Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1416
Hei Freaks
Jeg har planer om å kjøpe meg et nettbrett og jeg har lyst til å kjøpe dette: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2322262 men jeg har et lite problem. og det er at når jeg spør pappa om å kjøpe det, så kommer han med argumenter om at det ikke er nødvendig og at det er akkurat som en PC, og han spør om hva jeg skal med det. Så jeg trenger hjelp med argumenter for å kjøpe et nettbrett.
Det er mye mindre enn en PC. Du kan ta det med deg overalt f.eks.

Jeg slenger inn et spørsmål i tråden. Trenger et rimelig nettbrett med USB. Skal kun bli brukt opp mot en DAC som kobles via USB. Nettbrettet skal kun brukes til avspilling av musikk (WIMP), men må ha USB. Noen som vet av noen litt eldre modeller jeg kan se etter?
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Det er mye mindre enn en PC. Du kan ta det med deg overalt f.eks.

Jeg slenger inn et spørsmål i tråden. Trenger et rimelig nettbrett med USB. Skal kun bli brukt opp mot en DAC som kobles via USB. Nettbrettet skal kun brukes til avspilling av musikk (WIMP), men må ha USB. Noen som vet av noen litt eldre modeller jeg kan se etter?
Vis hele sitatet...
De fleste nettbrett jeg har sett på europris har USB. De får du for en billig penge. De jeg har sett på Clas Ohlson har også USB og de er enda billigere.

Selv så har jeg en crappy gammel Acer tablet med USB og HDMI som var billig som jeg kjøpte på Komplett. Komplett har flere billige nettbrett med USB.


Til TS
Du må selv vite dine argumenter for hvorfor du skal ha et nettbrett. Vi kan jo ikke si hvorfor du vil ha et nettbrett..

Jeg har nettbrett for at jeg liker å ha noe å bruke hvis jeg ser på TV og vil bare en kjapp tur inn på avisa, se film i senga for å sove, ha på tog/buss/fly når jeg er der osv.

Men hva du skal med det, det må du nesten finne ut selv.
Jeg har blitt veldig glad i mitt nettbrett iPad.

- Når jeg logger meg på pc må jeg ofte bruke mye tid på noe som må oppdateres, og innen jeg kommer meg inn i nettbanken har jeg brukt oppimot 20 min på å oppdatere og restarter pc.
Når jeg logger meg på nettbrettet gjennom en App er jeg inne sporenstraks.

- Mye lettere å gripe tak i nettbrettet å ligge på sofaen å lese fks en avis på nettbrettet eller lese noe i det hele tatt.

- Et nettbrett tar mye mindre plass å ta med seg.

- Et nettbrett er mye lettere å bære med seg, tar det ofte med meg på besøk da det er så enkelt å logge seg inn for å sjekke noe vi prater om.

-Det er mye enklere og lettere å jobbe med et nettbrett ang klippe, lime. Kopiere og rediger noe som skal skrives.
Sist endret av Huttetutta; 23. april 2014 kl. 21:01.
Er ikke til å legge under en skuff at nettbrett er en unødvendig luksus for mange. Jeg kjøpte det bare fordi jeg "følte" at jeg trengte det, men tar det nesten aldri frem. Bruker det nå kun til å skrive notater på jobb, dette for å slippe å bære på laptop'n.

Sitter enten på PC eller foran TV'n. Hvis jeg skal sjekke noe fort tar jeg frem mobilen.
Kjøp et vanntett. Snart sommer - greit å ha noe å gjøre på stranden om du ikke er glad i bøker.
Har nettbrett selv, og foretrekker en laptop heller, rundt 15 tommer er perfekt.

Med nettbrett så vil du ikke få gjort alt du kan på en pc, mye som ikke støtter nettbrettet og ting er mer tungvindte.

Du vil merke at du tar opp pcen ofte fordi du får det ikke til på et nettbrett. Nettbrett er greit hvis du kun skal surfe litt, chatte og spile typisk mobilspill. Ganske bortkastet med andre ord
Sist endret av disneyman; 24. april 2014 kl. 13:04.
Nettbrett er genialt for barna, selv rører jeg de ikke. Sverger til ultrabook, mobil og Kindle.
Hadde iPad. Solgte og har holdt meg til laptop og mobil siden. Såklart er det mange områder en tablet er genialt. Men som det ble nevnt, jeg anser det som en unødvendig lukus. 3000kr for en sak som kan ting jeg allerede kan gjøre med andre dingser, som strengt tatt er veldig luksus og.

Du spør etter argumenter til å kjøpe ett nettbrett, så høres det ut som du ikke har bruk for det, men bare lyst på ett for å ha det. Mitt beste argument må være om du ikke har laptop og din nettopplevelse består av nettbank og VG.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Argumenter må du finne selv, mitt var at jeg hadde lyst på noe jeg kan behagelig bruke på mange steder, som har en grei skjerm og er lett å bruke. iPad passet meg, men jeg må si at den har ett ganske snevert bruksområde.

Hmm... Kom på at jeg kjøpte selv, så jeg trengte strengt tatt ikke noen argumenter. Kanskje derfor det funka

Men finn et bruksområde for den, så finner du argumenter relatert til det.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
- Når jeg logger meg på pc må jeg ofte bruke mye tid på noe som må oppdateres, og innen jeg kommer meg inn i nettbanken har jeg brukt oppimot 20 min på å oppdatere og restarter pc.
Når jeg logger meg på nettbrettet gjennom en App er jeg inne sporenstraks.
Vis hele sitatet...
Nei, nå må jeg le. 20 minutter på å starte maskinen?

1. Windows har ikke så mange oppdateringer.
2. Pcen din må være i fra 1984 for å kunne bruke så lang tid på å starte opp.

Eller så kan det hende du starter maskinen en gang hver 6. måned eller noe.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nei, nå må jeg le. 20 minutter på å starte maskinen?

1. Windows har ikke så mange oppdateringer.
2. Pcen din må være i fra 1984 for å kunne bruke så lang tid på å starte opp.

Eller så kan det hende du starter maskinen en gang hver 6. måned eller noe.
Vis hele sitatet...
Nei, nå må jeg le!!!!!!
Med oppdateringER og inloggingER for datamaskinen må restarte etter oppdateringER (les flertall)
Les hva som står skrevet neste gang, du, så slipper du å le unødvendig.

Og ja, jeg bruker datamaskinen sjeldnere enn 6 mnd, derfor alle opptaderinger. Jeg skriver jo det.

- Kvervulant.
Sist endret av Huttetutta; 24. april 2014 kl. 18:29.
Nettbrett er praktisk på mange områder. Ikke alltid en orker å ha med seg en stor laptop