Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 7849
Sitat av 2High2Play2Day Vis innlegg
Det er et program for alle latmannsfolk. Den stiller lyset automatisk sånn at jeg slipper å styre med det dag inn og ut. Det er det "revolusjonerende" med det.
Vis hele sitatet...
Ehm, nei?

Programmet endrer fargetemperaturen på skjermen, ikke lysstyrken.

Man vil tho oppleve det som at lysstyrken endres, da det er blåfargen på skjermen som reduseres. Selv om det ikke er dette som i realiteten skjer.
Prøver programmet nå. For øyeblikket føles alt veldig rødt ut og hendene min fikk en rødaktig farge. Jeg får se hvordan det funker etter noen timer.
http://ohsuplauren.com/wp-content/uploads/2009/08/dade-murphy.jpg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har drevet å testet litt nå, satt dagtid ned fra max(6500K) til 4700K, da ble skjermen behagelig å se på, dagtid også. skal dog nevnes at jeg har høyeste lysstyrke på pc'n, bærbar, men denne innstillingen skaper et godt bilde å se på.

Natt står på 3400, laveste, noe som jeg sikkert kommer til å stille til 4000 ca, da er ikke skjermen så vassen, for de som syntes det, man blir uansett fort vandt med det.

Eneste jeg savner er hotkey for å skru av og på, evt auto disable når fullskjermprogrammer åpnes. Kommer nok med tiden
Sitat av nikons Vis innlegg
Vet du om en annen plass enn hjemmesiden jeg kan laste ned f.lux? Antivirusprogrammet på skolepcen blokkerer siden.

Fant det ikke på piratebay eller downloads.cnet.com
Vis hele sitatet...
Send meg epostadressen din og eventuellt byen du bor i på pm så skal jeg sende deg installasjonsfilen og kordinatet du får fra hjemesidene dems. Husk å si hvilket operativsystem du skal ha, hvis ikke sender jeg deg windows.
Sist endret av Daybreak; 5. januar 2011 kl. 21:14.
jeg har forstått at Flux stiller seg etter klokka, dette er fordi øyne våres ikke er laget for å være i skarpt lys dagen lang. så den stiller seg rett og slett etter lysstyrken ute
Jeg skal si at jeg sovnet tidlig i går kveld Sovnet vel etter 10 min
Sitat av tissemannX Vis innlegg
jeg har forstått at Flux stiller seg etter klokka, dette er fordi øyne våres ikke er laget for å være i skarpt lys dagen lang. så den stiller seg rett og slett etter lysstyrken ute
Vis hele sitatet...
Gratulerer!
Sist endret av olli408; 5. januar 2011 kl. 22:54.
Dæsken for et digg program!!

Tilbake til topic så vil jeg tro at pc titting gir en viss skade på øynene. Ikke mye håper jeg, da jeg har veldig dårlig syn fra før..
Funker ok det programmet - takker for det.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
enkelt med mac da man bare kan endre lysstyrken via en knapp på tastaturet.
Vis hele sitatet...
Så det du prøver å fram er at en mac har en funksjon som 99% av alle andre bærebare har`?

Programmet ser lovende ut tho
Mange sider her, men siden du har fått svarene du trenger. (Og i håp om at ingen har sagt det)
Så hadde vel over den halve norske befolkning vært blinde om det var farlig å titte litt på skjermen

Er på ingen måte skadelig.
Vil bare påpeke at de som opplever alt for rød skjerm, har feil vinkling på skjermen. =)
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
F.lux funker ikke hos meg!

jeg lastet det ned, så fungerte det helt til jeg slo av dataen, det går ikke trykke på det,i da skjer det ingen ting.
Det funker ikke og feilsøke heller, har prøvd og reinstallert men da stopper den bare etter sirka 10 prosent.<

Noen som vet hvordan jeg skal fikse dette?
Funker ikke og endre sted jeg bor på. Trykker på "Locate" og kopierer sifrene og limer inn.. Men da forsvinner "Ok" boksen slik at jeg ikke kan trykke "Ok"..
Sitat av UB3R Vis innlegg
Funker ikke og endre sted jeg bor på. Trykker på "Locate" og kopierer sifrene og limer inn.. Men da forsvinner "Ok" boksen slik at jeg ikke kan trykke "Ok"..
Vis hele sitatet...
Prøv å søk etter "Norway", og legg disse koordinatene inn. Her i Finnmark så vil det være noe upraktisk med konstant svart skjerm mesteparten av året ;-)
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Prøv å søk etter "Norway", og legg disse koordinatene inn. Her i Finnmark så vil det være noe upraktisk med konstant svart skjerm mesteparten av året ;-)
Vis hele sitatet...
haha.. Jah.. Tenkte ikke over det
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Mange sider her, men siden du har fått svarene du trenger. (Og i håp om at ingen har sagt det)
Så hadde vel over den halve norske befolkning vært blinde om det var farlig å titte litt på skjermen

Er på ingen måte skadelig.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke skadelig, men for min del etter de siste åra, etter litt for mye stirring i skjermen, kan merke små lysglimt fra tid til annen med påfølgende veldig små anelser av kvalme. Som går bort veldig fort. Er ikke bra å sitte for mange timer med konstant stirring... Tror nok epilepsi kan komme av for mye stirring på for lys skjerm...
Sitat av pidget Vis innlegg
http://www.mediafire.com/?xnzfcpxj1t8sx71 Der er setup.exe om det hjelper, så ikke noen portabel jeg
Vis hele sitatet...
Gjør ingen verdens ting:P
Men hadde vært høvelig med portable, men funker mer en bra dette..
TY!

Men har et lite problem her...

Får ikke limt inn koordinatene for Tromsø som er 69.6488986, 18.9550841.
Og når jeg trykker locate, søker tromsø, så får jeg disse koordinatene (nevnt over), også står det "copy -paste into F.lux".

Når jeg gjør det får jeg ikke trykket ok for å lagre de i flux..
Hva gjør jeg?
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Hvilken transition bruker folk? Fast(20 sek) eller slow(1 time)?
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg også på. Hva er forskjellen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er hvor fort den skal skru opp/ned fargetempen når skillet kommer mellom natt/dag. rask: Du merker at den stiller på seg, iløpet av 20 sek er den ferdig. Sent: Du merker såvidt, eller ingenting når den stiller seg, jeg bruker den, da det gir en smuud overgang.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Gjør ingen verdens ting:P
Men hadde vært høvelig med portable, men funker mer en bra dette..
TY!

Men har et lite problem her...

Får ikke limt inn koordinatene for Tromsø som er 69.6488986, 18.9550841.
Og når jeg trykker locate, søker tromsø, så får jeg disse koordinatene (nevnt over), også står det "copy -paste into F.lux".

Når jeg gjør det får jeg ikke trykket ok for å lagre de i flux..
Hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Tror de rett og slett ikke har noen gode innstillinger for oss nordpå. Hiv koordinatene 5 hakk lengre sør så går det nok skal du se. Hvis jeg ikke husker helt feil så måtte jeg ned på 59 eller noe lignende før den godtok det.
Sitat av kazoo Vis innlegg
Siden du nevner du sovner fortere kan det hende programmet f.lux vil gi deg den samme effekten.
Vis hele sitatet...
Ugh ble litt rar farge på skjermen men skal prøve.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ugh ble litt rar farge på skjermen men skal prøve.
Vis hele sitatet...
Det er jo hele meningen =)

Tar kanskje litt tid å venne seg til, men etterhvert merker du det ikke.
Sist endret av onClipEvent; 6. januar 2011 kl. 21:40.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Det er jo hele meningen =)

Tar kanskje litt tid å venne seg til, men etterhvert merker du det ikke.
Vis hele sitatet...
Prøv å skru den av å på en gang Da har du aldri lyst til å se den igjen, hehe.
Neida, men ser fortsatt ikke hvordan dette kan ha noe effekt på søvn og slikt. Skjermen blir jo bare mørkegul og ekkel Ô.o
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Prøv å skru den av å på en gang Da har du aldri lyst til å se den igjen, hehe.
Neida, men ser fortsatt ikke hvordan dette kan ha noe effekt på søvn og slikt. Skjermen blir jo bare mørkegul og ekkel Ô.o
Vis hele sitatet...
Den gule/røde varme fargen pc-skjermen får er en etterligning av halogenpærer osv, fremfor den blå fargen som etterligner sola. Om du sitter og stirrer på en sol midt på natta er det ikke rart at det fucker nattesøvnen
Og ja, sola lyser blått x) Bare prøv å ta et fotografi utendørs uten å stille hvitbalansen.
Merket jeg hadde litt vondt i øynene.. Etter jeg slo på dette, gikk det vekk. Er dette effekten av dette programmet, eller er det bare jeg som mentalt fjernet vonden?
Jeg har begynt å bruke F.Lux, anbefaler på det sterkeste!

Jeg har aldri hat problemer med vondt i hodet men det som har hjulpet meg er lysstyringen F.Lux gjør, jeg blir faktisk trøtt selv om jeg gamer
Sist endret av Oransje; 7. januar 2011 kl. 09:54.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Neida, men ser fortsatt ikke hvordan dette kan ha noe effekt på søvn og slikt. Skjermen blir jo bare mørkegul og ekkel Ô.o
Vis hele sitatet...
Det har med produksjonen av melatonin å gjøre. Melatonin er kroppens søvnhormon, og brytes ned når lys treffer øyet. Produksjonen av melatonin skjer kun i mørke, derfor hindres ikke produksjonen like mye med mørkere farger, enn om du skulle stirret å sett inn i ei "sol" natta lang.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
enkelt med mac da man bare kan endre lysstyrken via en knapp på tastaturet.
Vis hele sitatet...
Windows + X på Vista/W7
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nå brukt f.lux siden tidlig januar, og jeg merker forskjell. Det er megadigg å ligge på senga med rosa-ish skjerm som ikke gjør vondt i øynene. Jeg er veldig fornøyd.
Meg å, er veldig fornøyd. merker det ikke under spilling BO, Gta IV osv. pc skjermen er lcd, iblant bruker jeg ledtvn i stua den plager ikke øynene selv om flux er på eller av.

Fekillix, sry for skrivefeil, trøtt etter gym
Var denne tråden om f.lux eller problemer med synet av å sitte for mye på pcen? syntes det ble litt for lite informasjon og for mye " ååå så god f.lux er". Har fått det med oss nå trenger ikke 20 poster for å forstå det.