Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1840
Jeg har signert en boligkontrakt, det står at den ikke kan bli oppsagt i løpet av leieperioden som er fra 25.07.14 til 25.06.15. Men siden jeg ikke har betalt depositum og leieperioden ikke har startet enda, kan jeg annullere kontrakten?
Nei, du har signert(avtalt) at du skal leie, og kan ikke si opp før i 2015 som du selv nevner.
Er det snakk om en tidsbegrenset kontrakt for den perioden, er den neppe gyldig uansett. I så fall kan den sies opp etter de vanlige reglene i husleieloven. Se gjerne husleielovens § 9-3 for hvilke regler som gjelder her.
Sist endret av Blåskimmelost; 18. juli 2014 kl. 21:08.
Les denne og se om kontrakten oppfyller kravene for å leie ut i en periode på mindre enn 12mnd, hvis den ikke gjør det skal du i teorien kunne slippe unna. : http://www.forbrukerradet.no/kontrak...ts=13d3a24590a
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Er det snakk om en tidsbegrenset kontrakt for den perioden, er den neppe gyldig uansett.
Vis hele sitatet...
Det er en av de desidert vanligste kontraktene som brukes ved utleie og er (såfremt kravene oppfylles) gyldig. Det vil si uoppsigelig det første året før det går over til å være standard 3 måneders oppsigelsestid.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Det er en av de desidert vanligste kontraktene som brukes ved utleie og er (såfremt kravene oppfylles) gyldig. Det vil si uoppsigelig det første året før det går over til å være standard 3 måneders oppsigelsestid.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt legitimt å benytte en sånn kontrakt som du omtaler, men her sier ts ganske eksplisitt at det er avtalt en leieperiode på 11 måneder. Jeg har vanskelig for å tolke det dithen at det er snakk om noe annet enn en tidsbegrenset kontrakt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Enkleste måten å "slippe unna" på er kanskje å skaffe andre leietakere. Utleier bryr seg mest sannsynligvis fint lite hvem som leier der, så lenge han/hun får leie-inntektene sine.