Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 867
Så her sitter jeg, og roter rundt på ebay, og fant noe jeg virkelig vil ha :

https://www.ebay.com/itm/15552473981...Bk9SR-KA2LucYg

Problemet med ett kjøp av noe slikt er selvfølgelig frakt og toll, og selvfølgelig potensielle skader under frakten. Finnes det steder i Norge man kan få tak i tilsvarende uten å bli totalt økonomisk ruinert?

12 interne 3.5" er nøkkel her, i tillegg til noe ssd muligheter. 1U er også faktor her.
Kan bygge selv, uansett vil du få problemer med å frakte HDD.

Men du la merke til at ingen harddisker er montert? Skal du unngå ødeleggelse under frakt må man møte opp i fysisk butikk. Handlet min NAS

Hos Dustin Home, men ikke denne configen her.

Vet enkelte produsenter tilbyr expansion bay’s så man har for eks en NAS og kjører serveren her, også bygge den ut med litt billigere utvidelser. Men du må regne med at prisen i norske butikker er noe høyere da de også må betale importavgifter og helt sikkert toll også.

Så jeg hadde kjøpt den hadde jeg vært deg. Også roamet norske sider for å finni noe å fylle den med
Trådstarter
Harddisker har jeg. Jeg trenger serveren med minne og cpu, ikke disker.
eBay er vel en del av det norske systemet for nettbutikker som samarbeider med toll ogsånt sånn at norsk MVA er bakt inn i prisen sist jeg sjekket. Ergo du betaler kun for produktet + frakt uten at du får noen ekstrakostnader i etterkant.
Den du lenker til er brukt (used), så jeg antar du ikke MÅ ha flunkende nytt; bargainhardware.co.uk

Joda, ikke i Norge, men frakten fra UK er ikke dyr og de er proffe til tusen både på kundeservice og innpakking. Kan ikke anbefale de nok. Når det er sagt, har du tålmodighet og litt søke-mojo så er ikke finn.no så gale heller (men jeg kommer ikke til å dele de profilene jeg kjøper av rett og slett fordi jeg ikke vil ha mer konkurranse på de spesifikke serverene jeg kjøper regelmessig til eget bruk fra personer som ofte får inn paller på paller med servere som gis bort pga support-dato-regelrytteri).
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Den du lenker til er brukt (used), så jeg antar du ikke MÅ ha flunkende nytt; bargainhardware.co.uk

Joda, ikke i Norge, men frakten fra UK er ikke dyr og de er proffe til tusen både på kundeservice og innpakking. Kan ikke anbefale de nok. Når det er sagt, har du tålmodighet og litt søke-mojo så er ikke finn.no så gale heller (men jeg kommer ikke til å dele de profilene jeg kjøper av rett og slett fordi jeg ikke vil ha mer konkurranse på de spesifikke serverene jeg kjøper regelmessig til eget bruk fra personer som ofte får inn paller på paller med servere som gis bort pga support-dato-regelrytteri).
Vis hele sitatet...

Har selv enorme mengder stående, tipper omslag 200 servere på ett lager, alt går vell på Finn etterhvert. Men spesifikt 1u med 12 bays har jeg ikke…
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det går helt fint å kjøpe brukt hardware på ebay. Hvis selgeren er en med litt fartstid så ordner de alltid opp om noe ikke funker. Det er ikke toll på hardware og du får nok ikke forenklet fortolling siden summen overstiger 3500. Det er kun merverdiavgift du skal betale.

Hvis du spør selgeren så sender de sikkert i flere pakker til en verdi som enten kan ha forenklet fortolling eller rett og slett under fritaksgrensen. Flere ganger har de skrevet en verdi langt under det jeg betalte, uten at jeg ba dem om det, og tollen virker å ikke ha så god peiling på hva sånt kan koste.

Bruktmarkedet i Norge er helt ubrukelig. Som profesjonell selger så er det alt for mye ansvar å selge brukt hardware til privatpersoner. Så det meste kasseres eller selges til Kina hvor det så ender opp på ebay.
Norske bedrifter er også ubrukelige på å selge unna til bedrifter som driver med videresalg med ansvar på sin kappe. Så mange paller mer EliteDesk Minis og Dell/HP servere ligger Kongeriket rundt og råtner fordi ingen har ressurser til å wipe de og finne noen som er villige til å kjøpe de imens de fortsatt har verdi.. Kunne vært solgt i løsvekt og likevel dradd inn gode summer, men neida, de ligger lenge nok på lager til at man til slutt må betale tredjeparter for å komme og resirkulere de.. Vet ikke hvor mange sommere vi har ansatt ferievikarer kun for å sortere tusenvis av tastaturet som skal kastes (og da må papp skilles fra plast som må skilles fra elektronikk slik at kildesortering er mulig)..