Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 6518
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Ja. Tror realife har laget en eller flere av dem. Vet også at Marjo har laget et par.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av fyrstekaka
Jeg digger da firefox.....??
Vis hele sitatet...
Poenget er at du kommer som utsagn som

opera er bare jall.....for mye dritt der uansett......
Vis hele sitatet...
og
syns bare synd på IE og Opera brukere
Vis hele sitatet...
.

Det er ingen som tar deg seriøst. Hvorfor skal en fornøyd IE eller Opera-bruker skifte til Firefox? Husk at de fleste er nettopp det. Fornøyd med hva de har. Jeg ser ikke et eneste positivt argument for Firefox i din post.
synd for den det gjelder.......er de fornøyd med den nettleseren de har, er da uansett lite vi får gjort med det.......det er jo en smakssak som alt annet.....men jeg beklager og sier unnsklyld til deg hvis du tok det hardt inn på deg.......ha en fin dag
Det er uansett helt feil å sammeligne Opera og Firefox på grunnlag av funksjoner.

Greit nok at begge er nettlesere, men Firefox er ment å bare være en lett nettleser med mange muligheter for customisering.
En "lettversjon" av Mozilla leseren for de som ikke ønsker så mye dill.

Opera er en nettleser med klienter for mail, news osv på lik linje med Mozilla (nå 1.7.3) og bør derfor sammelignes med denne.

Da kan en ikke argumentere med at Opera er bedre enn Mozilla Firefox for den har flere funksjoner som feks mail klient
vipr: Man kan jo fortsatt diskutere hva som er best nettleser. Hvis jeg hadde valget mellom IE 3, med Nissan Skyline som ekstrautstyr, og Firefox, vil jeg fortsatt si at Firefox er den beste nettleseren...

(edit: jeg tenker da på nettleser og dens tilhørende funksjoner, som f.eks. mouse gestures og tabbed browsing.)
SilverKhan: Nå virker det som om du bare kverrulerer.

Jeg sier bare det blir litt feil å diskutere hvem som er best av Opera og Firefox på grunnlag av hvem som har flest funksjoner. Halve poenget med Firefox er at det ikke skal ha så mangen funksjoner, den skal være lett og enkel å tilpasse.

Hvis en vil diskutere hvem som har flest funksjoner, så kan en krangle om hver som rocker mest av Opera og Mozilla Suite 1.7.3.

Btw: Firefox rocker.
Er det bare meg, eller er mozilla.org umulig å komme inn på akkurat nå?
offtopic:
hva gjør egentlin firefox bedre enn opera?
jaxxa: Jeg kom inn for en time siden, men nå så det svart ut. Sikkert megaload.
Har du lest tråden? Det er jo dette spørsmålet tråden hovedsakelig har handlet om.
firefox er kongen av alle browsere.
HAY GUYS!

http://home.no.net/imgboard/firefox_setup_1.0.exe
Vis hele sitatet...
Mirror for dere som trenger det.
Detter med load fra siden, jeg kom fort inn og ut. Og har nå den Norske installasjonen av Fireworks.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Som jeg sa til mongeland i sted: http://207.200.85.49/pub/mozilla.org...0/win32/nb-NO/
Der er direkte URL til filens plassering. Da slipper man at indexen til Mozilla.org skal loade.

Edit: Hehe. Tar år og dag å loade inn i signaturen min
Opprinnelig postet av vipr
Det er uansett helt feil å sammeligne Opera og Firefox på grunnlag av funksjoner.

Greit nok at begge er nettlesere, men Firefox er ment å bare være en lett nettleser med mange muligheter for customisering.
En "lettversjon" av Mozilla leseren for de som ikke ønsker så mye dill.

Opera er en nettleser med klienter for mail, news osv på lik linje med Mozilla (nå 1.7.3) og bør derfor sammelignes med denne.

Da kan en ikke argumentere med at Opera er bedre enn Mozilla Firefox for den har flere funksjoner som feks mail klient
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av vipr
SilverKhan: Nå virker det som om du bare kverrulerer.

Jeg sier bare det blir litt feil å diskutere hvem som er best av Opera og Firefox på grunnlag av hvem som har flest funksjoner. Halve poenget med Firefox er at det ikke skal ha så mangen funksjoner, den skal være lett og enkel å tilpasse.

Hvis en vil diskutere hvem som har flest funksjoner, så kan en krangle om hver som rocker mest av Opera og Mozilla Suite 1.7.3.

Btw: Firefox rocker.
Vis hele sitatet...
Det stemmer totalt, det er idiotisk å sammenligne Firefox 1.0 med Opera 7.54 fordi Opera er en internet suite (som Mozilla) og ikke bare en nettleser.

Når Opera 7.60 er ute av beta, derimot, kan det bli ganske mye mer berettighet å gjøre denne sammenligningen, fordi denne versjonen lar deg velge om du vil bruke den som en nettleser eller internet suite (nettleser, mailklient og IRC-klient) når du installerer den.

Dessuten sammenlignet Mozilla Firefox (med extensions installert) med Opera (out of the box), selv når Firefox var pre-1.0.
Jeg har lastet ned Firefox nå, men når jeg skulle laste ned filer, fant jeg til min store fortvilelse at det var en download manager i firefox...Men det gikk ikke an å skru den av...Og jeg vil ikke ha dette på da jeg bruker FlashGet! Noen som har noen idè for hva man gjør med slikt?
Antarctica: Innstaler extentionen FlashGot .
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Er det bare her update.mozilla.org ikke virker? Vil bli kvitt det gravstygge FF themet, samt oppgradere noen plugins.
update.mozilla.org har vært halvveis nede en liten stund. Mye trafikk, sikkert.
Det finnes et alternativ til å laste ned extensions her, http://www.extensionsmirror.nl , men det er stor pågang der og.

Mvh Meg.
Jeg er ikke akkurat helt fornøyd med FireFox... bare se åssen det blir seende ut hvis man bruker e-messenger

9:30:42 AM xxxxxxx@msn.com says:
kommer det opp æøå hos deg nÃ¥r jeg skriver? <-- sånn kommer det når jeg skriver...
9:31:10 AM You said:
teste... æøå
9:31:23 AM You said:
kjipt... hater Firefox
9:32:46 AM xxxxxxx@msn.com says:
hehe
9:33:09 AM You said:
heh, du må sjekke en ting (ikke le så veldig høyt) http://www.yyyyyyy.org/content.php?article.4 <-- mekka sjøl!!
9:34:58 AM xxxxxxx@msn.com says:
lol
9:34:56 AM xxxxxxx@msn.com says:
heh, du må sjekke en ting (ikke le så veldig høyt) http://www.yyyyyyy.org/content.php?article.4<-- mekka sjøl!!
9:35:13 AM You said:
lol hva?
9:35:44 AM xxxxxxx@msn.com says:
de tegnene
9:36:31 AM You said:
oh, nettopp det jeg snakker om... det skal vaere vAre tre kjEre norske bokstaver
Vis hele sitatet...
med andre ord, jeg får ikke brukt æ,ø og å
Fukaniso: Den skyldes nok manglende støtte i e-messenger, ikke i firefox.
selvfølgelig, orket ikke å tenke så langt så tidlig på dagen :P
blir greit med fireFox 1.0 ja
*gleder meg
Der var 15 plakater hentet som skal pryde nordnes i de dagene de henger. Akkuratt nå henger en på veggen min ved siden av AMD flagget, men der henger den vell bare i kveld med tanke på 15 plaketer skal dekke hele nordnes. Laster opp bilde senere i kveld om jeg finner den jævla usb kabelen til mobilen..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jepp, de plakatene er RÅ! Fikk et eksemplar av min gode venn Håvar @ Mozilla Norge.
Pryder veggen min bra. Skulle tatt et bilde, men metrom har stikki av med kameraet mitt.
har brukt opera, IE og nå firefox..

IE = kjapp nettleser, bruker mindre cpu eller rettere sagt ressurser enn firefox, si hva dere vil jeg merker det faktisk at det går "tregere" å få opp nye vindu enn i ie.. selv om det ikke er en stor sak er det faktisk irriterende..

Opera = merka det tok irriterende lang tid å få kontakt med en webside for å få den fram i forhold til ie.. har testa det her.. faktisk krasjer opera også , men ikke ofte

Firefox = tar litt lengre tid å starte opp, men har ikke hatt krasj enda.. brukt det i fler mnd.. meget bra =)
Opprinnelig postet av watchman
har brukt opera, IE og nå firefox..

IE = kjapp nettleser, bruker mindre cpu eller rettere sagt ressurser enn firefox, si hva dere vil jeg merker det faktisk at det går "tregere" å få opp nye vindu enn i ie.. selv om det ikke er en stor sak er det faktisk irriterende..
Vis hele sitatet...
Dette har med at iexplore.exe bruker veldig mange av de samme resursene som den evig minneresidente explorer.exe

Hvis du først har et FF vindu oppe og så åpner et til går det like kjapt eller kjappere å få opp et til et.

En praktisk løsning kan være å åpne et FF vindu, og så bruke Minimize to tray fra FutureForce (søk litt på forumet) til å legge den der nede. Da åpnes FF lynkjapt og du kan tømme taskbaren for alle programmer uten å egentlig lukke FF.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
<3 Firefox <3
Etter å ha brukt Netscape 7 en stund, må jeg si at jeg er imponert. My mindre bloated, raskere oppstart, sleekere design... Jeg er frelst.
Om det er flere som vil henge opp plakater i Bergen så trengs det fremdelis folk.

Fra: Bjørn Even Wahlstrøm <bjorn@wahlstroem.org>
Dato: Fri, 12 Nov 2004 02:46:45 +0100
Tittel: Re: Plakatutlevering idag og i morgen.
Hei igjen og takk til de av dere som hentet plakater i går!

Idag, fredag, kan dere kontakte meg 12-16 på irc
(irc.mozilla.org/#mozilla.no), eller sms. Resten av helga er jeg
tilgjengelig på telefon.

Mitt nr er 957 80 818, og jeg er våken ETTER kl 12

Steder som er dekket er nå:
Fantoft,
NHH,
Nordnes,
Ã…sane,
Deler av høyden,
Bystasjonen,
Danmarksplass,
Minde

Dvs Torgallm, bryggen, området rundt kaigaten, Sandviken og resten av
sentrum mangler.

--
bjørn even wahlstrøm
leder, friByte
Vis hele sitatet...
Noen som om det er mulig å få search.suprnova.org som search engine der oppe?
Klart det, bruker den selv, det er bare å sjekke koden i søke-skjemaet. Hvordan src-filen skal bygges opp, ser du i de andre src-filene.
Noen som kan være mere presise? Har fått det til, men når jeg søker i suprnova-tingen åpner den search.suprnova.org, ikke search.suprnova.org med den tingen jeg søkte på.

Anyone, help?
Du glemte å legge ved koden du har skrevet i din src-fil.
Etter å ha brukt Mozilla en stund, skiftet jeg over til FireFox...

Jeg så det var diskutert over om oppstartstiden til FireFox vs IE.

Mozilla hadde en mulighet til at den (eller en agent) startet opp når du startet maskinen, og dette medførte lynrask åpning av Mozilla nettleservinduer.

Noen som vet hvorfor denne muligheten ikke følger med FireFox?