doi cho - dog sausage
* Gieng Me Mam Tom - Steamed dog in shrimp paste, ginger, spices and rice vinegar
* Thit cho nuong - grilled dog meat
* Canh Xao Mang Cho - Bamboo shoots and dog bone marrow
* Cho Xao Sa Ot - Fried dog in lemon grass and chili

Neida men er ganske sykt. Men i china syns jeg det er helt greit med tanke på hvor mange personer som bor der, men dog hadde gjerne lyst å smake det ja, men man tenker førtsatt på at det en fuckings hund. Hadde nok spist om det var det siste i verden
Sist endret av Itsnotover; 19. juli 2010 kl. 22:17.
Dersom hundene blir slaktet på ordentlig vis og er oppdrettet til å bli spist, så ser jeg ikke noe i veien for å spise hund. Da blir det som alt annet kjøtt vi spiser. Se bare på hønene vi oppdretter her til lands, jeg tror ikke de har det så godt i de trange og tette burene sine heller. Dette har i motsetning til hund vært en del av den norske kulturen i utrolig lang tid, så hadde vi spist hund for flere hundre år siden også, så hadde sikkert ingen sett noe problem med det i dag.

Det ville riktignok vært rart å lage kjøttkaker og typisk norsk mat av det dersom det skulle bli en dagligvare i dag, men som en delikatesse så kunne det sikkert passet.
Folk har da spist bikkjer (og de fleste andre animale arter) siden tidenes morgen - hvorfor skal det være galt å spise hunder? (Eller katter, sjiraffer eller murmeldyr for den sagts skyld)

Det til side, så hadde jeg nok, av personlige preferanser, ikke satt meg ned og gnafset på et hundelår
Sist endret av Molykun; 19. juli 2010 kl. 22:20.
Jeg liker hunder godt men jeg kan ikke se problemet med å spise de. De er da ikke så spesielle i forhold til andre dyr vi allerede spiser så jeg hadde gjerne tatt en smak om jeg fikk det godt tilberedt.
Digital nomade
trippy's Avatar
jeg ser ikke hvorfor det er galt og spise hund? Vi spiser da gris og storfe, disse er like mye dyr som en hund. Blir litt teit når man er ute og protesterer den ene dagen og den andre dagen spiser man en saftig biff.
Jeg har flere ganger vært ute på et jorde og klappet kuer og hester, men jeg spiser fortsatt burgere og pølser.

Finner jeg en tallerken med hund, så spiser jeg!
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Jeg vil aldri aldri godta at noen spis hund !
nr 1, dem blir drept på de mest værst utenkelig måtene
2, dem er mennesket beste venn ! hvorfor skal vi spise dem da?
Vis hele sitatet...
Så, hvis man 1: slakter dem på samme måte som man slakter kuer, griser osv, og 2: ikke liker dem, så syns du det er greit?

Personlig - hvis de blir slakta på en forsvarlig måte ser jeg ikke problemet mer enn med andre dyr
Her i huset slakter vi en og annen katt når vi får besøk av slektninger fra thailand, helst ved juletider da. Vi gjør det humant! Vi har 4 voksne katter nå, ikke sterilisert, så en eller fler av dem får unger hvert år, så sparer vi på dem til vi slakter dem og tilbereder dem ved spesielle anledninger. Katt er en nydelig delikatesse.
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Jeg vil aldri aldri godta at noen spis hund !
nr 1, dem blir drept på de mest værst utenkelig måtene
2, dem er mennesket beste venn ! hvorfor skal vi spise dem da?

men er litt enig med deg sethalas



Oppsøk lege psykopat
Vis hele sitatet...

1. De kan ha et godt liv og bli drept på en human måte. De er jo mat, akkurat som katter, fugler, edderkopper, fisker, hester, kuer, griser, lam, høner, kaniner, osv.

2. Det er feil. Og fordi det er mat og de er en del av næringskjeden.


Psykopat? Jeg skulle gjerne spist deg om jeg hadde muligheten. Hvis du hadde dødd i en flystyrt oppe på fjellet og jeg overlevde og ikke hadde hatt noe annet valg. Grilla menneske på bål er sikkert snacks
pinnebrød, chili saus og hvitløkdressing ved siden av ville nok blitt perfekt.

Hahah...
Hva er galt med å spise hund? Regner med at alle her har spist okse? da har dere også spist ku!

Får vel ta hunden til naboen min og kvele den, og grille den i skogen
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
1. De kan ha et godt liv og bli drept på en human måte. De er jo mat, akkurat som katter, fugler, edderkopper, fisker, hester, kuer, griser, lam, høner, kaniner, osv.

2. Det er feil. Og fordi det er mat og de er en del av næringskjeden.


Psykopat? Jeg skulle gjerne spist deg om jeg hadde muligheten. Hvis du hadde dødd i en flystyrt oppe på fjellet og jeg overlevde og ikke hadde hatt noe annet valg. Grilla menneske på bål er sikkert snacks
pinnebrød, chili saus og hvitløkdressing ved siden av ville nok blitt perfekt.

Hahah...
Vis hele sitatet...
er skeptisk enig.. dem er jo ikke meneskes beste venn... de er opptrente villdyr som også er en mat kilde...

Sitat av DonSelf Vis innlegg
Hva er galt med å spise hund? Regner med at alle her har spist okse? da har dere også spist ku!

Får vel ta hunden til naboen min og kvele den, og grille den i skogen
Vis hele sitatet...
husk en kald pils ved siden blir digg
Hva med kyr da? De blir jo slaktet hele tiden? Bare fordi de ikke er kjæledyr, så er det liksom greit?
Nei, så lenge de ikke bare finner en tilfeldig bikkje tassende rundt i nabolaget, og at dyret blir slaktet på forsvarlig måte, ser jeg ikke noe problem med å spise hund.

Jeg kunne aldri tenke meg å spise hund, rett og slett fordi en bikkje er et kjæledyr for meg, men jeg har på ingen måte fordommer mot de som liker å spise hund.
Jeg var alene hjemme for noen uker siden, og dama var på nattskift og butikkene var stengt. Hadde selvsagt glemt å handle, og det var kun noe smoothie fruktgreier i fryseboksen.

Da kastet jeg katten til dama i veggen og kappet av beina med øks. Kattebein på stekepanne smakte akkurat som kyllinglår. Jeg spiste ikke hodet til Pontus som katten den gang het....

Om dette hadde vært sant...hvor mye hadde enkelte her inne hatet meg da?

Jeg kommer aldri til å bestille hund til middag om jeg en gang skal på restaurant nede i Kina!
Kan ikke helt se for meg at jeg spiser hund, selv om jeg spiser de fleste andre dyr.

Når det er sagt; Hunder er et stykke oppe på næringskjeden. Hunder som lever ville spiser sannsynligvis smådyr. Ganske mange stoffer som ikke er heldige for biologiske mekanismer hoper seg opp i dyr som får dem i seg, så hunder vil ha et relativt høyt nivå av disse. Det er en grunn at man ikke skyter rovdyr med tanke på matauk rundtomkring...
Liverbird, jeg hadde hatet deg og ville personlig ikke spist hund eller katt :P
Men hadde forholdene vært til rette for å ta livet av katten eller hunden så ser jeg ikke noe galt med å spise dem.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg var alene hjemme for noen uker siden, og dama var på nattskift og butikkene var stengt. Hadde selvsagt glemt å handle, og det var kun noe smoothie fruktgreier i fryseboksen.

Da kastet jeg katten til dama i veggen og kappet av beina med øks. Kattebein på stekepanne smakte akkurat som kyllinglår. Jeg spiste ikke hodet til Pontus som katten den gang het....

Om dette hadde vært sant...hvor mye hadde enkelte her inne hatet meg da?

Jeg kommer aldri til å bestille hund til middag om jeg en gang skal på restaurant nede i Kina!
Vis hele sitatet...


Det har litt på måten du slakter dyret ved også.... Bare litt
Jeg liker deg ikke om du spiser hund, og synes det er galt om du spiser hund, bare fordi jeg liker hunder. Hvorfor skal en måtte behandle alle dyr likt?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg kommer aldri til å bestille hund til middag om jeg en gang skal på restaurant nede i Kina!
Vis hele sitatet...
(Morsom) historie:
Noen bekjente av faren min var i Kina, på en restaurant, med bikkja. Når de hadde spist ferdig, spurte de om de kunne få en "doggie bag". Kelneren tok med seg bikkja ut på kjøkkenet, og kom tilbake med en pose noen minutter etter. Resten skjønner dere vel fint selv
EDIT: En "doggie bag" er en pose med maten restaurant-gjestene ikke spiste, som vanligvis blir gitt til bikkja.
Sist endret av Shittles; 19. juli 2010 kl. 23:50.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shittles Vis innlegg
(Morsom) historie:
Noen bekjente av faren min var i Kina, på en restaurant, med bikkja. Når de hadde spist ferdig, spurte de om de kunne få en "doggie bag". Kelneren tok med seg bikkja ut på kjøkkenet, og kom tilbake med en pose noen minutter etter. Resten skjønner dere vel fint selv
Vis hele sitatet...
hehe (titegn)
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Jeg vil aldri aldri godta at noen spis hund !
nr 1, dem blir drept på de mest værst utenkelig måtene
2, dem er mennesket beste venn ! hvorfor skal vi spise dem da?

men er litt enig med deg sethalas



Oppsøk lege psykopat
Vis hele sitatet...
1. Har du kilder på dette? Jeg ser også videoer av kuer, griser og sau som blir mishandlet og slaktet på de mest utenkelige måtene.
Hvorfor godtar du at noen spiser ku?

2. Om du hadde lest artikkelen, hadde du visst at i Korea, er det å ha hund som kjæledyr nytt. Korea er på et helt annet sivilisert stadie enn Norge og vestlige land forøvrig.