Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1703
Når jeg laster ned BF3 fra Origin så viser den at jeg laster ned med ca. 9MB/s men i Task Manager i Windows så står det at jeg mottar over 50 Mbps. Hvorfor får jeg ikke lastet ned med mer enn 9MB/s fra Origin? Og hvor blir det av resten av de mottatte pakkene?

Se bilde for å se grafen i Task Manager.

Bilde av nettverk
Kjør en speedtest.net mot nærmeste server og post her..
Mener at man skal dele mbps på 8 for å finne ut hvor mange mb/s man kan laste ned i. Mbps og mb/s er ikke det samme.
Sitat av Metulhead Vis innlegg
Når jeg laster ned BF3 fra Origin så viser den at jeg laster ned med ca. 9MB/s men i Task Manager i Windows så står det at jeg mottar over 50 Mbps. Hvorfor får jeg ikke lastet ned med mer enn 9MB/s fra Origin? Og hvor blir det av resten av de mottatte pakkene?

Se bilde for å se grafen i Task Manager.

Bilde av nettverk
Vis hele sitatet...
Det er riktig, ut ifra bildet har du 66 Mbps og deler på 8 = 8,3 MB/s
8 biter er 1 byte (noe sånt husker ikke helt hva det var) men du har riktig.

jeg har 100/100 men jeg får bare 12,5.
Egyptisk Tempelkatt
50 mbit/s er den maksimale hastigheten på det trådløse nettverkskortet ditt.

1 Byte er 8 bit, altså de 8,3 MB/s * 8 = 66 Mbit/s.
Sist endret av AdonInformation; 24. januar 2013 kl. 00:28.
Trådstarter
13 0
http://www.speedtest.net/result/2458708880.png

takk for svar stemmer ganske bra
Som andre har sagt tidligere så er det viktig å skille mellom byte å bit.

Men det mange ikkje er klar over er at stor B er byte, mens liten b er bit. Så MB/s = MegaByte/s mens Mb/s er MegaBit/s, men for å unngå denne forvirringen så er det en del utviklere som bruker Mbit/s som er ganske selvforklarende.

Sitat av vamvam Vis innlegg
Mbps og mb/s er ikke det samme.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det. Det er akkurat det samme, Mbps = MegaBit per sekund, mb/s = MegaBit/s, og husk at man pleier å bruke stor bokstav for Kilo, Mega, Giga, Terra osv.
Men Mb/s er ikkje det samme som MB/s, Mb/s = ( MB/s x 8 )
Sist endret av 0xFF; 24. januar 2013 kl. 12:08.
Ikke Værst På PC
En enkel converter for ALT mulig: http://www.digitaldutch.com/unitconverter/bits.htm
Sitat av 0xFF Vis innlegg

Jo, det er det. Det er akkurat det samme, Mbps = MegaBit per sekund, mb/s = MegaBit/s, og husk at man pleier å bruke stor bokstav for Kilo, Mega, Giga, Terra osv.
Men Mb/s er ikkje det samme som MB/s, Mb/s = ( MB/s x 8 )
Vis hele sitatet...
Kilo har liten bokstav, resten har stor.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Kilo har liten bokstav, resten har stor.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Feide alle størrelses enhetene under samme kam.

Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
En enkel converter for ALT mulig: http://www.digitaldutch.com/unitconverter/bits.htm
Vis hele sitatet...
Du skal være bra lat for å trenge en sånn. Det eneste som er viktig å huske på bortsett fra at 1 Byte er 8 bit, er at 1kB er 1024B, samme med 1MB er 1024KB, som igjen er 1024²B

Grunnen til at det er 1024B og ikkje 1000B er fordi datamaskiner bruker binær system, altså enten 1 eller 0, altså 2 kombinasjoner.

Så bruker vi de 2 kombinasjonene som grunntall og opphøyer det med en eksponent på 10, så blir regne stykket slik:

Kode

2^10 = 1024
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke Værst På PC
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ja, det stemmer. Feide alle størrelses enhetene under samme kam.



Du skal være bra lat for å trenge en sånn. Det eneste som er viktig å huske på bortsett fra at 1 Byte er 8 bit, er at 1kB er 1024B, samme med 1MB er 1024KB, som igjen er 1024²B

Grunnen til at det er 1024B og ikkje 1000B er fordi datamaskiner bruker binær system, altså enten 1 eller 0, altså 2 kombinasjoner.

Så bruker vi de 2 kombinasjonene som grunntall og opphøyer det med en eksponent på 10, så blir regne stykket slik:

Kode

2^10 = 1024
Vis hele sitatet...
Jeg snakket om å konvertere bits og bytes, ikke megabytes og kilobytes.
Viss du sier at du har 10 Mbps får du rundt 1 mb/s hastighet ned. Har du 1000 Mbps får du rundt 100 mb/s nedlastning
For å faktisk svare på noe annet enn konvertering av bits og bytes: Hvis du kjører opp "resmon" fra kjør menyen så kan du gå inn på nettverk der, og se hvilke prosesser som bruker båndbredden din. Dette kan være nyttig i svært mange andre tilfeller også.
Sist endret av m0b; 8. februar 2013 kl. 17:27.
Sitat av Metulhead Vis innlegg
http://www.speedtest.net/result/2458708880.png

takk for svar stemmer ganske bra
Vis hele sitatet...
Å herregud, hvordan nett har du? Har 26 i download, 31 i upload og samme ping som deg... Viste ikke om så bra internett engang!