Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2567
Trenger prank tips mot jobb kolleager....

Ikke kontor jobb pranks

Pranks for oss i industrien :-)
Nei ikke bli han jævla prænke fyren som all hater.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei ikke bli han jævla prænke fyren som all hater.
Vis hele sitatet...
Om det blir gjort riktig, med riktige folk kan det løfte arbeidsmiljø. Er ikke sikkert alle er så triste som deg
Type industri? Klassiker er jo å gjemme verktøy på en kreativ måte, eller sette noe stort og tungt forran noen man jobber på.
Husk, alt med måte, og at "pranks" kan gå for langt, uten at du er klar over det. Ikke alle tåler alt.
Må jo få vite hva slags jobb miljø du jobber i da.
Spørs om du jobber i stålindustri eller IT.
Jeg jobbet i industrien en gang, og på kveldsskift satte jeg ett tonn foran avdelings døra med truck før jeg dro hjem, for å jævles litt med de som kom morgenen etter. Ikke så festlig akkurat den, men du må nesten si i hvilket miljø du jobber.
Trådstarter
68 7
mekansk industri
helt enig med han kameraten litt over å gjemme ting. Det er uskyldig og sykt morsomt å følge med på, i min forrige jobb (kontor) så ble jeg med årene en patologisk-gjemmer. Det var ikke store greiene til å begynne med, men med tiden så ble det bare mer og mer. Gjemming av stempler, papirer, penner, stiftemaskin og alt jeg kunne finne av kontorrekvisita.

Selvom dette pågikk i en del år og selvom folk gang på gang tok opp dette i lunsjen så fant de aldri ut at det var meg. Litt rar oppførsel men sinnsykt morsomt, i allefall for meg
Sist endret av noguhso; 22. september 2023 kl. 11:26.
Sitat av noguhso Vis innlegg
helt enig med han kameraten litt over å gjemme ting. Det er uskyldig og sykt morsomt å følge med på, i min forrige jobb (kontor) så ble jeg med årene en patologisk-gjemmer. Det var ikke store greiene til å begynne med, men med tiden så ble det bare mer og mer. Gjemming av stempler, papirer, penner, stiftemaskin og alt jeg kunne finne av kontorrekvisita.

Selvom dette pågikk i en del år og selvom folk gang på gang tok opp dette i lunsjen så fant de aldri ut at det var meg. Litt rar oppførsel men sinnsykt morsomt, i allefall for meg
Vis hele sitatet...
Heh, trolig bare for deg. Jeg hadde blitt gal.
Innen industri er man ofte avhengig av å bli ferdig innen en frist. Da er det lite moro å bruke tiden på å lete etter verktøy.

Send heller en lærling for å hente noe verktøy som ikke eksisterer når det er lite å gjøre.
Har du blitt pranka nå eller?
Husker noen stjal verneskoa til en fyr og sendte de i rekommandert post på oppkrav. Det var staselig.

Mer uskyldige ting er å smøre inn innsiden av hjelmen eller øreklokkene med noe fett som er vanskelig å få av.
Hell olje eller noe dritt i hanskene til folk.
Trådstarter
68 7
Hvis vi har ny ansatte eller lærlinger--

Spør de om de kan gå på lageret å spørre om de har

- sleggefett
- laterne vann
- en bøtte med damp
Eventuelt spikerslag eller vakuum på boks
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Om det blir gjort riktig, med riktige folk kan det løfte arbeidsmiljø. Er ikke sikkert alle er så triste som deg
Vis hele sitatet...
Livet er ikke en TV serie, slike pranks er knapt morsomt på TV eller youtube. Det er definitiv ikke noe gøyalt på jobb og selv om kolleger kanskje drar litt på smilebåndet der og da så reduserer jo prænke-per seg selv til å kun bli prænke-per. Det er ikke prænke-per som får opprykk og mer ansvar eller som folk blir skikkelig glade for å så igjen etter en lang ferie. Det er alle de andre kollegene også er det naturligvis prænke-per.Når han slutter eller får fyken tenker ingen egentlig ove rat han nå er vekk. Og folk står ikke i kø for å ta hans plass.
Sist endret av _abc_; 22. september 2023 kl. 14:02.
Sendte lærlingen på byggern en gang for å kjøpe nytt vann til vatern.
Hvis dere har et parkeringshus så kan du kle ut en sånn dokke de har i klesbutikk med noe klær, fjern hodet og bytt det ut med en vannmelon. Kanskje lurt å ta på’n en lue eller noe

Så tar du på deg klovne drakt kostyme med en diger slegge i hånda. Når noen da kommer ut i parkeringshuset så lister du deg fram rundt hjørnet og knuser vannmelonen med slegga (ser ut som et drap)

Så det på YouTube og en dude kastet opp mens han løp XD fikk sikkert traumer stakkars.

Lite sannsynlig at alle kollegane kommer ut i parkeringshuset samtidig da blir kanskje litt for drøyt også, får sikkert sparken hvis man gjør det
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Livet er ikke en TV serie, slike pranks er knapt morsomt på TV eller youtube. Det er definitiv ikke noe gøyalt på jobb og selv om kolleger kanskje drar litt på smilebåndet der og da så reduserer jo prænke-per seg selv til å kun bli prænke-per. Det er ikke prænke-per som får opprykk og mer ansvar eller som folk blir skikkelig glade for å så igjen etter en lang ferie. Det er alle de andre kollegene også er det naturligvis prænke-per.Når han slutter eller får fyken tenker ingen egentlig ove rat han nå er vekk. Og folk står ikke i kø for å ta hans plass.
Vis hele sitatet...
Du er nok en fest å jobbe med!
Pakk inn dataskjermen med presangpapir til han som fyller dag i morgen. Eller stolen.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Du er nok en fest å jobbe med!
Vis hele sitatet...
Jeg har virkelig aldri lagt ned innsats for å blir prænker'n i noen jobb, det har du helt rett i. Det betyr ikke at jeg er uten sosiale antenner eller at jeg ikke bidrar positivt til arbeidsmiljøet. Det er mange måter å bidra til at kolleger får en bedre dag på jobb. Og det kan gjøres på langt kløktigere måter enn å tapetsere pult og pc med post it lapper eller putte smørefett i noens hansker, eller gjemme random rekvisita. Prænks kommer veldig langt ned på listen min over ting som bidrar til et godt arbeidsmiljø. Nei stryk det siste, prænks er for meg uproduktivt og bidrar til et dårligere arbeidsmiljø der noen alltid ender opp med en dårlig dag på jobb, mens resten av kollegene morer seg på bekostning av offeret for prænksene. Vi vet tross alt ikke alt om livet til å være kolleger og kanskje har dagens offer for prænks opplevd så mye dritt i livet tidligere at de ser på dette som mobbing og da blir det fort at det som skulle være moro blir det som gjør at kolleger går på jobb med litt vondt i magen og gruer seg til hver mandag. Hvordan er slikt produktivt?

Du får gjøre som du vil på din arbeidsplass.
Sist endret av _abc_; 23. september 2023 kl. 05:05.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Sendte lærlingen på byggern en gang for å kjøpe nytt vann til vatern.
Vis hele sitatet...
Lærlingen spilte sikkert bare med og fikk seg en lang pause.
Ikke gjør som han tullingen i et eller anent firma som under julebord snek seg opp med saks bak en kvinnelig kollega og klippet av hår-halen hennes .

Trur han fikk fyken plus politianmeldelse
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg har virkelig aldri lagt ned innsats for å blir prænker'n i noen jobb, det har du helt rett i. Det betyr ikke at jeg er uten sosiale antenner eller at jeg ikke bidrar positivt til arbeidsmiljøet. Det er mange måter å bidra til at kolleger får en bedre dag på jobb. Og det kan gjøres på langt kløktigere måter enn å tapetsere pult og pc med post it lapper eller putte smørefett i noens hansker, eller gjemme random rekvisita. Prænks kommer veldig langt ned på listen min over ting som bidrar til et godt arbeidsmiljø. Nei stryk det siste, prænks er for meg uproduktivt og bidrar til et dårligere arbeidsmiljø der noen alltid ender opp med en dårlig dag på jobb, mens resten av kollegene morer seg på bekostning av offeret for prænksene. Vi vet tross alt ikke alt om livet til å være kolleger og kanskje har dagens offer for prænks opplevd så mye dritt i livet tidligere at de ser på dette som mobbing og da blir det fort at det som skulle være moro blir det som gjør at kolleger går på jobb med litt vondt i magen og gruer seg til hver mandag. Hvordan er slikt produktivt?

Du får gjøre som du vil på din arbeidsplass.
Vis hele sitatet...
Å kødde med hverandre, i alle fall i industrien, er veldig vanlig. Uten å gjøre det til en rolle sånn som du gjør her.
Det er en måte å bli inkludert på.
At du drar mobbekortet av noe sånt sier bare hvor lite innsikt du har i sosiale normer.
En ting du kan ha det gøy med er klistremerker. Er kolegaen fotball interesert, så klisterer du tingene hans i ett lag han hater. hvis de er veldig macho kan du klistre pride flag eller barbie på tingene dems, motsatt politisk parti etc. Kanskje du kan klistre det på hjelmen eller ryggen dems mens de jobber og de kommer til å gå rundt med det hele dagen.
Klistremerker? Er du fem år gammel?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Klistremerker? Er du fem år gammel?
Vis hele sitatet...
https://i.imgflip.com/80yiny.jpg

-Sorry, jeg måtte bare
Sitat av Ippin Ekebe Vis innlegg
Lat som om du tjener bra og at du er fornøyd med jobben.

Da blir de nok sjokkert.
Vis hele sitatet...
Du burde dra inn humor i sangene dine for dette er det morsomste jeg har sett her på leenge!