Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 6048
Jeg har inntrykket at du tror at dagens datamaskiner kan lages ved å koble sammen noen ledninger og tilfeldige kretskort som du finner på fyllinga. Sånn er det altså ikke. Bygging av en PC har null og niks med elektronikk-kunnskaper å gjøre.
Brukte 20 min første gang jeg bygde min egen PC Hadde dårlig tid, men tenkte logisk og alt funket fint utenom lyset som skal lyse opp power knappen, fiksa det når jeg hadde tid Angrer ikke et sekund på at jeg valgte å bygge PC'n selv.
Trådstarter
29 2
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Du tenker å lodde inn USB kontakter? Unnskyld meg, men nå lo jeg ganske høyt inn i meg selv. Lodde på USB kontakter?! Hvor tenker du å lodde de? På CPU'n? I SATA kontaktene? I PCI-e sporet?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg lodder ut de på det nye kortet kan jeg lodde inn de gamle med et par kobber ledninger. For å da få plass i kabinettet kan jo jeg bare lage noen hull.

Dette er jo da bare i teoren men det kan gå har jeg de rette skjemaer.
Sitat av Dudeio Vis innlegg
Skal fortsatt bygge, billigere og gir god erfaring!

Jeg klarer meg med den listen Don Tomaso ga meg.

Men det er en ti ng jeg lurer på. Jeg har jo extra DVD-rom og interne hardisker fra gamle pc'en, jeg kan vel bruke de sant? For da får jo jeg ekstra plass og flere DVD-rom!

Hva kan jeg bruke dette hovedkortet til? Er det boss eller? Det er gammelt. Tenker på USB inngangen og div ting. klarer lett å lodde dette av og på. Koble det inn i det nye?
Vis hele sitatet...
For det første; omtrent samtlige PC-kabinetter har kun én utgang for DVD/CD-rom. For det andre; hva skal du med flere?

Interne harddisker kan alltids brukes men det er jo en fordel hvis harddisken har høy rpm, og noe sier meg at dine gamle disker ikke har det.

Du kan heller ikke bare bruke "et gammelt" hovedkort helt uten videre, du må jo vite at alle komponentene du velger passer sammen.

PS: Du skriver så utrolig usammenhengene så det er vanskelig å skjønne hva du prøver å få sagt.


Sitat av Dudeio Vis innlegg
Hvis jeg lodder ut de på det nye kortet kan jeg lodde inn de gamle med et par kobber ledninger. For å da få plass i kabinettet kan jo jeg bare lage noen hull.

Dette er jo da bare i teoren men det kan gå har jeg de rette skjemaer.
Vis hele sitatet...
Du kan virkelig ikke bare lodde på noen USB-kontakter! Wtf?
Sist endret av DataGüru; 1. august 2010 kl. 21:48.
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Dette er noe av det rareste jeg har lest på lenge.
Vis hele sitatet...
Og det blir bare rarere og rarere...
Trådstarter
29 2
Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva med og gå for AM3 oppsett? Altså, amd.
Ville og kjøpt ett 5870 istedenfor 5850 viss den skal brukes til spill.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke forsjellen på hvilke kort som skal skaffes. Jeg klarer ikke å se på tallene å se om en er bedre enn andre. Bortsett fra noen ting som mengder i ram og bytes skjønner jeg seff.

Hvorfor tror du at 5870 er bedre enn 5850? Er det bga. det er høyere tall? Får man med COD?
Tror det er bra da siden man får COD med, den har jo egen vifte så jeg på bildet, det var ganske kult!

Hva er AM3 oppsett?

Sitat av DataGüru Vis innlegg
For det første; omtrent samtlige PC-kabinetter har kun én utgang for DVD/CD-rom. For det andre; hva skal du med flere?

Interne harddisker kan alltids brukes men det er jo en fordel hvis harddisken har høy rpm, og noe sier meg at dine gamle disker ikke har det.

Du kan heller ikke bare bruke "et gammelt" hovedkort helt uten videre, du må jo vite at alle komponentene du velger passer sammen.

PS: Du skriver så utrolig usammenhengene så det er vanskelig å skjønne hva du prøver å få sagt.



Du kan virkelig ikke bare lodde på noen USB-kontakter! Wtf?
Vis hele sitatet...
Lol, var ikke helt seriøs der da :P

Men jeg vet jo ikke hva man kan bruke det gamle hovedkortet til, så jeg bare spurte.

Det gamle kabinettet har to, tre slots for DVD-rom og jeg tok jo 2 stk ut, hadde og plass til sånne ur-gamle disketter.
Sitat av DataGüru Vis innlegg
For det første; omtrent samtlige PC-kabinetter har kun én utgang for DVD/CD-rom.
Vis hele sitatet...
Nå tuller du sant? De fleste av størrelsen midi har da vel minst 2-3 kanskje til og med fler.

Når det kommer til å bruke hovedkortet, harddisk eller dvd-rom fra gamle PCen er det nok bare å glemme det. Hovedkortet er nok utdatert til de grader, om det ikke er der kan du da heller oppgradere din gamle pc. Harddisken har sikker allerede "levd" lenge nok og er på tide å bytte ut, koster ikke mange kronene uansett. Dvd-rom kan du vel alltids bruke, men igjen en nyere og antageligvis kjappere vil ikke koste mange kronene heller.

For øvrig så er det utrolig mye rart her, lurer litt på om TS bare kjeder seg å drar oss hardt i leggen
Sist endret av HabbaLaBiba; 1. august 2010 kl. 22:16.
Trådstarter
29 2
Hvem er TS???

Jeg vil bruke hardisken da, jeg har jo et litt tynt budsjett som jeg har stappet of fylt så jeg vil bare utnytte vær eneste ting jeg kan. Så jeg får brukt DVD-rom'en og hardisken da! Noen som vil ha et Hoved Kort med prossessor`? Jeg har pakket det inn det er trykt, gratis seff, men du må betale frakt selv med mindre du bor i bergens område er det lett å hente.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
TS er Trådstarter, ergo deg. Vi har en teori om at du drar vekk bena under de som prøver å hjelpe deg. Du burde egentlig bare ta en titt på denne linken her under og les den NØYE! Du kan faktisk lære litt og fremstå som mindre håpløs for oss andre når du spør om ting du kunne lært ved å lese denne guiden.

http://www.hardware.no/artikler/guid...-en_selv/45552
Trådstarter
29 2
Ingen grunn til å være sånn da.
Jeg skal lese det da. På godt norsk ville jeg ha sagt, You don't give me enough credit for trying... :P
Håper for din egen del, at ingen mulig framtidig arbeidsgiver vil lese dette. For da kan du igrunn konkludere med å ikke få noen former for jobb.

=)
På godt norsk ville jeg ha sagt, You don't give me enough credit for trying... :P
Vis hele sitatet...
På godt norsk ville jeg ha sagt
Vis hele sitatet...
norsk
Vis hele sitatet...
You don't give me enough credit for trying... :P
Vis hele sitatet...
titeng....
Trådstarter
29 2
Sitat av HerCurleS Vis innlegg
titeng....
Vis hele sitatet...
Har du ALDRI hørt om det ordtaket før?

Man sier "på godt norsk" så på engelsk... :P

Jeg har faktisk jobb og det er derfor jeg ikke er på om hverdagene, jobber fulltid og har ikke tid ellernett til å surfe mye (USB internet)
Sitat av Dudeio Vis innlegg
Har du ALDRI hørt om det ordtaket før?

Man sier "på godt norsk" så på engelsk... :P

Jeg har faktisk jobb og det er derfor jeg ikke er på om hverdagene, jobber fulltid og har ikke tid ellernett til å surfe mye (USB internet)
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforstår betydningen av ordet "ordtak".
jeg tror at HeRCurleS hinter til ordet Norsk, som du skriver norsk, som er feil, siden Norge skrives med stor N fordi det er et egennavn. Derfor er det ikke godt Norsk. Og da er det ikke på godt Norsk.

Det er heller ikke et ordtak, som NannirK sier, "På godt Norsk" er noe man sier, mens "Barnet må lære å krype før det kan gå." er et ordtak.

Amirite?

Hvertfall, som flere andre i tråden har sagt, hvorfor skal du absolutt presse inn gamle komponenter i en ny pc?
Det er ikke logisk. Hvertfall ikke hvis det er steinalderkomponenter, som f.eks Harddisker på 30gb med IDE kontakt.
Whats the point?
Sist endret av McVik; 3. august 2010 kl. 23:08.
Trådstarter
29 2
Nå må vi ikke gå offtopic, slutt å kritiser små ting som jeg skriver, og skal ihvertfall ikke komme her å skrive bare for å rette på meg.

Når det kommer til hvorfor jeg vil ha gamle komponenter i en ny pc er jo det enkelt sagt!

FORDI JEG KAN!
Jeg har og jeg kan bruke litt gamle komponenter. Jeg har en 200gb intern harddisk som jeg har gamle ting på som kunne ha vært kjekt å se igjen. Jeg har ekstra DVD-Rom som jeg vil bruke fordi da har jeg to! Hvorfor skal jeg ha en når jeg kan ha to? Det er det som ikke er logisk.

Jeg vil bare utnytte det jeg kan. Seff kommer jeg til å erstatte de først men det er jo fortsatt fint å bruke mens jeg venter da!
Du burde skaffe deg ati 5870 graphics card.. se: Tomshardware.com. De tester hva som er best av grafikk kort, kjølere...
vidrefører et tips jeg fikk her tror jeg,. kjøp fra amentio.no istede for komplett, sparte ca en tusenlapp på min pc som jeg kjøpte for noen uker siden

edit: leste bare første side så mulig jeg var litt treg her :P
Sist endret av skepsis; 4. august 2010 kl. 17:27.
Sitat av skepsis Vis innlegg
vidrefører et tips jeg fikk her tror jeg,. kjøp fra amentio.no istede for komplett, sparte ca en tusenlapp på min pc som jeg kjøpte for noen uker siden

edit: leste bare første side så mulig jeg var litt treg her :P
Vis hele sitatet...
Eller sats på å handle på Dustinhome.no, og spar enda noen hundrelapper
Trådstarter
29 2
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Eller sats på å handle på Dustinhome.no, og spar enda noen hundrelapper
Vis hele sitatet...
Har de alle de tingene som er på Don Tomaso sin liste? Er de sidene sikre? Har ike hørt om de... Er litt usikker

Det jeg lurer på nå er hvilket nettverks kort jeg burde skaffe!

Er de dyre? Noen som vet noe om de?

Jeg har ikke rå til "Det Beste" akkuratt nå da, sommeren i Spania gjorde meg blakk xP

Lydkort!! Det glemte jeg! Er det på listen? Eller følger det med Hovedkortet?
Sitat av Dudeio Vis innlegg
Har de alle de tingene som er på Don Tomaso sin liste? Er de sidene sikre? Har ike hørt om de... Er litt usikker

Det jeg lurer på nå er hvilket nettverks kort jeg burde skaffe!

Er de dyre? Noen som vet noe om de?

Jeg har ikke rå til "Det Beste" akkuratt nå da, sommeren i Spania gjorde meg blakk xP

Lydkort!! Det glemte jeg! Er det på listen? Eller følger det med Hovedkortet?
Vis hele sitatet...
Som forklart en to-tre ganger tidligere i tråden så trenger du ikke eget nettverkskort da dette sitter integrert på hovedkortet.
Trådstarter
29 2
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Som forklart en to-tre ganger tidligere i tråden så trenger du ikke eget nettverkskort da dette sitter integrert på hovedkortet.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg spør er bga. en person som jeg ikke finner innlegg til sa at man trenkte et nettverks kort for trådløstnett og at det ikke kom med på hovedkortet, er det sant? For det er jo mange forsjellige nettverkskort og de har jo forsjellige hastigheter and what not
Hvorfor vil du ha trådløst nett på stasjonær Pc? Kablet er mye bedre.
Trådstarter
29 2
Har liksom ikke brukt kablet siden... 2005 tror jeg. Kankje du har rett... hmmm... Hva er en T1 linje? Er de ledningen eller type abbnomang fra ISP'en?

Er det som HD med spill? Man trenger både TV og HDMI kablen? (TV'en respresenterer det type abbonemang og kablen... kabel :P) Jepp vet ikke hvordan man skal skrive abbonnemang :P Deal with it
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Sitat av HerCurleS Vis innlegg
titeng....
Vis hele sitatet...
Ahahehe! Jeg lo så jeg gråt av den der! Den skulle vært med i en "You laugh, you lose" tråd

Og jeg kommer til å fortsette og poste meningsløse innlegg helt til TS gidder å lese en guide om PC-bygging og sparer seg for alt dette tullet.. En guide som jeg faktisk postet her når jeg tenker meg om..
Trådstarter
29 2
Sitat av T.J. Vis innlegg
Ahahehe! Jeg lo så jeg gråt av den der! Den skulle vært med i en "You laugh, you lose" tråd

Og jeg kommer til å fortsette og poste meningsløse innlegg helt til TS gidder å lese en guide om PC-bygging og sparer seg for alt dette tullet.. En guide som jeg faktisk postet her når jeg tenker meg om..
Vis hele sitatet...

Unskyld meg hvis jeg ikke har tid til å lese en stor guide på hvordan man bygger en for***** PC da! Jeg har jobb hele uken og ellers er opptatt hele helgen, så bare gå vekk vis du ikke hjelper.

Jeg vil vite om Nettverks kort, trådløst og kablet som det viser seg er intergrert i hovedkortet
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Svært få som kommer til å hjelpe med den innstillingen der...
Men du orker å lese i denne tråden? Har du i det hele tatt noen anelse om hvor lang den har blitt nå?

Men nettverk: Jo du har mulighet for kablet nettverk(inn/utgang for nettverkskabel iallefall) på alle hovedkort(tror iallefall det). Trådløst må du vel utelukkende kjøpe et eget trådløst nettverks kort(eventuelt USB dongle)