Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 822
Heisann gutter.

Har en toshiba lappis med et wlan kort. Tenkte jeg skulle teste knoppix-std på maskina. Første problemet var at den ikke ville boote opp via cd-romen. Det var også lite vits å lage en bootdisk som var med knoppix-std cden. Leste på forumet at et program som heter sbminst skulle fikse problemet. Jeg fikk endelig boota opp cden via disketten jeg laga, men så kommer problemet jeg lurer på.
knoppix leter etter hd`en for å lage en temp katalog eller noe, men det ser ut som om den ikke finner noen disk og derfor får jeg ikke starta opp knoppix. Man har flere muligheter på denne bootdisketten men skjønner ikke bæret så kanskje noen freakere har noen tips å komme med.

Beklager rotete thread, men er litt stresset no..

mvh

[edit] rettelse for ære for SharQ [/edit]
Sist endret av HanZl; 22. oktober 2004 kl. 21:58.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
labbis -> lappis
bote -> boote
botdisk -> bootdisk
ikkke -> ikke
boot disketten -> bootdisketten
bæra -> bæret

leet speeda -> forumban
Haha!

Å skryte av å være påvirket er vel ikke godt likt.

Er du forresten sikker på at Knoppix oppdager pcmcia kort?

Beklager rotete svar, har just tatt en panodil.
Sist endret av zpn*; 22. oktober 2004 kl. 21:58.
Knoppix pleier å opprette en virtuell partisjon på minnet ditt den bruker til seg selv. Litt vanskelig å forstå hva du mener, men jeg vet knoppix får problemer med lite ram. Har selv testet knoppix på en maskin med 64mb ram, og det gikk greit (dog uten noe grafisk), så jeg mistenker at noe annet er galt.
HanZl's Avatar
Trådstarter
Speeda ergo stresset i denne sammenheng Zpawn.

IvI; Har 248mb ram så det bør ikke være problemet. jeg får søke mere på forumet til knoppix

Scanning for harddisk partitions and creating /etc/fstab.... så kommer det ikke mere
Sist endret av HanZl; 22. oktober 2004 kl. 22:45.