Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 885
Funker gentoo og laste ned direkte fra nettet... Uten og måtte bruke cd-rom i det hele tatt??? Har laptop met 126 minne, 1gHz prosessor 20 giga, diskettstasjon, og ADSL på 700kbs... Men ikke cd-rom... Fant ut at gentoo virker KULT!!
Gentoo kan lastes via nettet ja, men det er vanskelig og krever mye lesing, les på www.gentoo.org,
btw, muligens lese litt Norsk også, så kan du kansje lære deg å skrive riktig?
gentoo har vel sånn stage 1 install hvor du booter med en minimal cd.

husker ikke å ha sett noen boot disketter til gentoo, men kjenner jeg linuxmiljøet rett er det sikkert en eller aennen hore som har ordnet noe sånt.
salve: Som sagt, han har ikke cdrom.

Fordelen med gentoo er at så lenge man har tilgang på noen vitale ting som wget, chroot og slik, så er det ikke noe problem å legge det inn. Alt du trenger er en live-diskett med en kjerne som støtter nettverkskortet ditt, og et ganske standard GNU userland (wget pleier å legges med uansett). Så følger du guiden, oppretter partisjoner, mounter dem, formaterer etc fra disketten før du laster ned tarballs fra gentoo.org, pakker dem ut, kompilerer system og gjør alt det andre morsomme du må gjøre før gentoo er inne.
ivi: hvis du leser en gang til ser du at jeg skrev at det finnes i alle fall mini-install cd'er, men at det trolig er mulig å mekke seg en diskettløsning og.
NOen eksempler på en aånn diskett med wget, osv???
Har noen link til hvor jeg kan laste ned ett diskett image... Som gjør at jeg kommer meg på nettet, og får lasta ned det jeg trenger til å installere gentoo, vi wget...
TAKKER!!!! Cool!!
Nå har jeg fått tak i en diskett som støtter kortet mitt... Brukte slackware sintt opplegg...

Nå sitter jeg her med

root@slackware:/#

Wget er her... Men hva gjør jeg nå... HVordan får jeg den til å komme seg inn på internett sånn at jeg får lasta ned de diverse delene jeg trenger for gentoo??? Jeg er bak en ROUTER, i Windows får jeg nett bare ved å merke av "Motta ip adresse automatisk"...