Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1415
Hallo.

Dette har somregel skjedd når jeg har brukt netflix, men nå skjedde dette mens jeg spillte også.

Det som skjer, er at skjermen går til Out of Sync/signal, også må jeg nødt til å restarte med "svenskeknappen".

Hvis jeg trykker restart knappen, så slår pcen seg av i 1 sekund, før den slår seg på, noe den ikke gjør ellers.

Noen som har en idè over hva dette kan være? Trudde ikke GPU skulle bli så varmt av netflix/et random spill at det slo seg av pga varmen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvilket skjermkort har du? Og hvor varmt blir det? Har du noen gang overklokket det?

Kan jeg gjette på at du har et gammel/semi-gammelt nvidia skjermkort?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Neida, har faktisk ett AMD Radeon 6950 Black (2gb-versjonen).

Gradene har jeg ikke sjekka, men idle så liggern på 50-60, og jeg kan kjøre mye kraftigere spill enn det jeg spillte i går når dette skjedde, samt at netflix er jo ikke akuratt så GPU-hissig, når jeg ellers spiller filmer alà 720/1080p (rips somregel tho).

Jeg personlig har aldri overclocka det, men kan hende kompisen min som jeg kjøpte det av en gang i tiden prøvde. Men har funka helt fint frem til en eller annen gang, da starta det som sagt med netflix.

Det som skjer der, er at skjermen slår seg av, men lyden holder på i sikkert 2-3 sekunder før den også slår seg av.
Sist endret av Bruskork1; 12. oktober 2014 kl. 14:24.
Ridder av 1. klasse
Sliter faktisk med akkurat det samme problemet for tiden... Har hatt samme problem tidligere, uten at jeg noen gang har funnet ut hva som gjør det. Plutselig går det bare over, og det kan gå flere mnd opp til ett år før det skjer igjen.

Har prøvd masse forskjellig, tatt ut alle harddiskene og plugget i en og en, tatt ut skjermkortene, skiftet harddisker og kabler, sjekket ram brikkene, oppdatert alt av driver, sjekket viftene, uten å finne noe galt.

Har begynt å lure på om det kan være noe galt med hovedkortet, eventult strømforsyningen...

Har forsåvidt 2x AMD Radeon HD 6870 i crossfire og et ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 hovedkort

Av og til så skjer det som Bruskork1 beskriver, uten at jeg bruker PC-en. PC-en har gjerne bare stått på uten å kjøre noe som helst, mens jeg har vært ute en tur. Når jeg kommer tilbake så er skjermene svarte mens PC-en tilsynelatende er i drift.
Sist endret av Mchjort; 12. oktober 2014 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.