Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2095
Hallo.

Jeg har vært kunde hos netcom i sikkert 10 år nå, men nå ser jeg at de ikke lenger er så gode på priser mtp antall GB i måneden ogsåvidere. Så, siden jeg ikke har bindingstid, så er det på tide å vurdere mulighetene.

Jeg ser at talkmore og onecall har samme pris på 5gb som netcom har på 3gb, så her kan det jo være penger å spare bare der.

Uansett, hvilke operatører vil dere anbefale? Jeg er ikke avhengig av noen butikk for operatøren som telenor og netcom har, dèt jeg er ute etter er mest for pengene som de fleste andre, noe jeg har hørt om både fra onecall og talkmore.

Og jeg vet jo at disse to benytter telenor sitt dekningskart, så det skal vel ikke være så mye forskjell?

Og har jeg forstått det sånn, at hos en av dem (husker ikke hvilken?) så kunne man bruke over antall GB uten å betale mer, mot at hastigheten ble satt til 125KB/s? Hos netcom koster det jo utrolige kronasjer per ekstra MB som blir brukt.

Takk for svar.
Har Onecall.

Veldig sjelden jeg har problemer, i tillegg har de dekning nesten overalt i landet.
Har hatt Onecall i flere år, men byttet nylig til Talkmore.

Samme pris og abb. i praksis. Men Talkmore bruker kun Telenor sitt nett og man får 4G.

Slet med at telefonen ikke klarte å bestemme seg for hvilket nett den skulle bruke. Onecall bruker både Telenor og Network Norway sine nett. Så den har i praksis 6 forskjellige hastigheter å velge i mellom. Noe som kan skape trøbbel for noen.
Sitat av Teletubbey Vis innlegg
Har Onecall.

Veldig sjelden jeg har problemer, i tillegg har de dekning nesten overalt i landet.
Vis hele sitatet...
Men du har ikke 4G. Ikke mye poeng i ha masse gb da !?
Jeg har hatt Chess i flere år og har aldri opplevd problemer. får 4G der og har alltid dekning

https://www.chess.no/abonnement/mobilabonnement

Her ser du prisene, om det er billigst vet jeg ikke men jeg er stor fornøyd

Jeg har hatt Chess i flere år og har aldri opplevd problemer. får 4G der og har alltid dekning

https://www.chess.no/abonnement/mobilabonnement

Her ser du prisene, om det er billigst vet jeg ikke men jeg er stor fornøyd
Sist endret av Uklar; 15. oktober 2014 kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Start overføringen til hvilket som helst mobilselskap, og netcom ringer deg dagen etter å gir deg gratis oppgradering.
Støtter de som sier OneCall. Har hatt det selv i mange år og har bare gode erfaringer både når det gjelder oppetid, hastighet og kundeservice. De bruker Telenor sitt GSM/3G nett, og de har for ikke mange dagene siden også fått tilgang til Telenor sitt 4G/LTE nett. I tillegg bruker de også Network Norway sitt 3G nett.

Ingen ting å klage på når det gjelder OneCall.
Generelt så har det fint lite å si hvilken operatør man velger.

Kun to parameter man trenger å ta hensyn til:

Dekning
Pris

Hvem tilbyr 4G der du oppholder deg, og hvem har best 3G dekning?

Hvor mange GB trenger du i mnd, hvem tilbyr best pris med den dekningen du vil ha?