Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  650 81116
Sitat av maxphone Vis innlegg

Lagde bildet over for å summer microstakes på pokerstars til tider....

Satte inn 10$ for 4 uker siden og har nå 20$. Har vært oppe i 60, men datt ned Sliter litt med å komme meg vekk fra 0.02/0.05 blinds. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Haha, kom over noe sånt her en dag.

Det var første hånden i en STT. Jeg fikk AA, en raiset, jeg reraiset, han gikk all in og jeg callet selvfølgelig. Det viste seg at han hadde 33

Sitat av Spirituell Vis innlegg
sitter på en 360 spillers $0,10 buy-in, ligger rett under highest stack med 40 spillere igjen

1. plass vinner $6,8 lol
Vis hele sitatet...
Heldiggris Du som er så rik kan vel spandere en liten slant av pengepremien til oss fattige freaks? hehe

Neh, jeg får vel holde meg til freeroll grinding og reverse twilight-zone

Sitat av Almenning Vis innlegg
Sitter på 125$ selv nå etter litt 1.5$ STT 9 max.
Og tenker at jeg skal prøve meg på 3,5$ STT
Ville egentlig vente til jeg hadde 50 buy-ins, men tror jeg prøver meg litt, og heller hår ned til 1,5$ igjen om jeg går under 100$

Vil anbefale og holde deg til 9 om du spiller tight.
Siden du får flere hender og mindre blinds.^

Edit: Er også mye mindre rake på 3,5$, ihvertfall på stars
Vis hele sitatet...
Tror jeg skal fortsette med 9-spillers sng'er ja. Buster alt for mye ut på 6-max. På cashgames foretrekker jeg derimot 6-max bord. Jeg synes det er mye lettere å finne fisk og nappe fra de pengene uten innblanding fra så mye andre spillere. Lettere å konsentrerere seg om mindre spillere om gangen også.
Trådstarter
Bankrollen min har nå økt sakte men sikkert opp mot 50$. Har desverre gått på en del tap i dag og i går.
Har bare spilt heads-up 1,5$ de siste dagene, noe som har gått generelt bra frem til nå.

Sykt irriterende å få servert draws hele tiden, men treffer aldri. Mye av tapene skyldes mye uflaks. Motstanderen treffer kort på river. Hender også ofte motstanderen plutselig treffer flush kort som jeg mangler når det står mellom en stor pot. Får vel bare bite det i meg og holde tålmodigheten oppe. Har 44$ nå, så jeg ligger fortsatt mer enn 10$ i profit siden søndag.

Hvordan går det med dere?
Sist endret av Azarat; 2. mars 2012 kl. 18:56.
Sykt irriterende å få servert draws hele tiden, men treffer aldri. Mye av tapene skyldes mye uflaks. Motstanderen treffer kort på river.
Vis hele sitatet...
Det er her "pot odds" kommer inn i bildet. Dersom du spiller matematisk korrekt så vinner du i lengden. Kort sagt betyr dette: bare spill drag dersom du får den korrekte prisen. Alt for mange jager ulønnsomme drag i poker.

http://www.poker-strategy.org/default.aspx?tabid=93
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er her "pot odds" kommer inn i bildet. Dersom du spiller matematisk korrekt så vinner du i lengden. Kort sagt betyr dette: bare spill drag dersom du får den korrekte prisen. Alt for mange jager ulønnsomme drag i poker.

http://www.poker-strategy.org/default.aspx?tabid=93
Vis hele sitatet...
Kaster som oftest vanlige drag. De jeg mente i innlegget mitt er store drag, straight drag + flush drag.
Så lenge du får korrekte odds spiller det ingen rolle om det er små eller store drag du jobber med.
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Så lenge du får korrekte odds spiller det ingen rolle om det er små eller store drag du jobber med.
Vis hele sitatet...
Takker skal tenke på det når jeg spiller
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er her "pot odds" kommer inn i bildet. Dersom du spiller matematisk korrekt så vinner du i lengden. Kort sagt betyr dette: bare spill drag dersom du får den korrekte prisen. Alt for mange jager ulønnsomme drag i poker.

http://www.poker-strategy.org/default.aspx?tabid=93
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke sett på linken din om det står noe om det der, men det er veldig enkelt å tenke pot/implied odds på drag når man spiller cashgame. Det er noe helt annet i turneringer, og særlig SnGs/Turbo MTTs. Du kan ha så god pot odds du bare vil, men i mange situasjoner må du bare gi faen i det draget... I cashgame, derimot, der er det jo bare straight forward matte.
Vel, jeg er bare delvis enig. Det blir annerledes i turneringer, spesielt når man kommer dypt / blindsene blir høye men det vil alltid være et godt poeng for en spiller å ha pot odds i tankene. Spesielt når man sier ting som: "Sykt irriterende å få servert draws hele tiden, men treffer aldri."
Sitat av Cikey Vis innlegg
Vel, jeg er bare delvis enig. Det blir annerledes i turneringer, spesielt når man kommer dypt / blindsene blir høye men det vil alltid være et godt poeng for en spiller å ha pot odds i tankene. Spesielt når man sier ting som: "Sykt irriterende å få servert draws hele tiden, men treffer aldri."
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det er annerledes, er at man i cash game hele tiden går for å øke stacken. Gripe så mange profitable spots som overhodet mulig. I turneringer er målet bare å holde seg i live så lenge som mulig. I cash game VIL man all-in i en 60/40-situasjon. Det vil man så definitivt IKKE i turneringer. Det er veldig lite lønnsomt å gå all-in/spille mange potter i turneringer. Hele poenget er å unngå situasjoner hvor man gambler med odds. Helst vil man ta ned mange små, trygge potter. Ikke satse på større potter selv med 60-70% sjanse til å vinne. (Google "small-ball strategy")

Draws kan være greit å spille, helst når man har stor stack i forhold til blinds. I SnGs og Turbo-turneringer blir blindene fort så høye at man ikke har råd til å gå for draws. La oss si at man har 70% av avg.stack i en turnering (som regel omtrent midt på listen av spillere). Går man for draws har man veldig lett for å committe seg til neste steg, og når blindene er høye, så betyr det fort all-in. Man har ikke råd til å calle preflop for deretter å calle drag på flop. Og i alle fall ikke på turn. Da er man i praksis all-in. La oss si at man har et straighflushdrag med to overkort på flop. Da er vi optimistisk og antar 21 outs (9 for flush, 6 for straight, 6 for par), og har i så måte nesten 80% sjanse for å vinne, dersom man følger tommelfingerregelen om sannsynlighet=4*outs ... I realiteten har man sannsynligvis overestimert outsene, pluss en viss feilmargin i tommelfingerregelen, og sannsynligheten blir neppe mer enn 70%. Veldig mye synsing her nå, merker jeg Det er uansett ikke så viktig.

Det viktige er:
Man har en viss sannsynlighet for å vinne, og en viss sannsynlighet for å tape. Taper man, er man UTE. Ferdig, konk, finito, bust. Vinner man, så har man doblet seg. Ooo, big deal. Ikke sant..

Misforstå meg rett. Dobling er digg. Men jeg sitter heller tålmodig og venter på bedre sjanser ANY DAY. Som sagt. Er turneringen deep stack, eller blindene er små, så for all del, følg draws. Da kan man plutselig vinne mye om man spiller riktig. Men når man sitter med under 20xBB (noe man gjør i så godt som alle SnGs og turbo-turneringer veldig fort), så blir det veldig farlig å følge draws. Så farlig at man rett og slett ikke vil risikere det. Poenget med enhver turneringer er å, for enhver pris, holde seg i live så lenge som mulig. Det betyr så lite gambling som mulig.
Sist endret av Realist1; 2. mars 2012 kl. 20:40.
Vi er helt enige Realist1.

Jeg Ville bare peke på dette med odds siden det er veldig veldig vanlig at folk spiller alt for mange drag.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Vi er helt enige Realist1.

Jeg Ville bare peke på dette med odds siden det er veldig veldig vanlig at folk spiller alt for mange drag.
Vis hele sitatet...
Ja, takk gud for at folk overspiller drag.. Også viktig moment for de andre, mindre erfarne spillerne her i tråden å få med seg, som du sier. Lær dere hva pot/implied odds innebærer, og bruk det så godt dere kan i cash games.. Bruk det også i turneringer, men med en god del mer gjennomtenkning og vurdering først...
Sitat av maxphone Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oh, no, I didn't.
Fant 9$ på en gammel pokerkonto på 888, spilte det opp og spiller 600NL nå. Wish me luck, sitter bare og tilter.
Sist endret av IpN; 3. mars 2012 kl. 21:02.
IpN: Da får du bare skjerpe deg.
Takk men too late tapte mer i blackjack enn jeg tør å innrømme...
Hvor mye er maks dere har satset på poker?
Sitat av Tawon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ooh. Bad Bate.

Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvor mye er maks dere har satset på poker?
Vis hele sitatet...
Meste jeg har satset på én gang er vel i cashgame faktisk. Var et par år siden, var på blodtilt og gikk inn med $500 på et NL600-bord 6-max. Gikk all-in første hånden, med T7s. Av en eller annen steinsyk grunn fikk jeg call av QJ. Det hjalp ikke akkurat på tilten....
Farmet litt videre på 3.5$ STT.
Ligger nå på 176$ etter å ha vert stuck på 150 en liten stund.

Prøvd meg på et par store 1.5$ MTT's,
Men blir stort sett til at jeg sitter i 3-4 timer før jeg går lei og bare tilter for å enten ryke eller dobble.
Så tror ikke jeg har tålmodighet til de turneringene på så lave innsatser.
Trådstarter
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvor mye er maks dere har satset på poker?
Vis hele sitatet...
Maks sats er vel når jeg satt meg ned med 25$ på et bord, noe som var nesten halve bankrollen min.

Alt i alt har jeg spilt bort omtrent 100$ og 10km til fots for å skaffe poker-$ (er ikke fylt 18 ennå, så jeg kjøper på bensinstasjoner).
Gikk all in med $220 på cash game 10 minutter etter at jeg tok inn pengene på pokerstars-kontoen. Var 13 år gammel og tapte alt, LOL.
Sist endret av Spirituell; 5. mars 2012 kl. 17:12.
Trådstarter
Får vel satse på ett par SNG'er i kveld og håpe på at pokerstars har fjernet 'rigged to loose whole bankroll' dommen på accounten min 8)

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Gikk all in med $220 på cash game 10 minutter etter at jeg tok inn pengene på pokerstars-kontoen. Var 13 år gammel og tapte alt, LOL.
Vis hele sitatet...
Med 27o?

Tapte med fullt hus mot 4 like på river her en dag, tok heldigvis kvelden like etterpå.

Jeg holder poker-karrieren min litt lavt om dagene frem til gder01 slenger opp sin nye strategi video på youtube.
Får håpe han kommer med flere tips som brystmelk, twilight zone og "how to play with 1BB" strategier
Trådstarter
Ny dag, og nye muligheter. Skal prøve meg på litt poker i dag, noe jeg ikke har rukket å spilt på en liten stund.

Krise-Hjelp!!!
Kommer stadig fristende tanker om å gå på en 30$ etc. hyper-turbo til tider, noe jeg vet vil ødelegge hele BR'en min. Men når man spiller for så lite, why no? Er jo bedre enn å kaste bort penger på lotto hvor man sjeldent vinner mer enn 150kr. Om jeg klarer å vinne 2 ganger er jeg jo minst 300kr i pluss og god motivasjon til videre grinding Diskuterte med en kompis om det for ikke så lenge siden, og han var enig i at man må jo sette inn opp til flere tusen for å tjene/grinde over tid.

Jeg ønsker egentlig å tjene litt over tid uten å komme over store motivasjonssvikt, noe jeg får ved så små potter/gevinster.
Jeg klarer nok å sette inn en del mer penger i nærmeste framtid (tenker da 200-500kr, noe som ikke er så veldig lite da jeg bare er 17 år uten jobb).

Noen seriøse og useriøse spørsmål til dere:

Hva er ditt desidert største tilt? Hva kom den av, og hva førte den til? Knuste dataskjermer eller bare en dårlig natt's søvn? Hvordan takler du store tilter?

Jeg er btw fortsatt i pluss siden jeg satt inn 32$ forrige søndag. Har 42$ nå og hadde 50$ på det meste.
Sist endret av Azarat; 6. mars 2012 kl. 19:34.
Tenk om du taper den 30$ turneringen?
Du vil mest sannsynlig spille dårlig, siden du tenker at du må vinne.
Og om du taper, vil du sitte med enda lavere bankroll og få enda mindre motivasjon!

Spill heller noen MTT SNG på 1.5$.

Det som fikk meg til å ikke bli lei, var at jeg så at jeg har potensial til å vinne endel når bankrollen min stiger, og at jeg begynte med multitabling.
Spiller alltid med 4 bord, siden jeg ikke klarer 1 eller 2 fordi det rett og slett blir kjedelig... Så holder meg til 4 eller 6
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ooh. Bad Bate.
Vis hele sitatet...
Er ikke bad beat når en annen ligger an til å vinne, men så drar du seiern i havn på river-kortet? I så fall var ikke det tilfellet mitt
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Tenk om du taper den 30$ turneringen?
Du vil mest sannsynlig spille dårlig, siden du tenker at du må vinne.
Og om du taper, vil du sitte med enda lavere bankroll og få enda mindre motivasjon!

Spill heller noen MTT SNG på 1.5$.

Det som fikk meg til å ikke bli lei, var at jeg så at jeg har potensial til å vinne endel når bankrollen min stiger, og at jeg begynte med multitabling.
Spiller alltid med 4 bord, siden jeg ikke klarer 1 eller 2 fordi det rett og slett blir kjedelig... Så holder meg til 4 eller 6
Vis hele sitatet...
Takker (kp til deg ), skal prøve meg på litt multi-tabling i kveld når jeg har trent litt, sluket noen dobble espressoer og fått motivasjonen og konsentrasjonen på topp.
Vil også anbefale og bruke tracker program om du multitabler.
Så om du ikke klarer å følge med på alle, så vet du uansett om han er en fish, eller om han aldri er med på floppen, så vet du om du kan stjele blinds eller ikke for eksempel.

Spilte mye 10 og 20$ SNG før jeg begynte med BRM, og må si det sugde balle og begynne med 1.5$.
Men var faktisk mye mer tilfredsstillende og spille på 3.5$ med 40x bbs og vite at jeg følger et relativt strengt "program" og at jeg har jobbet meg opp i gradene, og enda stiger.

Så motivasjonen vil komme tilbake
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Vil også anbefale og bruke tracker program om du multitabler.
Så om du ikke klarer å følge med på alle, så vet du uansett om han er en fish, eller om han aldri er med på floppen, så vet du om du kan stjele blinds eller ikke for eksempel.

Spilte mye 10 og 20$ SNG før jeg begynte med BRM, og må si det sugde balle og begynne med 1.5$.
Men var faktisk mye mer tilfredsstillende og spille på 3.5$ med 40x bbs og vite at jeg følger et relativt strengt "program" og at jeg har jobbet meg opp i gradene, og enda stiger.

Så motivasjonen vil komme tilbake
Vis hele sitatet...
Hvor stor BR har du nå? Synes jeg leste for ikke så lenge siden at du hadde 120$.

Er det en tracker du anbefaler?
Jeg bruker å se om motstanderene multitabler og søker de av og til opp på pokerprolabs.com
Sist endret av Azarat; 6. mars 2012 kl. 19:48.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hvor stor BR har du nå? Synes jeg leste for ikke så lenge siden at du hadde 120$.

Er det en tracker du anbefaler?
Jeg bruker å se om motstanderene multitabler og søker de av og til opp på pokerprolabs.com
Vis hele sitatet...
Sitter på 180$ nå!
Spiller stort sett bare 3.5$ STT
Bytter litt på fifty50, knockout osv.
Føler det er mest fish på turbo, så spiller mest der, uansett om jeg får ferre hender per BB, men har på følelsen av at jeg vinner mer der.

Prøvde pokertracker i 30 dager, og funka greit den.
Men kjøpte meg holdem-manager og er veldig fornøyd med den!
Absolutt verdt pengene
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Sitter på 180$ nå!
Spiller stort sett bare 3.5$ STT
Bytter litt på fifty50, knockout osv.
Føler det er mest fish på turbo, så spiller mest der, uansett om jeg får ferre hender per BB, men har på følelsen av at jeg vinner mer der.

Prøvde pokertracker i 30 dager, og funka greit den.
Men kjøpte meg holdem-manager og er veldig fornøyd med den!
Absolutt verdt pengene
Vis hele sitatet...
Wow, du har en fin framgang! Keep up the good work
Fortsetter du å spille like bra er det ikke lenge før du har 7$ sng'er i boks (50 buy-in, er ikke det safe? Eller bør man være enda mer safe når BR'en øker?), og da begynner jo pottene og bli litt store.

Edit: glemte å legge med 300$ BR, det var det jeg mente med 50 buy-in's.
Sist endret av Azarat; 6. mars 2012 kl. 20:01.
Azarat... Du kan gjerne ha 1200 dollar på pokerkontoen og spille 1000 dollar SNG's hvis du slår nivået. Poenget med BRM er at du har mer penger å sette inn uten at du må gå ned i stakes, og at du kan fortsette å spille på det nivået(Håper jeg fikk forklart det godt nok) Ett lodd på høyere stakes i ny og ne er gøy, men du må huske at dette blir da "gambling", når du vet at du kan tjene penger på å kjøre safe.
Trådstarter
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Azarat... Du kan gjerne ha 1200 dollar på pokerkontoen og spille 1000 dollar SNG's hvis du slår nivået. Poenget med BRM er at du har mer penger å sette inn uten at du må gå ned i stakes, og at du kan fortsette å spille på det nivået(Håper jeg fikk forklart det godt nok) Ett lodd på høyere stakes i ny og ne er gøy, men du må huske at dette blir da "gambling", når du vet at du kan tjene penger på å kjøre safe.
Vis hele sitatet...
Takker
Skal prøve med multitabling fremover nå og se om det går bedre. Har merket at hvor bra jeg spiller kommer an på dagsformen og motivasjonen så jeg kommer nok til å spille litt regelmessig når jeg føler for det.
Sist endret av Azarat; 6. mars 2012 kl. 20:14.
Spiller for tiden med 40x BI, men kommer nok til å øke denne etterhvert.
Har forøvrig 100x BI på MTT.

Lite tips som mange glemmer vekk.
Om du taper, slutt og spill, ikke prøv å tjen tilbake det tapte.
Om du vinner, ikke gi deg, men fortsett, for enten har du en bra dag, eller så møter du mye fish du kan hente enda mer penger ifra.
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Spiller for tiden med 40x BI, men kommer nok til å øke denne etterhvert.
Har forøvrig 100x BI på MTT.

Lite tips som mange glemmer vekk.
Om du taper, slutt og spill, ikke prøv å tjen tilbake det tapte.
Om du vinner, ikke gi deg, men fortsett, for enten har du en bra dag, eller så møter du mye fish du kan hente enda mer penger ifra.
Vis hele sitatet...
Hadde faktisk nesten glemt den der. Leste den i poker-boka jeg leser for en god stund siden.

Takk for tipset

Å herregud, dette går til H....

Har gått ut av tre 1.5$ sng'er på under 10 minutt pga. pockets vs høyere pockets...
Flopper sets og taper mot høyere sets. Flopper to av høyeste par, og tapte mot sets.

Har sikkert hatt 5-6 pockets på hånden, LOL.
Skal bli artig å sjekke hand history etterpå.
Å herregud. Leder i en sng da, men vet ikke om jeg klarer å spiller noe bra pga. litt tilt.
Ja det suger noe helt jævlig.

Merker selv at jeg tjener litt mer nå fordi jeg klarer å gi slipp på gode hender mye lettere enn før.
Uansett om jeg sitter på set/fult hus/flush så folder jeg det mye mer enn før.
Fordi jeg ofte klarer å lese at noen har en bedre hånd.
Har vist seg at jeg har hatt riktig de fleste gangene.

Tenk på at når du taper på en bad-beat, og at du hadde den beste hånden når du shovet, gjor du riktig avgjørelse, og at du i lengden vil tjene mye på å gjøre det!
Trådstarter
Helt SYKT hvor mye pockets jeg har fått. Sitter på bobla i en sng.
Jeg har sikkert hatt nærmere 10 pockets o.O

44, 99, 1010, JJ, KK, 66 osv. Flere av de har jeg fått flere ganger.
Holdt på å kverke skjermen min nå, NESTEN
Callet en shove av en fisk med 60/8ish, jeg satt på KK.

Floppen viste JJ3 og han viste J2o
Heldigvis kom det en velfortjent K på river!
Trådstarter
Edit:

Å i h......!

KK igjen! Sikkert 3-4 gangen jeg har fått KK :O

Dette er sykt!

Jeg må sjekke hand history etterpå, helt sykt! Aldri opplevd noe slikt!
Sist endret av Azarat; 6. mars 2012 kl. 22:20.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Edit:

Å i h......!

KK igjen! Sikkert 3-4 gangen jeg har fått KK :O

Dette er sykt!

Jeg må sjekke hand history etterpå, helt sykt! Aldri opplevd noe slikt!
Vis hele sitatet...
Vinner vel mye og da?
Bare ikke spill deg ihjel på kortene.
Når alt kommer til alt, har du som oftest bare et par.
så spill med vet på pockets
Trådstarter
Sitat av Almenning Vis innlegg
Holdt på å kverke skjermen min nå, NESTEN
Callet en shove av en fisk med 60/8ish, jeg satt på KK.

Floppen viste JJ3 og han viste J2o
Heldigvis kom det en velfortjent K på river!
Vis hele sitatet...
Haha! Såpass ja

Almenning, gjett hva; jeg fikk KK, IGJEN
Trådstarter
Okey, dette er antallet pockets jeg fikk i de 4 sng'ene, og i 3 av de spilte jeg maks 5 minutt:

KK - 4
JJ
1010
99
88
66
55
44 - 2
22

Tror jeg aldri har fått så mange pockets på så kort tid....
Alle kongene fikk jeg i den jeg vant i.
Sist endret av Azarat; 6. mars 2012 kl. 22:49.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hva er ditt desidert største tilt? Hva kom den av, og hva førte den til? Knuste dataskjermer eller bare en dårlig natt's søvn? Hvordan takler du store tilter?
Vis hele sitatet...
Har ikke noe tilt som er "desidert" større enn andre. Har tiltet masse. Har helt seriøst kastet tre laptoper ut av vinduet (jeg bor i andre etasje, hvor første etasje er 2 meter over gateplan (så jeg bor praktisk talt i "tredje etasje"). Men det har vært nøye overveid da. Går på noen ut-av-denne-verden stygge runs, lukker pcen, går og tar meg noe kaldt og drikke, ser litt på tv eller spiller piano eller lignende, for deretter å rolig å behersket gå bort til laptopen, ta den under armen, gå bort til verandadøra, og lempe den bortover streeten. Feels good, man!

Men det har vært Acere og Asuser til bare 6-8k... Nå har jeg en MacBook Pro til godt over 20k, så denne har jeg behandlet som mitt eget barn. Har faktisk spart meg for flere knuste dataer ved å investere i én dyr. MacBooken har altså betalt seg selv allerede.

Men det har aldri ødelagt nattesøvnen min. Blir bare forbanna der og da, men når jeg lukker pcen så trenger jeg maksimalt 5 minutter før livet smiler igjen. Slik har det alltid vært, og takk gud for det. Hadde vært kjipt å gå rundt i det virkelige liv og være bitter og sur for at man taper i et spill på nettet..

Sitat av Tawon Vis innlegg
Er ikke bad beat når en annen ligger an til å vinne, men så drar du seiern i havn på river-kortet? I så fall var ikke det tilfellet mitt
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri nevnt noe om en bad beat?
(Er det virkelig deg på bildet ditt? Siden du ikke ser ut til å ta referansen min...)

For øvrig ser jeg at det begynner å bli en del postings av badbeats og HHs her.. Jeg er redd for at tråden kan se en brå slutt dersom dette fortsetter. Foretrekker i alle fall å holde tråden til færre, men mer betydningsfulle innlegg. Håper flere andre også deler dette synet. Jeg tror i alle fall Mods gjør det..
Morsomt at du nevner pockets. Fikk JJ to ganger på rad på samme bordet i går. Det hender riktignok titt og ofte at man får noen pockets på rad, men at de er like er sjeldent iallefall for meg. AA gir meg som regel tap..
Sist endret av caperno; 7. mars 2012 kl. 00:29.
Trådstarter
Haha, bra jeg spiller på en stødig stasjonær og ikke på skole-laptopen. Nå spiller jeg jo bare småtterier da.
Ser for meg du spiller ganske høye stakes Realist1?

Er det en mulighet å "stenge" brukeren på høyere stakes for en viss tid?
Synes jeg kom over en slik funksjon inne på pokerstars en gang.
Har ikke tilgang til pokerstars for øyeblikket.
Sitat av caperno Vis innlegg
Morsomt at du nevner pockets. Fikk JJ to ganger på rad på samme bordet i går. Det hender riktignok titt og ofte at man får noen pockets på rad, men at de er like er sjeldent iallefall for meg. AA gir meg som regel tap..
Vis hele sitatet...
Da spiller du feil med AA.
Ideelt sett er du all-inn preflop med AA.
Ikke slowplay, da kan du gå på en kjip flush, stright osv.
Prøv å få ut potensielle hender tidlig, men prøv og å få mye penger i potten tidlig.

Dette er det jeg har erfart funker med pocket A ihvertfall
Sitat av Almenning Vis innlegg
Da spiller du feil med AA.
Ideelt sett er du all-inn preflop med AA.
Ikke slowplay, da kan du gå på en kjip flush, stright osv.
Prøv å få ut potensielle hender tidlig, men prøv og å få mye penger i potten tidlig.

Dette er det jeg har erfart funker med pocket A ihvertfall
Vis hele sitatet...
Det kommer jo strengt tatt på hvordan folk du spiller med. Noen av gutta jeg pleier å spille med har ultra-loose stil, og kan plutselig gå med på all in med en eller annen fillehånd, eller en suit, og så flakse seg til pot'en på river. Se det an!
Sitat av fetter Vis innlegg
Det kommer jo strengt tatt på hvordan folk du spiller med. Noen av gutta jeg pleier å spille med har ultra-loose stil, og kan plutselig gå med på all in med en eller annen fillehånd, eller en suit, og så flakse seg til pot'en på river. Se det an!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig,
Så nå at jeg var litt dømmende i posten min, men tror du tok poenget mitt

Man vil alltid tape med AA her og der, men i lengden vil det alltid lønne seg å komme seg all-inn preflop, alltid
kjedelig streiting
Et godt motto for alle pokerhender untatt royal flush må være at man alltid ligger bak helt til showdown. Spilte for ikke lenge sia en idiot som calla 7xBB med 83 mot AK, og gjett hvem som fikk 3 3eere på bordet. Etterpå calla han også all inn tilten min med 84. Jeg hadde A9, og selvfølgelig traff han en firer.
Sitat av Almenning Vis innlegg
Man vil alltid tape med AA her og der, men i lengden vil det alltid lønne seg å komme seg all-inn preflop, alltid
Vis hele sitatet...
Jeg slowplayer omtrent aldri dersom jeg ikke er veldig sikker på at jeg vil vinne hånda. Som fetter sier så må man se ann situasjonen og hvem man spiller mot.
Sist endret av caperno; 7. mars 2012 kl. 12:34.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Et godt motto for alle pokerhender untatt royal flush må være at man alltid ligger bak helt til showdown. [badbeatmas]
Vis hele sitatet...
What? Det er jo ikke bare faktisk feil, men et forferdelig motto. Man kan da ikke spille scared med alle hender, da vinner man aldri noe!

Nei, mottoet må være å få maks verdi av de hendene man vinner, og tape minst verdi når man først taper. Å spille scared er en forferdelig taktikk.
kjedelig streiting
Sitat av Cikey Vis innlegg
What? Det er jo ikke bare faktisk feil, men et forferdelig motto. Man kan da ikke spille scared med alle hender, da vinner man aldri noe!

Nei, mottoet må være å få maks verdi av de hendene man vinner, og tape minst verdi når man først taper. Å spille scared er en forferdelig taktikk.
Vis hele sitatet...
Jeg håper for guds skyld at du skjønte at det var ganske så overdrevet. Dog så passet det greit til han/de som slowplayer essene sine og tror de er sikre på å ligge foran etter floppen. Ser nok av slike rundt omkring.
Sist endret av legalize_it; 7. mars 2012 kl. 17:58.