Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 839
Dette er det jeg vet.
Hadde strømbrudd her om dagen, og da jeg skrudde på pc`n igjen etter dette var samtlige usb utganger døde. Sitter 2 usb controllere på hovedkortet, samt at jeg fikk satt inn en ekstra i ettertid, tilsammen 7 utganger, og samtlige er nå døde,på en måte!! Det rare er nemlig; Jeg bruker trådløst tast/mus via usb, og tastaturet fungerer helt fint i BIOS, men så fort jeg kommer inn i windows er det helt dødt.
Har prøvd diverse ting i alle utgangene, men ingenting fungerer.

Satte inn en annen disk med nytt OS i håp om at det skulle hjelpe, men nei.
Jeg sjekket også at usb var enablet i BIOS, og etter det har jeg også prøvd å reset`e BIOS, men uten hell.
For meg virker det rart om usb controllere er defekte, når jeg får tastaturet til å fungere i BIOS!? Eller?Er ikke direkte dataekspert, så derfor spør jeg dere
Håper noen kjenner igjen problemet, og gir lyd fra seg!

Mvh Steffen.
Prøv å koble til en annen USB-dings. F.eks. MP3-spiller. Se om det funker.

edit:
så nå at du har prøvd diverse ting..
Sist endret av pax_corpus; 12. desember 2010 kl. 00:45.
har du prøvd å oppdatere hovedkort driverne/chipset? kan hende det hjelper.
Trådstarter
2 0
problemet er at jeg ikke får gjort noe som helst med noe, uten tastatur og mus:-P
last ned en linux distro og sjekk om mus etc funker på den:P hvis de gjør det er det noe klikk på windowsen din
Hvis linux distro ikke fungerer så er USB controlleren kortslutta