Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2434
Jeg tenker kanskje som mange andre, at en ps4 nå blir litt for dyrt!

Tror dere den vil synke i pris ganske raskt?

Eller vil det ta 1 år eller 2 før den synker?
PS3 synker jo fortsatt i pris, så det kommer litt ann på hva DU mener er for dyrt.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Nå kan jeg ingenting om markedsstrategi (hvis det er noe som heter det) men jeg foreslår å kanskje finne ut hvordan ps3 utviklet seg i pris. Kan gjette at prisen vil synke litt etter 2. leveranse når etterspørselen har sunket litt, kanskje til våren/sommeren.
Sist endret av ZayCuBez; 4. desember 2013 kl. 09:01.
Av erfaring så kommer kampanjene i 3-4 kvartal. Altså mot høsten\Jul neste år.. Sommerferien kommer de nok til å ha en noe lavere pris men ikke markant.

Dessuten vil du ALDRI få en ps4 til ps3 pris før neste generasjon konsoll er på trappen noe som kan ta år.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Her er en oversikt over prisutvikling for både ps3 og xbox 360 [Link]. For ps3 tok det rundt et år før den begynte å synke i pris og jeg ville blitt overrasket om det skjer tidligere med ps4 da sony melder om rekord stor etterspørsel.
Vi skal melkes for alt det er verdt nå den første tiden. Tviler på at prisen kommer til å synke før 4. kvartal neste år, som tep0sen skriver. Men det er jo alltid noen butikker/nettbutikker som har kampanjer av og til. Kanskje ikke lavere pris, men mer innhold i pakken til samme pris, o.l.
Vel, det er jo salg på det aller meste, over nyåret. Om dette spiller inn på PS4 prisene er derimot en annen sak, og evt om det så gjør det, så tror jeg ikke det blir mer enn et par hundre kroner.
Sist endret av Juliaan; 6. desember 2013 kl. 21:43.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Vel, det er jo salg på det aller meste, over nyåret. Om dette spiller inn på PS4 prisene er derimot en annen sak, og evt om det så gjør det, så tror jeg ikke det blir mer enn et par hundre kroner.
Vis hele sitatet...
Garantert ikke. Hvis noen tror de får rabatt på PS4 over nyttår tar de GRUNDIG feil. Hvorfor skulle de redusere prisene? De får solgt akkurat det samme kvanta konsoller om de lar den stå. De kan til og med øke prisen!

Den konsollen jeg i september forhåndsbestilte hos komplett kostet 3499,-. Nå koster den 3899,-. Få konsoller som blir stående i butikkhyllene med det første!

Legg også merke til disse "bundlene" med spill som folk ikke vil ha engang. Knack f.eks? Blir nok kjøpt bare for konsollen sin skyld. Fremdeles rives de unna like fort som alt annet. Folk er desperate og betaler lett overpris.

Om du skal vente på en prisreduksjon på Playstation 4, må du nok vente noen år. Personlig ser jeg lite poeng i å vente 1 år på å spare 500,-.
Jeg venter alltid minst 2-3 år før jeg overveier å kjøpe en ny konsoll. Da har prisene gått ned en del siden lansering, samt at det har fått kommet en del spill til konsollene. Pr. nå og en stund fremover er det så lite spill at det etter min mening ikke er verdt pengene.