Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5748
Hei
Vet ikke om de fleste allerede har hørt om den eller ikke, men neste uke begynner en splitter ny serie kalt Revolution.
Den begynner riktig nok først i USA, men hvis man vil se den så vet nok de fleste hvordan. Usikker når den kommer til Norge.

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTM5NjUwMjU1OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNzMyODg0OA@@._V1._SY317_CR9,0,214,317_.jpg

Serien finner sted i en post apokalyptisk fremtid. 15 År tidligere forsvant alle elektrisiteten i verden helt plutselig. Man følger en familie som kan være nøkkelen til hva som skjedde og muligens hvordan de kan få det tilbake. Lokale gjenger styrer byene og kampen for å overleve er stor.

Jeg fant nettopp ut om denne serien og er kjempe spent til hvordan den blir. Elsker den typen serier. Eric Kripke har vært med å lage den, har er kanskje best kjent fra tv-serien Supernatural.

Trailer kan du se her
http://www.youtube.com/watch?v=JwfCRAtkYEI

Enjoy!
Sist endret av dinosauren; 20. september 2012 kl. 15:01.
Game disconnected
pokemon's Avatar
episode en har vært ute lenge nå, kom ut lenge før serien ble sluppet. serien virker lovende, men nå digger jeg post apokalyptiske filmer og serier..

Edit: har hatt episode en siden 05.09.12 ser jeg vet ikke hvor lenge den lå ute før jeg lastet den ned tho.
Sist endret av pokemon; 20. september 2012 kl. 15:06.
Akkurat i min gate! Dette skal jeg garantert sjekke ut.. KP for headsup!
Blir litt rart å se gus i den serien. Han er fortsatt badass som han var i breaking bad
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Ser ut til at jeg var litt for rask på avtrekkern. Serien begynte visst på mandag(17.sept)!
Takk for tipset. Denne må sjekkes ut. Tenkte på Jericho med en gang jeg leste det du skrev :)
Jeg så piloten og kommer ikke til å se mer. Ideen er god men gjennomføringa var elendig. Katastrofale og totalt uengasjerende skuespillere ødela det meste i tillegg til en million plott-hull.
det jeg undres over er at ingen makter å lage post-apo serier som faktisk funker, potensialet er jo nesten uendelig men ingen makter å gjøre det rett..
vel, Jeg drømmer ennå om at Jericho engang skal komme tilbake, Synes serien bare ble bedre og bedre.


Ble heller ikke overbevist, Synes de går i samme fella som Terra nova når det gjelder dumme irriterend tenåringer
Har sett nå sett 15 min av serien. Har i løpet av disse 15 minuttene skjønt at dette er en serie for mennesker som ikke setter pris på kvalitet, heller tvers gjennom, hardbarket derp.. Hadde jeg møtt skaperne bak serien skulle jeg ikke tenkt meg om 2 ganger før jeg skjelte de ut for å bruke opp et jævlig bra konsept for å underholde Transformers- og Expendables fans.

Mange vil vel si at det er skamfullt å kritisere en serie ved kun å se 15 min. Det gjør vanligvis jeg og, men denne serien byr, etter min smak, altfor mye av seg selv på 15 min. Det lukter lav kvalitet lang vei! Men for all del.. Hvis du er av typen som setter mer pris på hjernedød action enn troverdig handling og skuespill, så kos deg, du vil elske denne serien..
Makkverk.

Hvilke nye serier er verdt å få med seg i år? Nå er jo nesten alt som var verdt i fjor, borte, eller døendes. (The Office og Breaking Bad feks)
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Makkverk.

Hvilke nye serier er verdt å få med seg i år? Nå er jo nesten alt som var verdt i fjor, borte, eller døendes. (The Office og Breaking Bad feks)
Vis hele sitatet...
Boardwalk Empire og Game Of Thrones!
Sist endret av subscribe; 20. september 2012 kl. 23:42.
Sitat av mr_james Vis innlegg
vel, Jeg drømmer ennå om at Jericho engang skal komme tilbake, Synes serien bare ble bedre og bedre.


Ble heller ikke overbevist, Synes de går i samme fella som Terra nova når det gjelder dumme irriterend tenåringer
Vis hele sitatet...
har ventet på Jericho alt for lenge. en serie som jeg virkelig likte.
GoT og BB in my <3 Når det er sagt, så vil jeg si meg enig i flere av de over her. Hun jenta er overnaturlig pen (les sminket) til levevilkårene sine, og generelt dårlig gjennomført. Jeg hadde skyhøye forhåprninger, men de forsvant for for og si det sånn! :/
Sist endret av Adrenalinex; 21. september 2012 kl. 00:00.
Sitat av mr_james Vis innlegg
vel, Jeg drømmer ennå om at Jericho engang skal komme tilbake, Synes serien bare ble bedre og bedre.


Ble heller ikke overbevist, Synes de går i samme fella som Terra nova når det gjelder dumme irriterend tenåringer
Vis hele sitatet...
You and me both, jericho ble kutta altfor tidlig
Ser kult ut. Takk for tipset. Trailere er flinke til å lure, men skal gi den en sjangs.

Låta i traileren heter "Two Steps from Hell - Heart of Courage" for de som lurer. Digg låt.
Sist endret av Source; 21. september 2012 kl. 01:15.
Jeg har sett episode en, og ble ikke voldsomt imponert. Jeg gir det en sjangse til for å se om det bedrer seg.
Etter å ha sett traileren fikk jeg veldig lyst til å se på denne serien, elsker post-apokalyptisk!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av ztaale Vis innlegg
det jeg undres over er at ingen makter å lage post-apo serier som faktisk funker, potensialet er jo nesten uendelig men ingen makter å gjøre det rett..
Vis hele sitatet...
The Walking Dead er da rimelig post-apo? Men jeg er enig. HBO skulle tatt ansvar her.

On topic ja; syns ikke Revolution imponerte etter første episoden. Var litt merkelige plot-twists som tok sted, og det er ikke alltid nødvendig i løpet av de første minuttene karakterene presenteres. Skal nok fortsette å følge med, men er ikke helt innertier foreløpig.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Makkverk.

Hvilke nye serier er verdt å få med seg i år? Nå er jo nesten alt som var verdt i fjor, borte, eller døendes. (The Office og Breaking Bad feks)
Vis hele sitatet...
Jeg har fulgt med på en serie son heter Alphas i det siste, ligger vel en og en halv sesong ute, jeg syns den er bra hvertfall.
Continuum er verdt å se. Aner ikke om det kommer flere sesonger, men sesong 1 ble avsluttet uten noen så store cliffhangere at det nødvendigvis MÅ være noen oppfølgere.
Så piloten selv nå, og jeg tror serien har potensiale. Noen få hull her og der kan jeg leve med så lenge den er underholdene. Når jeg ser serier av denne sjangeren forventer jeg ingenting annet underholdning og adventure jeg kan drømme meg vekk i; noe piloten klarte å gi meg.
Elsker hvordan serien ser ut visuelt, men gud bedre hvor mange hull det er i den historien etter kun 1 episode..

Og hvorfor slåss dem med sverd? Det er ikke veldig stress å lage enkle versjoner av skytevåpen, eller lage ammunisjon til allerede eksisterende våpen. Kan man lage krutt så kan man mekke mye som er bedre enn sverd.

De fleste i serien er også oversminka til hore og helvette, noe som irriterer meg.. Ser litt for mye filmsett ut.
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Syns ikke første episode var så dårlig. Det var ikke noe å rope hurra for, men må se et par episoder til før jeg kan lage meg en ordentlig mening. Den har potensiale.
Sitat av ztaale Vis innlegg
det jeg undres over er at ingen makter å lage post-apo serier som faktisk funker, potensialet er jo nesten uendelig men ingen makter å gjøre det rett..
Vis hele sitatet...
Walking Dead?
Sitat av thomasf Vis innlegg
The Walking Dead er da rimelig post-apo? Men jeg er enig. HBO skulle tatt ansvar her.

On topic ja; syns ikke Revolution imponerte etter første episoden. Var litt merkelige plot-twists som tok sted, og det er ikke alltid nødvendig i løpet av de første minuttene karakterene presenteres. Skal nok fortsette å følge med, men er ikke helt innertier foreløpig.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, med untak av walking dead



Sitat av Bombasa Vis innlegg
Elsker hvordan serien ser ut visuelt, men gud bedre hvor mange hull det er i den historien etter kun 1 episode..

Og hvorfor slåss dem med sverd? Det er ikke veldig stress å lage enkle versjoner av skytevåpen, eller lage ammunisjon til allerede eksisterende våpen. Kan man lage krutt så kan man mekke mye som er bedre enn sverd.

De fleste i serien er også oversminka til hore og helvette, noe som irriterer meg.. Ser litt for mye filmsett ut.
Vis hele sitatet...
Ehh jo, det er faktisk litt stress.. men det som er mere imponerende er at det er så lite skytevåpen med, med tanke på at det er i USA og "alle" over der har en glock og ett semi-auto gevær med ett tonn ammo..
Ang. skytevåpen i serien så sier jo kapteinen i militsen (han som spiller i alt av serier for tiden) at det å eie ett skytevåpen automatisk kvalifiserer til dødstraff. Det kan jo være en av årsakene til at vi ser lite våpen. Jeg gjetter på at vi vil se flere våpen etterhvert som opprørene mot de nye myndighetene/militsen utvikler seg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Walking Dead?
Vis hele sitatet...
Sessong 1 var kul, sessong to var...slitsom. Tror ikke jeg orket å se hele sessongen ferdig engang.
Ûberteit loveromancefriendkilling og de to mannemennene som eyefucker kameraet tre ganger hver episode.

Videre var det kjedelig at dem holdt seg på gården hele tiden.
Var mye gøyere når dem bevegde seg rundt som i sessong 1.

Jericho er serien i denne sjangeren som har en desidert klar førsteplass.
Sessong 1 av The walking dead ligger høyt oppe den og, men sessong to var ikke mye å rope hurra for.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Sessong 1 var kul, sessong to var...slitsom. Tror ikke jeg orket å se hele sessongen ferdig engang.
Ûberteit loveromancefriendkilling og de to mannemennene som eyefucker kameraet tre ganger hver episode.

Videre var det kjedelig at dem holdt seg på gården hele tiden.
Var mye gøyere når dem bevegde seg rundt som i sessong 1.
Vis hele sitatet...
Så forbanna enig med deg Bomba. Sesong en var swEEET, trodde aldri jeg skulle se på noe annet, til sesong 2, virka bra, helt til de kom på den mongo gården..
Sessong to hadde samme budsjett som sessong èn, men da fordelt på tretten episoder istedet for seks. Jeg syntes de gjorde en god jobb og fikk utnyttet pengene, og det var noe av grunnen til at de var på gården så lenge.

http://www.dreadcentral.com/news/461...eason-2-budget
Hvorfor skulle bilmotorer og lignende bli ødelagt? Det gir absolutt ingen mening. At strømmen går kan jeg nok forstå, men at man ikke skal kunne bruke feks et aggregat er jo helt merkelig.

Dette er kun etter å ha sett traileren, syntes det virka så jævla rart.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor skulle bilmotorer og lignende bli ødelagt? Det gir absolutt ingen mening. At strømmen går kan jeg nok forstå, men at man ikke skal kunne bruke feks et aggregat er jo helt merkelig.

Dette er kun etter å ha sett traileren, syntes det virka så jævla rart.
Vis hele sitatet...
Jau, de påstår at fysikkens lover gikk amok, men det gir absolutt ingen mening. Skjønt, jeg bryr meg egentlig ikke så mye, det virket som et interessant premiss for en serie.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Continuum er verdt å se. Aner ikke om det kommer flere sesonger, men sesong 1 ble avsluttet uten noen så store cliffhangere at det nødvendigvis MÅ være noen oppfølgere.
Vis hele sitatet...
Veldig god serie! Tar andreplass etter Jericho i min bok.

Digger hvardan dem fremviser teknologien som realistisk og plot twisted somsom skjer mot slutten av sessong 1.
Nå er episode to kommet. Så den nettopp, og den var vel hakket bedre enn første episode. Dersom man klarer å se vekk fra alle plotthullene er det en grei serie jeg sikkert kommer til å fortsette å se på. Visuelt sett er det jo faktisk veldig ålreit.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Elsker hvordan serien ser ut visuelt, men gud bedre hvor mange hull det er i den historien etter kun 1 episode..

Og hvorfor slåss dem med sverd? Det er ikke veldig stress å lage enkle versjoner av skytevåpen, eller lage ammunisjon til allerede eksisterende våpen. Kan man lage krutt så kan man mekke mye som er bedre enn sverd.

De fleste i serien er også oversminka til hore og helvette, noe som irriterer meg.. Ser litt for mye filmsett ut.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at de sloss med sverd var vel hovedsaklig at militiaen har konfiskert det meste. Tror ikke det er mange som vet hvordan man lager ammo til nymotens våpen heller; derav musketter. Men hvor finner man en muskett nå til dags?
Sist endret av Haagens; 25. september 2012 kl. 21:54.
Det sto på serien i dag at det var en uke siden blackout, ble altfor lite realistisk, veier og lignende er jo nedgrodd, og at disse folkene som "styrer" samfunnet allerede er så bra organisert? Lol.

Syns første episode var bra, men andre episode var ikke noe for meg.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det sto på serien i dag at det var en uke siden blackout, ble altfor lite realistisk, veier og lignende er jo nedgrodd, og at disse folkene som "styrer" samfunnet allerede er så bra organisert? Lol.

Syns første episode var bra, men andre episode var ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
Det har gått 15 år. Det du snakker om er scener hvor hovedpersonen tenker tilbake på hvordan det var rett etter at strømmen forsvant. I de scenene er hun jo tydelig yngre.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det sto på serien i dag at det var en uke siden blackout, ble altfor lite realistisk, veier og lignende er jo nedgrodd, og at disse folkene som "styrer" samfunnet allerede er så bra organisert? Lol.

Syns første episode var bra, men andre episode var ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
Kanskje lurt å vente noen år til før du ser denne...? Eller ihvertfall vent til den har kommet ut med norske undertekster. <3
Overvurdert totalt.
Hater denne serien.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det sto på serien i dag at det var en uke siden blackout, ble altfor lite realistisk, veier og lignende er jo nedgrodd, og at disse folkene som "styrer" samfunnet allerede er så bra organisert? Lol.

Syns første episode var bra, men andre episode var ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
Ja, også er det jo rart at hovedpersonen er noe og tjue år i noen scener, og bare 5-6 år i andre Skulle nesten tro det var snakk om flashbacks..
Kan jeg vennligst få enda en post der noen troller meg for at jeg misforsto litt??

Neida, beklager, hengte visst ikke helt med.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Sessong 1 var kul, sessong to var...slitsom. Tror ikke jeg orket å se hele sessongen ferdig engang.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, men håper at sesong tre tar seg opp igjen. Holdt på å bare gi opp flere ganger under andre sesong...

Sitat av prenix Vis innlegg
Sessong to hadde samme budsjett som sessong èn, men da fordelt på tretten episoder istedet for seks. Jeg syntes de gjorde en god jobb og fikk utnyttet pengene, og det var noe av grunnen til at de var på gården så lenge.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke de gjorde en god jobb. Det var ekstremt kjedelig store deler av tiden, og det virket ikke som historien beveget seg fremover i det hele tatt.

Jeg hadde tatt seks bra episoder over 13 dårlige any day.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Sett 4 episoder nå og begynner å like serien litt. Er kanskje noen plot feil her og der, men jeg liker det Sier ikke det er den beste serien jeg har sett, men er underholdene nok til at jeg liker å se på det.
Er sånn at jeg gleder meg til neste episode.
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Sett 4 episoder nå og begynner å like serien litt. Er kanskje noen plot feil her og der, men jeg liker det Sier ikke det er den beste serien jeg har sett, men er underholdene nok til at jeg liker å se på det.
Er sånn at jeg gleder meg til neste episode.
Vis hele sitatet...
Episode 4 var dealbreaker for min del.
Hele episoden var jo bare en stor feit klisjefest med noen kule effekter.
Holdt på å skru av midt i ep ca, men får holde meg til det litt til, begynner å hate hu grinete unge dama nå, alltid med denne moralen sin, get over it..
Sitat av skepsis Vis innlegg
Holdt på å skru av midt i ep ca, men får holde meg til det litt til, begynner å hate hu grinete unge dama nå, alltid med denne moralen sin, get over it..
Vis hele sitatet...
Charlie syter å klager altfor mye i serien ja..
Dialogene hun har med Sebastian er også totalt grusomme.

''Im leaving her!''
og jøss står hun ikke rett bak og får med seg alt gitt.. *sigh*
var en som sa det tiligere i tråden men, går nok i samme fella som terra nova der, vi vil ikke se masse dumme ungdommer som er moralsk riktige i hode fly rundt å røre... WE WANT ACTION

heldigvis går det mye annet bra for tiden. (denne uken bare: )
American Dad
Boardwalk Empire
Dexter
Family Guy
Robot Chicken
The Cleveland Show
The Mentalist
The Simpsons
How I Met Your Mother
Go On
Modern Family
South Park
Supernatural
30 Rock
The Big Bang Theory
Two and a Half Men
Fringe
Grimm
Sist endret av skepsis; 10. oktober 2012 kl. 02:51.