Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 16320
Hei, vi diskuterer om vi skal bruke Russedress eller Russeservice som vår leverandør, hørt at Russedress har bedre tilbud til oss som har buss.


Noen forslag til hvorfor vi skal velge Russedress eller Russeservice? Kom gjerne med ting som har vært problematisk eller andre ting fra deres leverandør igjennom russetiden
Russeservice har lenger erfaring enn Russedress, og leverer etter min mening tøffere klær. Dersom du har buss kan begge levere bra greier, men siden Russeservice har hatt mer eller mindre alle bussene de siste årene kan nok Russedress undergå prisene deres. Om det er slik at du har planer om buss avtaler du bare et møte med hver av dem, slik at de kan presentere tilbudene deres.

Bussklær er forøvrig skamdyrt.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Russestyret på skolen min inngikk en avtale med Russeservice, og til nå er jeg storfornøyd. Da vi startet opp styret fikk vi besøk av to representanter fra Russeservice som hjalp oss i gang med styret, og ga oss mange gode tips videre.

Jeg har også merket meg at servicen de yter er svært god. Fikk tilsendt to venstresko av dem ved en feil, og da jeg ringte dem tok det ikke mer enn 1 minutt før de sa de skulle sende nye sko. Disse kom etter få dager, og jeg trengte aldri sende inn de andre skoene.

Vi har også sett at de som skulle levere ut tøy fra Russedress på skolen vår var veldig dårlig informert om ankomst av tøyet, og hvordan de skulle organisere det. Fra Russeservice fikk vi informasjon i god tid og alt gikk på skinner.

Jeg har fått et generelt bedre inntrykk av Russeservice.
Har selv Russedress i år, og er på buss. Har hatt ett tett samarbeid med dem, og ting har fungert stort sett greit.

Men vil bare si med en gang at dere blir lurt trill rundt uansett hvilken leverandør dere bruker. De presser prisene til så vannvittige høyder at man blir kvalm av det. Det forferdelige er at de har mulighet til å gjøre det, enn så lenge. I år har jeg sett mange busser som bestiller klærne sine fra utlandet og får trykk på selv. De sparer flere tusen kroner, per pers. Så, hvis jeg hadde vært dere, så ville jeg gått for utenlands leverandør.

Lykke til med valget!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Ingenting er bedre enn å lage deres egne klær. Russen utnyttes på det groveste av slike selskap.
Alt er vært hva kjøperen vil betale, er det ikke slik vi sier det?

Om du velge en av dem burde dere avtale å møte en av hver. Har du ikke buss ser jeg ikke hvorfor dette er en problemstilling i det hele tatt.
Trådstarter
25 1
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Har selv Russedress i år, og er på buss. Har hatt ett tett samarbeid med dem, og ting har fungert stort sett greit.

Men vil bare si med en gang at dere blir lurt trill rundt uansett hvilken leverandør dere bruker. De presser prisene til så vannvittige høyder at man blir kvalm av det. Det forferdelige er at de har mulighet til å gjøre det, enn så lenge. I år har jeg sett mange busser som bestiller klærne sine fra utlandet og får trykk på selv. De sparer flere tusen kroner, per pers. Så, hvis jeg hadde vært dere, så ville jeg gått for utenlands leverandør.

Lykke til med valget!
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar!
Hørt fra de vi kjøpte bussen av at de ikke var fornøyd med buksene fra Russedress er dette noe dere opplevde?
Noen mulighet for at du husker noen som har brukt utenlandske leverandører?

Sitat av Sio Vis innlegg
Ingenting er bedre enn å lage deres egne klær. Russen utnyttes på det groveste av slike selskap.
Alt er vært hva kjøperen vil betale, er det ikke slik vi sier det?

Om du velge en av dem burde dere avtale å møte en av hver. Har du ikke buss ser jeg ikke hvorfor dette er en problemstilling i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Å lage sine egne klær er vel noe som vil ta tid, har også glemt å tilføye at vi har fått sponsor tilbud fra Russedress og Russeservice.
Kjør på med den dyreste grunnpakka. Tror det er russeservice sin. Det er mye stæsj, og det er VELDIG redusert pris!
Buksa er i meget god kvalitet, min lever enda, det vokste noe mug på den, men det var ikke buksa sin skyld. Den er veldig slitesterk.
Trådstarter
25 1
Sitat av romeroo Vis innlegg
Hei, vi diskuterer om vi skal bruke Russedress eller Russeservice som vår leverandør, hørt at Russedress har bedre tilbud til oss som har buss.


Noen forslag til hvorfor vi skal velge Russedress eller Russeservice? Kom gjerne med ting som har vært problematisk eller andre ting fra deres leverandør igjennom russetiden
Vis hele sitatet...
Glemte også å nevne at vi har sponsor tilbud fra Russedress OG Russeservice, dette foregår via at vi kjøper grunnpakka fra dem vi velger. Derfor søker vi deres meninger om disse firmaene :-)
Vi hadde ikke bokser til dekk navn, men kvaliteten på genserne er forsovet grei. Trykket var også ganske bra. Får vel jakkene om en ukes tid, og satser på en god livredder i russetiden der
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg var med i russestyret mitt hvertfall og russedress opptrådde svært uprofesjonelt. De kom brasende inn på skolen uten å ha avtalt møte og satt opp masse utstyr og lignende (som sagt uten å ha fått avtalt møte). Det endte opp med at de ble kastet ut fra skolen.

Ellers drev de og baksnakket russeservice og personene som representerte russeservice. Det endte opp med at vi ba de stikke til helvette.

Russeservice derimot opptro svært profesjonelt. De ga oss gode tilbud og var ærlige, de avtalte faktisk møter på forhånd og kom ikke brasende inn på skolen uten lov, og best av alt så reagerte de bare med et smil når vi nevnte at russedress hadde baksnakket de (og de sa ingenting negativt tilbake).
Sist endret av Dongerino; 27. mars 2012 kl. 01:05.
På skolen min har vi hatt et par overganger mellom to guttebusser. De som var på servicebussen mener klærnene deres var av bedre kvalitet, og at russedressbussen ikke hadde like bra samarbeid som russeservice i allefall. Som skeetonez også sier så er russedress også kjent for å baksnakke Kawai og service, mens service er mer opptatt av å gjøre en god jobb selv. Virker som de er hakket mer profesjonelle...
Vi har Russedress på skolen vår, og har egentlig ikke lagt merke til så mye.

Men i det siste nå (mars-april skifte) så har Russedress lagt ut om 100kr avslag på alle varer,
frakta er redusert og en god del avslag på flecce o.l. Så kanskje å bestille grunnpakka, mens
fleece/hettegenser kan være noe for senere?
Såpekoker av rang
Litt off-topic, men har lyst til å nevne en ting.
Jobber på et lite trykkeri, og her kommer både nær og fjern russ med både busser og vans og skal ha heldekorering og tøy. De er som regel et helvete å jobbe med, og helt utilregnelige hva gjelder betaling i tide, men de er alltid svært positivt overrasket over prisene som kjøres, kontra de prisene de observerer at venner og kjente må punge ut med hos de store aktørene. Trykker ordentlig silketrykk, eller print hvis motivet er for innvikla. Bra saker. Får levert tøy fra våre mange egne leverandører der russen selv velger og vraker ved å titte i kataloger og sjekke ut prøver - men russedressen har de som regel ordnet selv.

Dette er ikke ment som reklame for oss, har ingen intensjon overhodet om å si hvor jeg jobber hverken her eller på pm, men jeg vil bekrefte at de store aktørene, som sant sies, utnytter og presser russen for alt de er verdt. Motbydelig.
På den annen side har de kanskje god service og fine ordninger som å dukke opp direkte på skolen o.l., men jeg er usikker på om det er verdt pengene, når man enkelt bare kan dra som en liten gjeng i en bil og oppsøke et trykkeri selv.

Lykke til med russetiden, dog!
Sitat av monoid Vis innlegg
Litt off-topic, men har lyst til å nevne en ting.
Jobber på et lite trykkeri, og her kommer både nær og fjern russ med både busser og vans og skal ha heldekorering og tøy. De er som regel et helvete å jobbe med, og helt utilregnelige hva gjelder betaling i tide, men de er alltid svært positivt overrasket over prisene som kjøres, kontra de prisene de observerer at venner og kjente må punge ut med hos de store aktørene. Trykker ordentlig silketrykk, eller print hvis motivet er for innvikla. Bra saker. Får levert tøy fra våre mange egne leverandører der russen selv velger og vraker ved å titte i kataloger og sjekke ut prøver - men russedressen har de som regel ordnet selv.

Dette er ikke ment som reklame for oss, har ingen intensjon overhodet om å si hvor jeg jobber hverken her eller på pm, men jeg vil bekrefte at de store aktørene, som sant sies, utnytter og presser russen for alt de er verdt. Motbydelig.
På den annen side har de kanskje god service og fine ordninger som å dukke opp direkte på skolen o.l., men jeg er usikker på om det er verdt pengene, når man enkelt bare kan dra som en liten gjeng i en bil og oppsøke et trykkeri selv.

Lykke til med russetiden, dog!
Vis hele sitatet...
Eh... Presser russen? Hvordan da? Nekte de russetiden hvis de ikke kjøper klær? Ingen tvinges til å kjøpe klær der hvor det er dyrt. At russen ikke nødvendigvis er mest oppegående er en annen sak.
Såpekoker av rang
Utnytter deres uvitenhet, er nok et bedre ord. Russen godtar nesten alt så lenge de får være med på moroa. Ingen effekter = ingen fulkommen russetid.
Sist endret av monoid; 27. mars 2012 kl. 03:27.
Man må heller ikke glemme at det er en fordel å ha igjen noen penger etter russetida, som igjen kan være med å betale ned videre studier
Jeg kjøpte selv fra Russeservice, da grunnpakka til 249,- elns? Kjøpte også en genser, men forsikret meg om at det ikke stod RUSS 2012 på den, for da kan jeg bruke den til hverdags i flere år, uten at folk ser rart på meg

Det mest irriterende i disse tider er at du får "veldig bra" tilbud fra de forskjellige aktørene. Dem skal bli kvitt så mye som mulig og presser ned prisene med flere hundre kroner.
Angående russebuss og sponsorer + klær på bussen, kan det fort bli mange tusen kroner
Russebussen min hadde Russeservice som leverandør, og alt kom i tide, og broderte jakkene. Noe jeg ser på som positivt i forhold til print. Likevel bestilte jeg russedressen min fra Russedress, fordi den har glidelås på lommene, og strikk i livet.
Både Russedress og Russeservice er skitne selskaper som håver inn penger på ukritiske, myndige barn. De tingene de leverer koster knapt å produsere, de har ikke skikkelige butikklokaler og bruker masse svart arbeidskraft. Klart det skal være billig da!

Gjør heller elevbedrift ut av det og levér til alle på skolen (og skolene rundt) - det blir trolig billigere, bedre og lærerikt i samme slengen. At Russedress og Russeservice får ha det markedet der for seg selv er for meg et mysterium.
Russeservice dukket aldri opp på skolen vår da vi hadde avtalt et møte, fikk heller ikke tak i dem på telefon på nummeret vi hadde fått oppgitt. Inngikk da avtale med Russedress og er vel fornøyde med dem. I ettertid had Russeservice som forøvrig kontrollerer facebook gruppen vår av en eller annen grunn slengt ut masse reklame og sletter alt som har med Russedress å gjøre. De sa at vi kunne bruke facebook gruppen ettersom at styret ville få kontroll over den etter at det var opprettet. Skjedde aldri og alle i styret som hadde admin tilgang ble kastet ut av gruppen. Virker egentlig som om Russeservice prøver å gjøre det mest mulig surt for oss... Presidenten sa selv etter at de kastet ut alle adminene fra gruppen at han ikke ville gjøre noe mer med det, da han ikke orket mer stress med Russeservice.
Trådstarter
25 1
Takker for alle svar! Hjulpet oss svært godt :-)
Jeg sitter i hovedstyret på min skole, og vi har valgt Russeservice som leverandør.

Etter å ha opplevd hvordan de oppfører seg, og hvordan de gjør hva som helst for å snike seg unna sin del av avtalen for å spare mest mulig penger ville vi nok ikke gått for Russeservice som hovedleverandør til skolen. De oppfører seg som barn, holder ikke avtaler og gjør alt de kan for å lure dere. Det er hvertfall erfaringen vi har fra skolene i Lillehammer i år.

Kort sagt: Gå for Russedress. Har hvertfall ikke hørt like mye negativt om dem som jeg har hørt om Russeservice. Russeservice har vært en ganske håpløs leverandør etter min mening.
Dere kan jo kjøpe fra begge to, så lenge dere ikke kjøper russekortene fra Russeservice. De ser helt forjævlig ut.