Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1308
Heij!
Har ett par små spørsmål ang dimming av lys i bilen!
Tenkte det kunne vært tøft om lyset i taket på bilen dimmet seg ned når man smeller igjenn døra i bilen!
Feks satt inn en kondensator rett ved takpæra?
Slik at den lader ser ut når den ikke får mere strøm, og pæra blir dimmet ned ? : P evt. om det ikke kan funke, hva annet kan prøves?
Tror biltema selger en dings som man kobler til et sted på taklyskretsen og da dimmer lyset når du lukker døren.
Sikkert mulig å fikse selv med noen kondensatorer også, men du må beregne hvor fort kondensatoren tømmes når den belastes med pæren.
Dette kan jo enkelt lages med en kondensator som sagt. Denne kan du jo sette rett inn i kretsen uten å måtte legge til noe ferdig "biltema" mekkboks.

Har dette i min a4 og er veldig pent. Det følger da med bilen men har selv laget en slik dimmer ved hjelp av en kondensator og det fungerer utmerket.
Trådstarter
11 0
Sitat av Fiskn
Dette kan jo enkelt lages med en kondensator som sagt. Denne kan du jo sette rett inn i kretsen uten å måtte legge til noe ferdig "biltema" mekkboks.

Har dette i min a4 og er veldig pent. Det følger da med bilen men har selv laget en slik dimmer ved hjelp av en kondensator og det fungerer utmerket.
Vis hele sitatet...

Nydelig! Hvor stor kondensator brukte du ?
Det husker jeg ikke, men du må huske på att jeg bare testet dette på en liten 5v pære.
Har du tilgang på litt diverse størelser kan du jo bare teste og gå frem på den måten.