Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2285
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vurderer å sette opp en postkasse som jeg kan bestille droger anonymt til.

Det jeg tenkte var å finne en blokk eller noe i nærområdet med et postkassestativ også bare sette opp en postkasse der med falskt navn.

Vil være relativt trygt dette? Sålenge jeg ikke blir tatt på fersk gjerning når jeg plukker ut posten, men ser på dette som lite sannsynlig. Er ikke mye jeg skal bestille, bare til eget bruk..

Vil dette fungere?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fungerte nok tidligere men snuten er klar over dette og det har alt vært satt span på postkasser og det har ført til at flere er fersket med dop i hånda og armen dypt nede i postkassen. Disse ble domfelte. Får du varer inn fra utlandet og det blir markert på pakken så kan det satt span på postkassen. Samme om du får varer tilsendt innenlands. Det blir gjort random søk med hunder på innenlandsposten og også røntgen. Pluss at selger kan være fake og være undercover, dette kan dog være kun en myte og kan ikke huske at det har vært noen saker i media om undercover selgere her til lands men det har skjedd utenlands så ser ikke bort fra har skjedd eller vil se skje også her.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er man litt forsiktig så kan jeg ikke se at det er så stort problem.

Tvilsomt at politiet setter inn store resurser på spaning osv om det bare er småtterier som blir bestilt.

Velger man et strategisk sted og er ser seg litt rundt bør man vel klare å unngå å bli tatt på fersken...
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
mye skremselspropaganda her.... "glad ulv" sitt svar er jo bare for dumt, kom med noen argumenter for hvorfor det ikke vil fungere...
Det KAN bli satt spaning på postkassa, men at dette skal opprettholdes 24/7 mange dager for noe annet enn store mengder ulovligheter er det veldig liten sannsynlighet for. Kanskje hvis du bor på et sted det skjer VELDIG LITE.

Skulle du bli tatt med "hånda nede i postkassen", hva vet du om hva pakken inneholder? Du sjekket bare posten din som du alltid gjør, ikke din feil at noen har sendt deg narkotika i posten. Ulovlig blir det først når du åpner pakken og ser hva den inneholder og du ikke umiddelbart kaster det/melder fra, hvis de plutselig skulle komme på døra.

Største problemet er at vaktmester eller annen i borteslaget plutselig merker en postkasse som ikke hører hjemme. Eller at pakken havner på postkontoret og du ikke har gyldig ID å fremvise for å få hentet ut pakken. Skjul sporene dine og ikke drit deg ut i avhør så er du good to go.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei ass det bare funker ikke. Ferdig snakka!
Vis hele sitatet...
Slutt å spre tull, igjen viser du din mangel på kunnskap rundt feltet og kommer ikke med noen argumenter for hvorfor det ikke fungerer... Ikke hør på idioter TS, han prøver bare å skremme deg.

Å sette opp falsk postkasse kan gjøre at du slipper å bli kalt inn til avhør eller få PC etc. konfiskert, men i prinsippet kan du bestille rett hjem til deg selv uten at de kan dømme deg for en dritt så lenge du gjør følgende:

VPN - Tor browser - Handle på marketplace.
Betal med bitcoin som ikke er kjøpt med ditt eget kort/konto. Krypter harddisken din. Ikke innrøm i avhør. Sak avsluttet. Du kan få STRESS som avhør og at de konfiskerer ting, men du kan ikke dømmes.

Tenk hvis jeg kunne "ødelagt livet/rullebladet" til noen ved å bare sende dem en simpel grammer noen ganger i året...
Litt på siden men i tråd med tråden.
Det blir interessant å se hvordan dette utvikler seg. En av tingene Posten no jo i stor gard jobber med er overgangen ifra
fysisk til digital kommunikasjon.
https://www.regjeringen.no/contentas...d=Posten_Norge

Det er rimelig å anta at det meste av tradisjonell brev post ville være borte om 10-15 år.
Allikevel vil det jo være et marked for fysisk levering av pakker eller på dør, for folk som vil ha akkurat dette.

Vil denne overgangen gjøre et lettere? Flere aktører, mindre kontroll?
Om man tar sine forholdsregler bør dette gå greit, men er definitivt ikke bare å sette en postkasse og bestille i vei. Det essensielle her er:

1. Unngå at din postkasse trekker oppmerksomhet, sett den opp så diskré som mulig.

2. Aldri åpne pakka/brevet på stedet.

Men formodentlig funker din egen postkasse greit, du skal som du sier selv bestille droger, du er ikke den eneste liksom.

Lykke til
Det beste er å finne et (større) samlestativ med ledig plass og så kjøpe en maken postkasse (som de andre) å henge opp. Unngå stativer som ser hjemmesnekra ut eller veldig pyntet. Og ikke glem at naboer kan være *veldig* nysgjerrige.

En blokk har som regel system-postkasser innendørs, der kan du ikke sette opp din egen uten tillatelse, og en slik kasse vil jo rope høyt: HER ER JEG!

Har du vurdert å leie en postboks istedenfor? Da slipper du alle disse problemene. Men koster jo litt da.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du vurdert å leie en postboks istedenfor? Da slipper du alle disse problemene. Men koster jo litt da.
Vis hele sitatet...
Under falskt navn da?
Ellers blir jo problemet det samme. Att man er knyttet til postkassa og innholdet.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Under falskt navn da?
Ellers blir jo problemet det samme. Att man er knyttet til postkassa og innholdet.
Vis hele sitatet...
Hm, godt poeng.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hm, godt poeng.
Vis hele sitatet...
..men sikkert ikke umulig.
Har ikke leid noe slikt selv, så jeg vet ikke hva slags rutiner posten har. Men jeg regner med det ikke er verre en gyldig leg.

Letter å vise falsk legg en gang og så ha "lovlig" kasse en å henge opp en random en kanskje. Vet ikke..

edit.
når jeg tenker meg om, så er det mulig konsekvensene, om du blir tatt for dette, er litt større en hvis du viser falsk legg på Kiwi når du kjøper øl. Just saying.

Her
https://www.posten.no/vilkar/postboks
Nevner de dette:
"Endringer i avtalen, som ny fakturaadresse og endrede brukere til postboksen, skal meldes til stedet hvor
postboksen står, eller til Postens kundeservice
."

Det er mulig "fakturaadresse " er et viktig her. Og enda et hinder. At fakturaadresse = folkeregistrert adr.
Sist endret av vindaloo; 19. februar 2020 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skulle du bli tatt med "hånda nede i postkassen", hva vet du om hva pakken inneholder? Du sjekket bare posten din som du alltid gjør, ikke din feil at noen har sendt deg narkotika i posten. Ulovlig blir det først når du åpner pakken og ser hva den inneholder og du ikke umiddelbart kaster det/melder fra, hvis de plutselig skulle komme på døra.

Største problemet er at vaktmester eller annen i borteslaget plutselig merker en postkasse som ikke hører hjemme. Eller at pakken havner på postkontoret og du ikke har gyldig ID å fremvise for å få hentet ut pakken. Skjul sporene dine og ikke drit deg ut i avhør så er du good to go.
Vis hele sitatet...
Nå leste du kanskje ikke post#1 før du svarte? Trådstarter ønsker å sette opp FALSK postkasse. Står du med "hånda nede i postkassen" og neven full av knark i en falsk postkasse så kan du nok nekte til du blir blå i fjeset - men du blir nok dømt. Du har tross alt blitt tatt på fersken når du besøkte en falsk postkasse som inneholdt knark.

Det blir i beste fall naivt å tro at du skal klare å lyve deg ut av noe slikt.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nå leste du kanskje ikke post#1 før du svarte? Trådstarter ønsker å sette opp FALSK postkasse. Står du med "hånda nede i postkassen" og neven full av knark i en falsk postkasse så kan du nok nekte til du blir blå i fjeset - men du blir nok dømt. Du har tross alt blitt tatt på fersken når du besøkte en falsk postkasse som inneholdt knark.

Det blir i beste fall naivt å tro at du skal klare å lyve deg ut av noe slikt.
Vis hele sitatet...
Akkurat det settingen ble litt upresis og var ment for de som bestiller til egen postkasse.

Det er faktisk tryggere å bestille til seg selv, av akkurat denne grunnen. Men sjansen er selvsagt større for at man må inn til avhør og får elektronikk konfiskert.

Vet om mange folk som har fått sakene sine henlagt flere ganger enn én ved bestilling til egen postkasse.
Kjenner noen få som har blitt dømt. Fellesnevneren for alle disse er at de har innrømmet det i avhør.