Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 940
Hi alle sammen håber i har en bra dag.

Jeg lure på hvilket strøm selvskab som er best og billigst i Oslo da jeg skal skifte selvskab. Jeg har Norges energi men ved ikke om jeg skal beholde det eller finde et andet selvskab.

Hvad bruker i andre og hvilket er billigst og sikrest
Se her https://www.strompris.no/

Antakelig er en spotpris avtale med lite påslag pr kwh lurest.
Bare tull at man skal spare så mye på å bytte med mindre du har en av disse idiotiske variable avtalene som det skulle bli forbud mot. Hvis du har Norges energi standard spotpris koster det 49,- pr mnd pluss påslag på hele 3,90 øre/kWt. Begrenset hva det er å spare på å bytte men du må jo gjerne sammenligne i linken postet over.
Fastpris har det vært vanskelig å få etter at det tok helt av. Men det kan være noe å vurdere, ingen garanti for at du sparer noe men det gir deg forutsigbarhet.

Glemte linken:

https://norgesenergi.no/stromavtaler/

Her kan du også sjekke avtalen din enkelt:
https://www.bytt.no/strom/test-din-stromavtale
Sist endret av Dough; 11. juli 2023 kl. 20:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var veldig fornøyd med Tibber til de begynte med å låne penger fra kundene sine til å betale utgifter, bytta så til gudbrandsdal energi og er ganske fornøyde med di. Har spotpris. Om de er billigst vet jeg ikke. Betaler et påslag på 3øre kilowattimen og 39kr mnd
Sitat av snikar1 Vis innlegg
Var veldig fornøyd med Tibber til de begynte med å låne penger fra kundene sine til å betale utgifter, bytta så til gudbrandsdal energi og er ganske fornøyde med di. Har spotpris. Om de er billigst vet jeg ikke. Betaler et påslag på 3øre kilowattimen og 39kr mnd
Vis hele sitatet...
Om du ikke fikk med deg dette så gikk Tibber tilbake til gamle modell. jeg ble værende selv om jeg hatet betalløsningen. Eneste de har økt 1 øre påslag til 2 øre, men dette har andre også økt.
For å sette dette litt i perspektiv. Med en måneds forbruk på 1000kWt så utgjør 1 øre påslag hele 10 kroner.
Nå har ikke jeg orket å sette meg særlig inn i det, men sånn jeg ser det er konkurransen såppass hard at man får egentlig ikke tak i en spesielt dårlig spotprisavtale om man så prøver. Det er snakk om desimaler av øre forskjell i påslag per kW. Så mao. Har det ikke så himla mye å si, tror jeg. Man burde kanskje heller gå for den med best app eller oversikt ellers.
Trådstarter
8 0
Jeg tænker bare mest på den mest sikreste tiö. Når man skal til at bruke mere strøm hvem her som har haft brukt meget lys for billigst penge uten spørgsmål så spöt pris er best når man skal bruge meget lys og tusen tak for alle svarene
Kjøp LED lamper så merker du (nesten) ikke noe på strømregningen
Spotpris er det enkleste. Da kommer eventuell månedsavgift og påslag på toppen av strømprisen.

Jeg bruker tibber og er fornøyd med de.