Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1325
Hei. Har fått nytt skjermkort Radeon xr 5500 xt men når jeg monterer det blir skjermen sort etter att den har startet opp. Hovedkort er Asus Rampage lll Ekstreme. Må jeg oppdatere noe eller bytte hovedkort. På forhånd takk.
Du må installere drivere
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Du må installere drivere
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.
Ofte er det kabler/deler som ikke er satt riktig eller som sitter løst som viser seg å være problemet.
Hadde lignende problem i helgen etter å ha bytter kabinett og en haug med deler, blant annet skjermkort, CPU og HK.
Etter å ha fjerna alt, satt det på plass igjen og dobbeltsjekket kablene så fikk jeg plutselig bilde og kom inn i bios etter å ha rota med det i 2 dager uten at det ville funke.
Måtte rote litt videre med kablene til harddisken før den også ble funnet etter at jeg først fikk opp bildet.

Først etter det kom jeg inn på maskina så jeg fikk kjørt CDene som fulgte med og oppdatert driverne.