Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1278
Hei,

Har bredbånd levert av verdens dårligste leverandør, Telenor....5mbit.
Men spørsmålet er hvorfor hele jævla nettlinja blir tatt når TV2 sumo streamer? Selv om jeg setter kvaliteten til 1500kpbs. Har selvfølgelig hørt med Telenor , men det er en gjeng med inkompetente rasshøl hele gjengen, så det hjelper ikke...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har sjekka båndbreddebruken på eiga maskin? Kan det vere t.d. caching som gjer det?
Trådstarter
5 0
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har sjekka båndbreddebruken på eiga maskin? Kan det vere t.d. caching som gjer det?
Vis hele sitatet...
Tja, har prøvd å kjøre sumo på 3 forskjellige maskiner. samme utfallet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av greovhan Vis innlegg
Tja, har prøvd å kjøre sumo på 3 forskjellige maskiner. samme utfallet
Vis hele sitatet...
Ok, så du har lite grunnlag for påstanden din? Mål kva nettbruk du faktisk har da,

http://miechu.pl/freemeter/download.aspx
Trådstarter
5 0
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ok, så du har lite grunnlag for påstanden din? Mål kva nettbruk du faktisk har da,

http://miechu.pl/freemeter/download.aspx
Vis hele sitatet...
Jeg har oversikt over det. Det kan utelukkes. faktumet er at tv2 sumo streaminga erobrer hele linja. Spørsmålet er hvordan jeg skal forhindre det
Sitat av greovhan Vis innlegg
Jeg har oversikt over det. Det kan utelukkes. faktumet er at tv2 sumo streaminga erobrer hele linja. Spørsmålet er hvordan jeg skal forhindre det
Vis hele sitatet...
Du kan f.eks bruke netlimiter til å begrense tilgjengelig båndbredde på applikasjonsnivå

forøvrig er ikke problemet relatert til din isp, men brukerens inkompetanse.
Trådstarter
5 0
er foresten ikke jeg som bruker sumo. er søstra mi, Så jeg får ikke spilt Smite fks. Pingen ligger da over 200

Sitat av moridin Vis innlegg
Du kan f.eks bruke netlimiter til å begrense tilgjengelig båndbredde på applikasjonsnivå

forøvrig er ikke problemet relatert til din isp, men brukerens inkompetanse.
Vis hele sitatet...
"men brukerens inkompetanse." Hva mener du med det? er jo irrelevant hva skal kompetanse søstra mi har innafor dette..

Sitat av moridin Vis innlegg
Du kan f.eks bruke netlimiter til å begrense tilgjengelig båndbredde på applikasjonsnivå

forøvrig er ikke problemet relatert til din isp, men brukerens inkompetanse.
Vis hele sitatet...
Har prøvd netlimiter, men som jeg har forstått det så må man "limite" hver gang man restarter pcen ?
5mbit holder i massevis til streaming. F.eks kan man kjøre netflix helt ned i 1mbit på dårlig kobber og 5 km til DSL-sentral.

Jeg tror ikke feilen ligger hos Telenor. Telenor er faktisk ikke så håpløse som TS skal ha det til.

Kanskje virus på en maskin i nettverket? Torrents? Dårlig router? Mange mange feilkilder her, men tror ikke på din forklaring vedr ISP/Telenor.