Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3692
Hei, har startet og gå ganske lei av xbox i det siste, det er så mangen som hacker spill, jeg er lei av og betale live hele tiden osv, så jeg tenker faktisk på og kjøpe en PS3.

Men er det verdt det?
Dere som spiller f.eks MW2 på PS3, detter dere ofte inn i en såkalt "Moddet lobby" og folk med aim bot/wallhack o.l ?
ikke ofte modded lobby når jeg spiller MW2.
Men er SYKT mange som camper som om de er limt fast til et hjørne!

men viss du kjøper ps3, MÅ du også prøve uncharted spillene
Gjest
Trådstarter
Jeg har vert i 3 forskjellige modda lobbyer på en halvtime nå.
Og det er et mirakel vist jeg spiller en dag og ikke ender opp i en :/
Har aldri kommet inn i en slik "moddet" lobby når jeg spilte MW2.

Andre gode grunner til å kjøpe en PS3 er jo de exclusive spillene som er kommet ut så langt. Burde gi deg noe nytt å sette tenna i mens du pleier sårene fra Xboxen ^^
Gjest
Trådstarter
Jaja, men xbox har sine fordeler og da
hvilke fordeler har xbox som ps3 ikke har?
JEG kommer ikke på noe
Fable 1 og 2, Og Eventuelt Halo Serien ( er ikke så fan av halo) Men Fable er syre
Sitat av basselusk Vis innlegg
hvilke fordeler har xbox som ps3 ikke har?
JEG kommer ikke på noe
Vis hele sitatet...
Xbox er billigere, og har også sine egne ekslusive spill, dog xbox live koster 50 kr i måneden. Men det tar sin tid med xbox live betalinger før prisen tilsammen når ps3 sin. :P Generelt sett så får spillutviklera mye ut av hardwaren på begge konsoller enda, men i enden så vinner ps3 sin hardware, så alt i alt så er det vel strengt tatt en smakssak.
Sist endret av Sicknature; 12. juli 2010 kl. 21:36.
Gjest
Trådstarter
Eksempel på fordeler så xbox har er map-packen til Modern Warfare 2 som kommer ut en måned før enn på ps3
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Halo eier alle spillene som er exlusive på ps3 til sammen.Jeg har en ps3 så jeg vet hva jeg snakker om.

Nei det er ikke so ofte modda lobbyer.

En av vennene mine som har funnet en fyr som driver med det og han som fant han er i 7 prestige.
Jeg betaler ikke 50,- måneden for Live
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg betalte 3000 for min ps3 da kostet det 1500 for en xbox på elkjøp.

Da har du 1500 kroner til og betale live-.-

PLuss at de får fek,s map packs en månede før pc/ps3.
Flere år med xbox-live det
Sitat av xLAx Vis innlegg
Flere år med xbox-live det
Vis hele sitatet...
joda,

men det går for eksempel penger til batterier evt lader+oppladbare batterier til kontrollene til xbox 360, der sparer du penger på ps3.

ps3 har innebygd wifi (ikke skyt meg, jeg VET at xbox slim som kommer ut i morgen også har det)

og ps3 er en kraftigere maskin.


ps: Blue-ray
Skal gjøre akkurat det samme, på samme grunnlag TS! Det blir ganske enkelt for dumt. Jeg nekter å betale 900 spenn for WiFi til en "NEXT-GEN" KONSOLL (!!!) og atpåtil må jeg betale for å kunne bruke den til noesomhelst nyttig..

Var en gang xbox-fanboy, føkk it, det er ikke økonomisk!
Tss... Bruker bærbar som trådløs jeg
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
PS3 er virkelig verdt de ekstra pengene! Mindre feil med PS3, og den ene gangen jeg fikk problem med "cd"-spilleren, fikk jeg en ny ps3 med 80 gb! (Hadde 40 gb).
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Eksempel på fordeler så xbox har er map-packen til Modern Warfare 2 som kommer ut en måned før enn på ps3
Vis hele sitatet...
men jeg dør ikke bare fordi jeg må vente en måned lenger...
og bare tenk på de sexy formene på ps3-en...
Trådstarter, du må være spesielt uheldig med hvilke servere du havner i. Jeg har spilt en del MW2 siden jul, og har kun én gang havnet i moddet server.

Sitat av basselusk Vis innlegg
hvilke fordeler har xbox som ps3 ikke har?
JEG kommer ikke på noe
Vis hele sitatet...
-Man kan være i party/snakke med venner uten å være nødt til å spille samme spill.

-Grafikkortet til 360 takler mer kantugjevning. Og de fleste spillene som er til begge konsollene kjøres i 720p eller mindre, da blir det faktisk bedre bilde på 360.

-Myye bedre kontroller, imo.

Sitat av basselusk Vis innlegg
og bare tenk på de sexy formene på ps3-en...
Vis hele sitatet...
Ganske sexy den nye xboxen også
Sist endret av Eplekjekk; 19. juli 2010 kl. 10:27.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Ærlig talt... Trenger vi enda en fanboy diskusjon? Kan dere ikke for en gangs skyld bli enige om at dere er uenige? Bedre det enn at en haug med fanboys kommer med facts uten kilder.

Selv har jeg aldri hørt om hax til verken ps3 eller xbox. Jeg mente online cheating var noe som var unikt for PC-spillere.
Sist endret av CosmoKramer; 19. juli 2010 kl. 10:29. Grunn: leif
Jeg synes du bør basere valget ditt på følgende: Kommer du til og spille ps3 exclusive titler? Uncharted osv.
Jeg mener at det er bortkastet å kjøpe ps3, om alle spillene du vil spiller også finnes til xbox360.

Forøvrig, det er rimelig 2006 å diskutere hvilken konsoll som er best. Begge har sine fordeler og bakdeler. MOVE ON.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
-Grafikkortet til 360 takler mer kantugjevning. Og de fleste spillene som er til begge konsollene kjøres i 720p eller mindre, da blir det faktisk bedre bilde på 360.
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at vi ikke lenger finner grafikksammenligninger av nye multiplattformspill. Ingen bryr seg lenger. 99% merker ikke forskjell, og for å se forskjell må de fleste ha det side ved side og da er det ofte sånn at PS3 er bedre på noe og 360 bedre på noe annet. Kan dog si at det er generelt godtatt på forum overalt på nettet at PS3 har det spillet med best teknisk grafikk per dags dato.

Men, for all del, ikke tenk noe som helst på grafikk når du velger konsoll. Tenk underholdningsverdi per krone. Selv har jeg PS3en min proppa full med filmer, spill og TV-serier. Har også endt opp med masse kontroller til PS3en fordi de kan kjøpes så billig. Jeg grøsser når jeg husker tilbake til når jeg kjøpte 640GB harddisk til PS3en min samtidig som jeg kjøpte 20GB til 360-en og begge harddiskene kostet det samme. Det var mange sånne småting som gjorde at jeg bare måtte selge 360-en etter og ha spilt gjennom Halo.

Er du lei spillene til 360-en, prøv ut PS3 da vel. I mine øyne er de eksklusive PS3-spillene mye bedre og mer varierte enn til 360.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det finnes ikke moddede lobbyer på ps3! bare nuuber som sier det når de blir eid! Det finner på Privat og offline.. Men ikke på online multiplayer!

Edit; På mw2§

Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Ærlig talt... Trenger vi enda en fanboy diskusjon? Kan dere ikke for en gangs skyld bli enige om at dere er uenige? Bedre det enn at en haug med fanboys kommer med facts uten kilder.

Selv har jeg aldri hørt om hax til verken ps3 eller xbox. Jeg mente online cheating var noe som var unikt for PC-spillere.
Vis hele sitatet...
Om du søker på "Modern Warfare 2 - modded lobby xbox360" på youtube så finner du det :P Fant en som hadde lagt ut en kopi av en xbox video og skrevet "Ps3" også lagt ut ShareCash linker som liksom var guider :P ..

Det finnes moddede lobbyer på xbox360 men det finnes ikke på Ps3! Enten er det kontrollen til spilleren som er modded eller så er han kun SYKT god.

Har en venn som hater og bli eid. Han klikker, om han blir eid! Da kommer han ut med at dem modder og hacker, dm har wallhack osv... han tror at han er best :P
Sist endret av steffsat; 29. juli 2010 kl. 20:24.
Sitat av steffsat Vis innlegg
Det finnes ikke moddede lobbyer på ps3! bare nuuber som sier det når de blir eid! Det finner på Privat og offline.. Men ikke på online multiplayer!

Edit; På mw2§



Om du søker på "Modern Warfare 2 - modded lobby xbox360" på youtube så finner du det :P Fant en som hadde lagt ut en kopi av en xbox video og skrevet "Ps3" også lagt ut ShareCash linker som liksom var guider :P ..

Det finnes moddede lobbyer på xbox360 men det finnes ikke på Ps3! Enten er det kontrollen til spilleren som er modded eller så er han kun SYKT god.

Har en venn som hater og bli eid. Han klikker, om han blir eid! Da kommer han ut med at dem modder og hacker, dm har wallhack osv... han tror at han er best :P
Vis hele sitatet...
Vist det ikke er modda online lobbyer på ps3, hva er dette da ?
http://www.youtube.com/watch?v=Q-bSccHiKxg
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Hvis man hadde satt opp en game med pc-spillere vs en konsollspillere i samme game, f.eks MW2, ville pc-spilleren vunnet anytime.

There was a project that got killed at Microsoft. This project was designed to allow console gamers and PC gamers to interact and battle over a connected environment. Personally I wish it would have stayed the course. I've heard from reliable sources that during the development they brought together the best console gamers to play mediocre PC gamers at the same game... and guess what happened? They pitted console gamers with their "console" controller, against PC gamers with their keyboard and mouse.

The console players got destroyed every time. So much so that it would be embarrassing to the XBOX team in general had Microsoft launched this initiative.
Vis hele sitatet...

Uansett tar det nok ikke lang tid før Sony og microsoft kommer med noen lignende VAC systemet til Steam.
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Hvis man hadde satt opp en game med pc-spillere vs en konsollspillere i samme game, f.eks MW2, ville pc-spilleren vunnet anytime.




Uansett tar det nok ikke lang tid før Sony og microsoft kommer med noen lignende VAC systemet til Steam.
Vis hele sitatet...
Microsoft har allerede noe lignende, det går ann og "File complainte" spillere aka rapportere dem til microsoft, vist du får et par folk til og file complainte noen er sjangsen stor for utestengelse.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
PS3 er virkelig verdt de ekstra pengene! Mindre feil med PS3, og den ene gangen jeg fikk problem med "cd"-spilleren, fikk jeg en ny ps3 med 80 gb! (Hadde 40 gb).
Vis hele sitatet...
Hvor mange gang har ddu prøvd xbox360?
Spilt MW2 på PS3 i snart et halvt år, aldri kommet inn i en moddet lobby noensinne.
Det er selvfølgelig mulig jeg har vært veldig heldig med akkurat det da.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hvor mange gang har ddu prøvd xbox360?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, kanskje en syv ganger tenker jeg
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Ja,det gir det nok info, til og si at ps3 er bedre?som du har brukt i 2 år?
Sitat av salix Vis innlegg
Vist det ikke er modda online lobbyer på ps3, hva er dette da ?
http://www.youtube.com/watch?v=Q-bSccHiKxg
Vis hele sitatet...
Hva er hacken? Sr den ikke!
Gjest
Trådstarter
Sitat av steffsat Vis innlegg
Hva er hacken? Sr den ikke!
Vis hele sitatet...
Har du spilt mw2 i det hele tatt ?
Det er hacka care packages og nuke varer godt over 1 minut
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Ja,det gir det nok info, til og si at ps3 er bedre?som du har brukt i 2 år?
Vis hele sitatet...
Det er ikke like mange feil med PS3 som det er med XBox 360, det er fakta.

Jeg trenger ikke å ha begge konsollene for å mene at Playstation er bedre.

Ja, XBox har flere exclusive games, bedre onlinefunksjon og koster mye mindre. Men jeg synes PS3 er bedre enn XBox 360.
Helt klart ps3, det er ikke så mye dyrere etter du har kjøpt batterier til kontrollen, trådløstnettverkskort, live osv, i tillegg har du 3D muligheter og bluerayspiller!

og nei , det mest "modda" serveren jeg har kommet inn på på ps3 er free for all med 18 stk i og jeg har spilt helt siden det kom ut.

Og på xboxen min kommer det hacka servere hele tiden!
For meg er det en ting som gjør at jeg ikke selger PS3'en in: Gran Turismo kommer ut 3. november