Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2615
Heisann Freaks!
Jeg og noen kamerater har laget en liten sketsj.
Håper på gode tilbakemeldinger og at i det minste
noen av dere blir underholdt.

"Møt svorske Bertil, en noe eksentrisk soldat som har et litt annerledes syn på krigføring i skogen"

https://vimeo.com/43035020
Ikke min type humor ihvertfall
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Ikke min type humor ihvertfall
Vis hele sitatet...
Synd!
Men takk for at du tok titten!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Så egentlig veldig gjennomført ut og bra filmet forsåvidt. Men det er ikke morsomt nok, med et helt annet manus kunne dette vært knallbra
Var helt passe artig! BARK, DET ER FINT!! Haha ^^
sorry, men jeg kjenner jeg blir flau når jeg ser på :/
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Ett humorinnslag med en dum svenske? Originalt.
Minner meg litt om "Torsdag kveld fra nydalen", noe som i seg selv gir et jævlig dårlig utgangspunkt for min mening.. Dere skal i allefall ha for gjennomføringen, gøy å se at det finnes Norsk ungdom som har annet på sinnet enn Brazzers og Facebook!
Bra produsert og helt ok til å være improvisert. Men det kunne vært mye morsommere.
Nådde ikke helt sytes jeg. Ble ikke fult så gøy, jeg måtte flire litt inni meg av og til.
Er det en ekte Mosin Nagant?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Liker verken Torsdag kveld fra Nydalen eller Kolektivet.. Blir litt flau egentlig. Dette ligna mye på det, sorry, ikke min smak!

Humor er vanskelig!

Kolektivet er flaut, men eksempelvis Trond Viggo Torgersen med 5 på gaten er stor humor!
Vanskelig å definere, humor funker når det funker, ellers blir det bare dumt!
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Er det en ekte Mosin Nagant?
Vis hele sitatet...
Det stemmer!

Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen!
Keep em coming!
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Dette var jævlig morsomt! KP fra meg ihvertfall.

Sitat av Spøkelseflekken Vis innlegg
sorry, men jeg kjenner jeg blir flau når jeg ser på :/
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner at jeg blir litt flau når jeg leser innlegget ditt.
Sist endret av Buddapower; 29. mai 2012 kl. 18:30.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Dette var jævlig morsomt! KP fra meg ihvertfall.



Jeg kjenner at jeg blir litt flau når jeg leser innlegget ditt.
Vis hele sitatet...
Er det noe man burde bli flau av så er det ditt innlegg.

Sketsjen er rett og slett ikke morsom, på grensen til pinlig. Det må det være lov å kommentere.
Loner Deluxe
Synes nå den var morsom jeg, lag flere :-)
Har stor tro på at dere kan få til noe veldig bra, men som tidligere sagt burde dere bevege dere bort i fra det "Torsdagskveld fra Nydalen"-preget. Veldig bra produksjon, og et veldig stort potensiale.
Som allerede nevnt var det en lite original karakter, og det gjør at dere må få til en ekstraordinær humor for å fenge Ola Nordmann.
Orket ikke å se hele, men jeg vil mer enn gjerne se mer om det er fremgang i sakene!
Trakk ikke på smilebåndet men bra filmet og klippet, det skal dere ha. Kjedelig og det ser dessuten veldig overfladisk/fake ut (skuespillet, rollen).
Sist endret av Spirituell; 29. mai 2012 kl. 19:02.
klarte 3 min før jeg startet å spole ... savner et større poeng ...

Forstår at han skulle være svensk og slik, men han var jo ikke noe "god" svenske ... Nordmen har jo typisk når dem skal bruke svenske personer i tv, film, komedier, etc. brukt å OVERDRIVE dem helt, dra dem helt ut ... jeg tenker ala Stig Helmer ( Lasse Åberg ) noe jeg synes er morro ... mens her så satt jeg bare å ventet ... "BARK ER FINT!" ... jaha ?

Som sagt, enten må dere overdrive det totalt med at han er svensk, og bruke det for hva det er verdt, eller så må du faktisk gjøre karakteren mere morro enn "bark er fint" ... akkurat nå famler figuren bare rundt uten noe mål eller mening, å det er kjedlig å se på.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Er det noe man burde bli flau av så er det ditt innlegg.

Sketsjen er rett og slett ikke morsom, på grensen til pinlig. Det må det være lov å kommentere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor blir du flau av å lese mitt innlegg? "Det må være lov å kommentere" sier du, og det er jo akuratt det jeg gjør. Men du er jo Pledrik - nFFs største nazi - så når du sier at sketsjen ikke er morsom så er den vel ikke det.

Jeg blir flau av å lese Spøkelsesflekkens innlegg når han tror at han bidrar til tråden og hjelper TS med ubegrunnet kritikk.
brace yourself
Fickledick's Avatar
som sagt av flere, ikke kjempemorsomt, men trakk litt på smilebåndene... God produksjon var det! Men virker ikke som selve humoren treffer særlig mange.

Men prøv igjen, ser gjerne på flere av filmene deres!
Jeg hadde i alle fall ikke noen trang til å le, men om det var bare fordi det ikke er min humor, eller fordi det var dårlig materiale, er jeg ikke skikket til å svare på. Jeg så hele videoen fra start til slutt, dog, så jeg synes ikke det var så aller verst.

Synes det ble litt for mye skrik og tilfeldige, ugjennomtenkte (til tross for improvisasjon) setninger, savnet veldig punchlines. Klisjé er ikke nødvendigvis dumt.

Ser noen nevner assosiasjoner med Torsdag kveld fra Nydalen eller hva de der programmene heter nå for tiden. Skriver under på den. Minnet meg veldig om det programmet, som jeg forøvrig heller ikke er veldig fan av. Men hvis du/dere liker slike program, så kan dere jo heller velge å ta dette som et kompliment.
Starta bra, men det ble litt kjedelig etterhvert.

Fin slutt da.
Sist endret av Knudsen; 29. mai 2012 kl. 19:35.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Det som er positivt er at det var veldig fin kameraføring, lekkert lys og fine omgivelser. Alt i alt, fin redigering og snasen produksjon.

MEN.
Jeg forstår det slik at man skal kunne le av det dere har satt sammen, dere ønsker å uttrykke en form for humor?

I så tilfelle var det et par ting jeg reagerte på.

*Den "svorske" aksenten hans var noe ustabil. Til tider hørtes han ikke svensk ut i det hele tatt, og noen ganger hørtes han dansk ut (potet i halsen).

*Det var ikke veldig morsomt, men jeg trakk på smilebåndet av og til. Dog ingen latter jeg klarte å prestere.

*Det ble som noen nevner her litt lite poenger, punchlines osv. Kanskje dere kunne klipt litt annerledes og sett om poengene deres kom fram på en annen måte?

Til slutt vil jeg bare si at jeg likevel synes at dere har masse potensiale. Det viktigste er bare dere er tro mot dere selv!
Ikke lek morsom, vær morsom! Hva er det som får dere til å le, hva kan være morsomt å gjenspeile? Hent inspirasjon fra deres egne festlige liv og trivielle absurde situasjoner.

Lykke til! (:
▼ ... over en uke senere ... ▼
HVEM ER HAN SKUESPILLEREN A!? SÅ KJEKK!

Neida, det er meg. Tror noen her at filmen kanskje hadde blitt bedre om den hadde vært noe kortere? Tenker at lengden fører til at folk blir utålmodige og at "humoren" holder på for lenge?

Enig i at det kunne vært mere punchline på slutten.
Det jeg ikke forstår er at noen her kan si det er bra kameraføring og filming. Shaky som helvete til tider. Håndholdt dslr med høyere brennvidde enn 35mm (uten image stabilizer) + shutter rolling er bare ubehagelig for øynene og bryter imo unødvendig opp "flyten" her.

Virker også som at det er veldig lav framerate pga den hakkingen.
Sist endret av boblesaft; 8. juni 2012 kl. 02:05.
Sier meg ikke enig at det minte om torsdagskveld fra nydalen, selv om jeg kun har sett en halv episode før jeg lå i fosterstilling på gulvet.
Minner meg mer om WKUK, og DÉT er et stort kompliment fra min side. Produksjonsmessig er det topp, og skuespilleren gjør en overraskende bra jobb (Birchpile ), det hadde potensialet til å bli en veldig flau affære uten en skuespiller som kan spille litt "over the top" og absurd uten å vandre i torsdagskveld fra nydalen-territorie. Slutten var litt mer "passé", nettopp fordi jeg følte at dere vandret over den linjen.

Fortsett det dere holder på, det ser riktig lovende ut
"Sier meg ikke enig at det minte om torsdagskveld fra nydalen, selv om jeg kun har sett en halv episode før jeg lå i fosterstilling på gulvet.
Minner meg mer om WKUK, og DÉT er et stort kompliment fra min side. Produksjonsmessig er det topp, og skuespilleren gjør en overraskende bra jobb (Birchpile ), det hadde potensialet til å bli en veldig flau affære uten en skuespiller som kan spille litt "over the top" og absurd uten å vandre i torsdagskveld fra nydalen-territorie. Slutten var litt mer "passé", nettopp fordi jeg følte at dere vandret over den linjen.

Fortsett det dere holder på, det ser riktig lovende ut"
Vis hele sitatet...

Takk! Det var godt å høre at noen ikke syns det var som Nydalen. Vi lo ihvertfall veldig godt når vi satt og klipte dette sammen. Men jeg ser jo at vår humor ikke passer alle. Men igjen, takk for den positive tilbakemeldingen! Digger WKUK selv!


Det jeg ikke forstår er at noen her kan si det er bra kameraføring og filming. Shaky som helvete til tider. Håndholdt dslr med høyere brennvidde enn 35mm (uten image stabilizer) + shutter rolling er bare ubehagelig for øynene og bryter imo unødvendig opp "flyten" her.

Virker også som at det er veldig lav framerate pga den hakkingen.
Vis hele sitatet...

Nå syns jeg du stiller høye krav altså. Dette er noe som er klappa sammen på sparket. Stilen skal jo være en dokumentarisk stunt stil, og personlig synes jeg den håndholdte stilen fungerer ganske fint så sant det ikke er ultranære bilder. Mulig jeg tilhører "MTV" generasjonen, men syns det fungerer fett jeg.

Hakking? Det har ingen andre påpekt. Sitter du på en 486 kanskje? ;D
ESM
Lazy Generation
Synes det var en god produksjon med mye potensiale! Innholdet var ikke så morsomt men jeg trakk på smilebåndet noen få ganger. Synes dere burde komme opp med ett nytt manus og setting og ta det derfra, finn ut hva som er morsomt og hvordan dere kan lage god humor. Lykke til!
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Trakk ikke på smilebåndet men bra filmet og klippet, det skal dere ha. Kjedelig og det ser dessuten veldig overfladisk/fake ut (skuespillet, rollen).
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme. Mulig det kunne vært lurt med manus istede for å improvisere alt? Forøvrig litt lang film for konseptet å. Veldig bra filma fordet.
Jeg døde nesten av latter. Driver å tørker tårer nå. HAHAHAHA! Noe av det beste jeg har sett på lenge. BARK, DET ER FINT! HAHAHAHA (ler mens jeg skriver dette også.)
Virker som om det enten er totalt skivebom, eller skikkelig fulltreffer. Men alt i alt tror jeg vi kan vinne på å lage den endel kortere, men det var jeg vel egentlig klar over i klippen.
Synes noe av det han sa var veldig morsomt, mens annet var litt dårligere. Likte konseptet at en soldat heller brydde seg om naturen enn om krigføringen, og er skuffet over søppel i naturen.
Likte veldig godt den delen hvor han finner en flaske og sier "og dette tycker dom er snygt???".
Men det ble litt sånn sjanglete og man visste aldri helt hvor man hadde karakteren, det var vanskelig å gripe fatt i han. Jeg synes det f.eks var dårlig at han sa "helvete" og til tider ble sint for ingen spesiell grunn, det passet ikke med karakteristikken hans. Dere kunne gjort han mer stereotypisk
Sist endret av random63339; 8. juni 2012 kl. 13:20.
Min tilbakemelding er at jeg syntes det var greit morsomt. Stå på videre !
Sitat av telorix Vis innlegg
Synes noe av det han sa var veldig morsomt, mens annet var litt dårligere. Likte konseptet at en soldat heller brydde seg om naturen enn om krigføringen, og er skuffet over søppel i naturen.
Likte veldig godt den delen hvor han finner en flaske og sier "og dette tycker dom er snygt???".
Men det ble litt sånn sjanglete og man visste aldri helt hvor man hadde karakteren, det var vanskelig å gripe fatt i han. Jeg synes det f.eks var dårlig at han sa "helvete" og til tider ble sint for ingen spesiell grunn, det passet ikke med karakteristikken hans. Dere kunne gjort han mer stereotypisk
Vis hele sitatet...
Det var stort sett det eneste jeg likte med videoen. JÆVLA KONGLE, HELVETE!
Likte ikke at det var Svensk, en humor sketsj i Norge skal være artig må være med en dialekt som passer rollen, feks; http://www.youtube.com/watch?v=qTg5rQcP2XI

Selv om du er Svensk så må det passe i en humor setting, blir sånn å se på klovn humor som man bruker i dagliglivet.

Edit: Elsket color correcting deres, gjerne lag en guide på hva dere gjorde for å få så awesome color
Sist endret av Mentaltsvak101; 8. juni 2012 kl. 15:05.