Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 870
Jeg så reklamen på TV og ble litt nyskjerrig. Jeg sjekket tele2 sin nettside og fant dette:

http://www.tele2.no/bredband_interne...nd-fritid.html

Der står det at hver MB koster 5kr. Vil det si hvis jeg laster ned en film på 1000MB, så vil det koste meg 5000kr? Er ikke det vanvittig dyrt?
Sist endret av Mexxy; 25. februar 2009 kl. 09:57.
* Du betaler kun for trafikk mellom kl 8:00 og 17:00 mandag til fredag
Vis hele sitatet...
Bruker du det på dagtid til surfing og nedlasting vil det bli en dyr affære ja.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Bruker du det på dagtid til surfing og nedlasting vil det bli en dyr affære ja.
Vis hele sitatet...
Hva om en windowsoppdatering på noen hundre MB starter uten at man legger merke til det? :P
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva om en windowsoppdatering på noen hundre MB starter uten at man legger merke til det? :P
Vis hele sitatet...
Det vil vel egentlig være ditt problem, men windowsoppdateringer er veldig sjelden på 100 mb. Med mindre det er snakk om Service Packs, og har man oppdatert mellom hver gang de kommer blir ikke den på mer enn 60MB.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Din egen feil om du velger tele2 også. Både telenor og netcom har i alle fall en begrensning på 50 kroner dagen om du surfer utenom gratisperioden.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av dain Vis innlegg
Din egen feil om du velger tele2 også. Både telenor og netcom har i alle fall en begrensning på 50 kroner dagen om du surfer utenom gratisperioden.
Vis hele sitatet...
Finnes det ingen norsker leverandører av mobiltbredbånd som har fast pris uansett hvor mye man surfer for under 400kr måneden?
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Netcom kommer vel nærmest tror jeg. 499 i måneden for fri bruk døgnet rundt.
Sist endret av dain; 25. februar 2009 kl. 10:41.
For de som selger netcom abbo, så har de forhandleravtaler med netcom. Tror den ligger på enten 129,- eller 149,-, fri surf hele døgnet...

Kan også være greit å sjekke at området hvor du bor (eller der du skal bruke den mest) har 3G... Ellers blir farten av den dårlige sorten
Sist endret av tafsern; 25. februar 2009 kl. 13:52.
Det finned 3 typer forskjellige mobile bredbånd..

1) Det som koster x antall ører i minuttet, uasnett tid på døgnet. (anbefalles ikke om du gjør mer enn å sjekke mailen 2 ganger i uka)
2) det som koster 199kr månden og kan surfe gratis i helgene og fra 5 om ettermiddagen til 7 om morgenen. Likt som det over om du vil surfe midt på dagen.
3) Fri bruk. koster 499kr i månden og da kan du surfe når du vil uten ekstra kostnader.


Har selv fri bruk fra Netcom. Vil anbefalle Netcom dersom du ikke bor i en av de 5 største byene i Norge. Bor du i en stor by så har Ice best dekning. Bor du litt ut på landet/småby som meg så er Netcom den med best dekning.



Har meget greie hastigheter på natta/hverdager med 3G.
( har klart og laste ned 10GB+ på en enkelt natt )

men på kveldene og i helgene er det altfor stor trafikk og da funker GPRS best, noe tregt, men holder seg i det minste stabilt.
Sist endret av Bombasa; 26. februar 2009 kl. 01:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du laster 5GB (5000mb) i løpet av 1mnd på dagtid ( mellom 08-17 )... 5kr pr. megabyte. Koster mobilt bredbånd deg bare 25099,- pr mnd!
..Det er godt er kampanjetilbud på modemet.

kilde: http://www.tele2.no/bredband_interne...nd-fritid.html
Sist endret av d0nk3y; 26. februar 2009 kl. 03:19.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva om en windowsoppdatering på noen hundre MB starter uten at man legger merke til det? :P
Vis hele sitatet...
Så har man altså en funksjon som gjør at man kan slå av windowsupdate.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Så har man altså en funksjon som gjør at man kan slå av windowsupdate.
Vis hele sitatet...
Den er faktisk slått av, men alikevel så tvinger Bill Gates de ubrukelige filene inn på dataen min.

Men takk for gode svar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Den er faktisk slått av, men alikevel så tvinger Bill Gates de ubrukelige filene inn på dataen min.
Vis hele sitatet...
De er i aller høyeste grad brukelige og er det slått av kan ikke Bill Gates (om enn allmektig og alt det) eller så veldig mange andre tvinge det inn. Unntaket vil være hvis du er i et domene som krever at maskinen er oppdatert til siste utgave for å slippe inn, men de er vel heller sjeldne.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men jeg har fått meg mobilt bredbånd ifra Tele2, og det SUGER balle. Har så sinnsykt dårlig hastigheter, selvom det står at jeg har god tilkobling på "Turbo"-3G nettet. Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få det til å være litt mer stabilt og eventuelt om noen vet om noen bra ekserne antenner som passer E169 Modemet? Testet hastigheten med speedometeret til HW og fikk noen ganske triste data tilbake
Din nedlastingshastighet er: 15 kbit/sekund.
Din opplastingshastighet er: 272 kbit/sekund.

Opphastigheten kan jeg leve med, selvom jeg aldri før jeg tok denne testen har hatt så bra linje. Om jeg ringer med Skype(noe som var grunnen til at jeg kjøpte dritten) så har jeg ca. 20 opp og ned. Dette varer i maks 1 time så detter det ned til 10 opp og ned og da er det ca 5-10 sek forsinkelse på samtalen. Bor på Nesodden som dere ser.

Kort oppsumering;

Noen som bruker Tele2 Mobilt Bredbånd?
Funker det bra? Eventuelt hvor bor du?
Og om ekstern antenne vil gjøre det noe bedre.

Mvh. Mathfjeld