Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1153
Hei.

Har en liten handleliste. Lurer først og fremst på om komponentene er kompatible med hverandre, og deretter hvor godt det eventuelt vil fungere.

Må jeg gå opp i pris, eller kan jeg gå ned?
Forslag tas i mot med takk.

Jeg er rimelig utdatert når det kommer til HW.
Jeg ville kjøpt et billigere hovedkort kanskje dette?
Også ville jeg heller ha kjøpt et dyrere skjermkort. Alle delene passer sammen
Fint om du sier litt hva du skal bruke PC'en til også.
Sist endret av Pozid; 13. mai 2014 kl. 10:08.
Trådstarter
Takk for svar, Pozid.

Er det bare jeg som er for trangsynt, eller vil ikke den CPU-en jeg har sett for meg passe i det HK du linka? Pga. sockets

Skal i all hovedsak bruke maskina til enkel gaming (Dota, arma 3 etc..), samtidig ser jeg litt fremover mot nye spill. Neste spill i påvente er blant annet Watch_Dogs.
Sitat av psykorgasm Vis innlegg
Takk for svar, Pozid.

Er det bare jeg som er for trangsynt, eller vil ikke den CPU-en jeg har sett for meg passe i det HK du linka? Pga. sockets

Skal i all hovedsak bruke maskina til enkel gaming (Dota, arma 3 etc..), samtidig ser jeg litt fremover mot nye spill. Neste spill i påvente er blant annet Watch_Dogs.
Vis hele sitatet...
Beklager, min feil. Her har du prosesor som passer til det hovedkortet jeg linka til. Om du skal bruke maskinen til nyere spill vil jeg helt klart anbefale deg å kjøpe det jeg har linket til
Trådstarter
Hvorfor velge vekk den nyere prosessoren mot en eldre? Pros/cons?
Sitat av psykorgasm Vis innlegg
Hvorfor velge vekk den nyere prosessoren mot en eldre? Pros/cons?
Vis hele sitatet...
Hashwell serien til intel er nyere en ivy bridge som jeg valgte bort?
Men valgte den bort mest fordi hovedkortet jeg linket til passet til den, den tar også mindre strøm.
Er heller ikke så mange forksjeller mellom de bortsett fra socketen.

Her har du en sammenligning.
Sist endret av Pozid; 13. mai 2014 kl. 10:24.
Trådstarter
Sitat av Pozid Vis innlegg
Hashwell serien til intel er nyere en ivy bridge som jeg valgte bort?
Men valgte den bort mest fordi hovedkortet jeg linket til passet til den, den tar også mindre strøm.
Er heller ikke så mange forksjeller mellom de bortsett fra socketen.

Her har du en sammenligning.
Vis hele sitatet...
Ja, der ser du jo hvor mye peiling jeg har. Haha.
Takk!

Med dine forslag, Pozid, får jeg ned prisen hele 750 kroner.
Det hovedkortet du foreslo, duger det? (:

Nytt spørsmål - Ut av disse to prosessorene, hvilken burde man gå for?

Intel Core i7-4770K eller Intel Core i7-4790.
Forstår det slik at de er somewhat likedan. Den ene er unlocked, den andre er snart et år nyere. Innspill?
Sist endret av psykorgasm; 13. mai 2014 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Der ville jeg ha kjøpt 4770K, eller ventet på 4790K. Kommer an på om du skal overklokke. Selv hadde jeg tatt 4770K av de to forslagene dine. Men hadde ikke handlet den ene eller andre av de og heller ventet litt og kjøpt meg Z97 hovedkort og 4790K

Skal du ikke overklokke og ikke kjøre fler-skjermkort oppsett kan du slippe billigere unna med å kjøpe ett rimeligere hovedkort

Ikke kjøp HD 7970, det er "gammelt" og er blitt erstattet med R9 280X, og der ville jeg kjøpt dette https://www.komplett.no/asus-radeon-...b-gddr5/798717
Sist endret av sweem; 13. mai 2014 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av sweem Vis innlegg
Der ville jeg ha kjøpt 4770K, eller ventet på 4790K. Kommer an på om du skal overklokke. Selv hadde jeg tatt 4770K av de to forslagene dine. Men hadde ikke handlet den ene eller andre av de og heller ventet litt og kjøpt meg Z97 hovedkort og 4790K

Skal du ikke overklokke og ikke kjøre fler-skjermkort oppsett kan du slippe billigere unna med å kjøpe ett rimeligere hovedkort
Vis hele sitatet...
Ser dette fornuftig ut? Beklager hvis jeg er skikkelig på bærtur, alt var enklere før..

Og jeg ser de fleste MSI-skjermkortene selges med Watch_Dogs - utgjør dette noen prisøkning? Har allerede WD.
Sist endret av psykorgasm; 13. mai 2014 kl. 12:41. Grunn: Oppdaterte lenke til handlevogn
Access denied, ser ingen liste
Trådstarter
Da har jeg fiksa det (: my bad
Ser bra ut men jeg ville fortsatt kjøpt et billigere hovedkort, men om utseende teller så kjør på.
Ser folk har nevnt at du burde vente på nye deler, og ja. Det kan sikkert lønne seg. Men da blir man sittende i all evighet for å vente på det nyeste.
Du sparer 800 spenn på å gå for i5 4670K i stedet for i7 4770K. Legg de kronene i en SSD.

Edit: Test i5 4670K vs i7 4770K, misforstå meg rett, i7'en er en råere processor, men har du mer brukt for det enn en SSD/råere GPU?
Sist endret av suppesos; 13. mai 2014 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pozid Vis innlegg
Det kan sikkert lønne seg. Men da blir man sittende i all evighet for å vente på det nyeste.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo stor forskjell på noen dager og flere år Skjønner godt hva du mener, men uansett å kjøpe seg helt nytt rett før noe annet og nyere blir gitt ut ville ikke jeg ha gjort.

Sitat av psykorgasm Vis innlegg
Ser dette fornuftig ut? Beklager hvis jeg er skikkelig på bærtur, alt var enklere før..

Og jeg ser de fleste MSI-skjermkortene selges med Watch_Dogs - utgjør dette noen prisøkning? Har allerede WD.
Vis hele sitatet...

Ser greit ut det. Når det kommer til hovedkort så er det bare å velge ett som har de tilkoblings-mulighetene som du trenger, som usb, dvi, hdmi, pci-e++ Alt slikt betaler en for når en kjøper seg hovedkort. Ett hovedkort til 900kr kan være like godt som ett til 2000kr.
Sist endret av sweem; 13. mai 2014 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Takk for innspill.
Må nevnes at jeg har ssd-disk. Man kan, som nevnt her, vente og vente på det nyeste og beste, men det kommer jo alltids noe som er enda bedre (:
Utseende har null betydning, så jeg kan nok godt gå ned i pris på HK, men jeg vil jo gjerne ha noe som vil være med en stund fremover. Kjøper jo tross alt ikke slikt flere ganger i året.