Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 8535
Problemet er bare at når man blir møtt med enkel logikk som hvordan en asylsøknad blir behandlet, og et kritisk spørsmål tilbake etter å ha fått usanne påstander om egene holdninger slengt etter seg så blir det tyst som i graven. Også spretter de opp igjen som troll i eske for å komme med setninger som

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nå er de fleste migranter og ikke folk i nød. Så kan man jo definere hva nød er.
Vis hele sitatet...
Kanskje det burde følge med... Tjaaa... Noen kilder? Eller noen påstander om at man har et slags grunnlag for å si det man sier, ellers vil det bare forbli en evig "Jo!" "Nei!" "Jo!" "Nei!" "Jo!" "Nei!" Type diskusjon. Det er jo lov å være kritisk til innvandring, men man må jo samtidig være litt realistisk mtp f.eks FNs kvotesystem og heller ikke være så fascistisk at man kommer med direkte løgn og usannheter om hvordan vi nordmenn er så mye bedre og hvordan vi er så uskyldige når vi er i andre land, for det er jo blank løgn. Og igjen... Når man kommer med det burde man vel også si hvor man tar disse påstandene fra?

Siden dere kritikere bruker abc nyheter og YT kanaler fra folk som kilder. Så her: VG-leserne om nordmenn på sydentur: «Fulle, feite og fordomsfulle» dette er beviser på at min mening er riktig, dette er på lik linje med deres beste beviser på at dere har rett.

Argumentene deres er på lik linje med Ghandis beskrivende av mørkhudede. Dere ser åpenbart så jævlig opp til dere selv og ned på "unge single menn som kommer til Norge" og disse dyrene fra MENA-land..det er faktisk rasisme enten man vedkjenner det eller ei. Man kan fint være skeptisk til innvandring uten å skulle diskriminere folk fra enkelte land eller snakke om oss rene, uskyldige Nordmenn i Spania. Da skinner det faktisk igjennom og dere risikerer å bli calla ut på det, og dere trenger ikke grine over det. Det kalles for bevisstgjøring rundt rasistiske holdninger som vi har alt for mye av. Og det går ikke ann å argumentere på deres grunnlag uten å påpeke dette om vi skal få en diskusjon som ikke bare er preget av idiotskap og bedritne holdninger. Når dere åpenbart lever i en egen rasistisk bobble må vi jo først sprekke den for å kunne få en saklig diskusjon. Dette er ikke en saklig diskusjon. Jeg ser bare rasisme?! Hissige folk, og mye sterke følelser av at ingen føler seg hørt... Jeg ser veldig lite kilder...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Problemet er bare at når man blir møtt med enkel logikk som hvordan en asylsøknad blir behandlet, og et kritisk spørsmål tilbake etter å ha fått usanne påstander om egene holdninger slengt etter seg så blir det tyst som i graven. Også spretter de opp igjen som troll i eske for å komme med setninger som



Kanskje det burde følge med... Tjaaa... Noen kilder? Eller noen påstander om at man har et slags grunnlag for å si det man sier, ellers vil det bare forbli en evig "Jo!" "Nei!" "Jo!" "Nei!" "Jo!" "Nei!" Type diskusjon. Det er jo lov å være kritisk til innvandring, men man må jo samtidig være litt realistisk mtp f.eks FNs kvotesystem og heller ikke være så fascistisk at man kommer med direkte løgn og usannheter om hvordan vi nordmenn er så mye bedre og hvordan vi er så uskyldige når vi er i andre land, for det er jo blank løgn. Og igjen... Når man kommer med det burde man vel også si hvor man tar disse påstandene fra?

Siden dere kritikere bruker abc nyheter og YT kanaler fra folk som kilder. Så her: VG-leserne om nordmenn på sydentur: «Fulle, feite og fordomsfulle» dette er beviser på at min mening er riktig, dette er på lik linje med deres beste beviser på at dere har rett.

Argumentene deres er på lik linje med Ghandis beskrivende av mørkhudede. Dere ser åpenbart så jævlig opp til dere selv og ned på "unge single menn som kommer til Norge" og disse dyrene fra MENA-land..det er faktisk rasisme enten man vedkjenner det eller ei. Man kan fint være skeptisk til innvandring uten å skulle diskriminere folk fra enkelte land eller snakke om oss rene, uskyldige Nordmenn i Spania. Da skinner det faktisk igjennom og dere risikerer å bli calla ut på det, og dere trenger ikke grine over det. Det kalles for bevisstgjøring rundt rasistiske holdninger som vi har alt for mye av. Og det går ikke ann å argumentere på deres grunnlag uten å påpeke dette om vi skal få en diskusjon som ikke bare er preget av idiotskap og bedritne holdninger. Når dere åpenbart lever i en egen rasistisk bobble må vi jo først sprekke den for å kunne få en saklig diskusjon. Dette er ikke en saklig diskusjon. Jeg ser bare rasisme?! Hissige folk, og mye sterke følelser av at ingen føler seg hørt... Jeg ser veldig lite kilder...
Vis hele sitatet...
Kilder på hva da? Vil også ha meg frabedt å bli satt i en bås hvor du mener jeg har sagt at norge kun skal være hvitt. Det er ikke rasisme å påpeke på at innvandring fra MENA land tilføyer større negative konsekvenser enn positive. Kriminalitet, økonomisk, og samfunnsmessig. Ingen som snakker om individer her. Iallefall ikke jeg. FN sitt kvotesystem kan vel man kritisere? Det at levestandarden i flere land er dårlig er ikke en god grunn for å dra til Europa. Hvorfor stiller ikke andre naboland opp for de landene slik vi i Europa gjør for Ukraina?
Sist endret av Quakecry; 7. januar 2023 kl. 16:00.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Kilder på hva da?
Vis hele sitatet...
Åja så nå skal du plutselig svare på det jeg sier igjen? Men ikke når det er direkte rettet mot deg? Da svarer du ikke... Kilder som støtter de rasistiske og løgnaktige påstandene dine vel?

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Vil også ha meg frabedt å bli satt i en bås hvor du mener jeg har sagt at norge kun skal være hvitt.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg ha kilder på at jeg har gjort dette... Det burde jo finnes her i tråden et sted?

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det er ikke fascisme å påpeke på at innvandring fra MENA land tilføyer større negative konsekvenser enn positive. Kriminalitet, økonomisk, og samfunnsmessig. Ingen som snakker om individer her.
Vis hele sitatet...
En asylsøknad blir heldigvis behandlet individuelt i hvert fall... Og ikke kvotert ut ifra hva slags type land man er i, men hva slags situasjon man er i. Om man risikerer livet ved å bli sendt tilbake igjen, men du hadde nok ikke hatt dårlig samvittighet for at folk blei hengt, hakket opp eller partert fordi du ville begrense mengden innvandring fra MENA-land.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Iallefall ikke jeg. FN sitt kvotesystem kan vel man kritisere? Det at levestandarden i flere land er dårlig er ikke en god grunn for å dra til Europa. Hvorfor stiller ikke andre naboland opp for de landene slik vi i Europa gjør for Ukraina?
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn at alle eller flertallet kommer fordi levestandarden er høyere, i så fall så burde du kanskje komme med, som jeg var ikke på tidligere kilder eller grunnlag for påstanden? Du kan ikke forvente at diskusjonen skal foregå på dine premisser om du ikke kan vise hvor du tar ditt syn og fine meninger fra. Hvorfor ikke andre land stiller opp? Først burde du komme med kilder på dette også. Det er kanskje ikke alle de landene du snakker om nå som er med i NATO og FN og føler de har den samme beskyttelsen? De har kanskje ikke den samme økonomien? Det kan være mange gode grunner som ikke handler om at vi er så mye bedre enn dem...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Åja så nå skal du plutselig svare på det jeg sier igjen? Men ikke når det er direkte rettet mot deg? Da svarer du ikke... Kilder som støtter de rasistiske og løgnaktige påstandene dine vel?



Da vil jeg ha kilder på at jeg har gjort dette... Det burde jo finnes her i tråden et sted?


En asylsøknad blir heldigvis behandlet individuelt i hvert fall... Og ikke kvotert ut ifra hva slags type land man er i, men hva slags situasjon man er i. Om man risikerer livet ved å bli sendt tilbake igjen, men du hadde nok ikke hatt dårlig samvittighet for at folk blei hengt, hakket opp eller partert fordi du ville begrense mengden innvandring fra MENA-land.



Det er ikke sånn at alle eller flertallet kommer fordi levestandarden er høyere, i så fall så burde du kanskje komme med, som jeg var ikke på tidligere kilder eller grunnlag for påstanden? Du kan ikke forvente at diskusjonen skal foregå på dine premisser om du ikke kan vise hvor du tar ditt syn og fine meninger fra. Hvorfor ikke andre land stiller opp? Først burde du komme med kilder på dette også. Det er kanskje ikke alle de landene du snakker om nå som er med i NATO og FN og føler de har den samme beskyttelsen? De har kanskje ikke den samme økonomien? Det kan være mange gode grunner som ikke handler om at vi er så mye bedre enn dem...
Vis hele sitatet...
Hva har jeg sagt som var rasistisk? Blir for useriøst og høre sånt bullshit. Det eneste tilsvaret du har er jo kilder og kilder. Men jeg skjønner ikke hva en skal gi kilder på spesifikt?
Sist endret av Quakecry; 7. januar 2023 kl. 16:31.
DU er userriøs. Du må komme med kilder på at jeg har sagt at du mener Norge kun skal være hvitt, du må jo komme med kilder på at folk fra MENA-land er slik du hevder, du må komme med kilder på at det bare er vi i Europa som stiller opp for Ukraina, du må komme med kilder på at det er en stor prosent og et stort problem at folk kommer hit bare for å øke levestandarden og at de får søknaden sin godkjent.

Du kan godt kritisere kvoteordningen, men da burde du være spesifikk og forklare hva løsningen og alternativene er også. For det er faktisk en del av pakka.

Du kan ikke forvente å bli hørt når resonnementene dine består av fordommer, da må du i det minste kunne argumentere for de også.

Dette greier du ikke, så du dukker heller opp igjen senere med en eller annen fordom, akkurat sånn som sist jeg adresserte deg direkte i denne tråden.
Sist endret av knert1; 7. januar 2023 kl. 16:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
DU er userriøs... Du må komme med kilder på at jeg har sagt at du mener Norge kun skal være hvitt... Du må jo komme med kilder på at folk fra MENA-land er slik du hevder... Du må komme med kilder på at det bare er vi i Europa som stiller opp for Ukraina,... Du må komme med kilder på at det er en stor prosent og et stort problem at folk kommer hit bare for å øke levestandarden og at de får søknaden sin godkjent.

Du kan godt kritisere kvoteordningen, men da burde du være spesifikk og forklare hva løsningen og alternativene er også. For det er faktisk en del av pakka...
Vis hele sitatet...
Skal jeg gi kilde på at du kalte meg rasist? Du sa jo det ovenfor. Jeg spurte om eksempel. MENA land betyr midt-østen og Afrika. Følger du ikke med i nyhetsbildet på de enorme båtstrømmene med folk feks? Jeg snakker ikke om at andre land i Europa ikke støtter Ukraina. Men hvorfor ser vi ikke samme giverglede, mottaksglede og hjelp fra andre land i midt-østen eller Afrika til Land der som sliter? Dem tar imot flyktninger dem også. Hvis det er trygghet fra kamphandlinger som gjør at du rømmer så hadde man vel vært utrolig glad og takknemlig for første mulige trygge land?

Det at du etterspør kilder om at dem kommer hit for velferdsordningene blir for dumt i en tid hvor båtstrømmene har nokså ofte vært i nyhetsbildet. Det er som jeg nevner til det kjedsommelige en god del mange andre land du nå innom før du når vest-europa. Hvis man heller ikke annerkjenner de utfordringene som allerede er, og heller ikke at dem øker jo flere som kommer så er man i verste fall ignorant og beste fall naiv.
Innvandring til Norge har vært en viktig del av landets historie, og har bidratt til å forme samfunnet vårt på ulike måter. Dette inkluderer økonomisk vekst, kulturell mangfoldighet og en økt befolkning.

Samtidig er det viktig å huske at Norge er et lite land med begrensede ressurser, og det er derfor naturlig å ha et visst maximum antall av innvandring. Dette kan bidra til å sikre at vårt samfunn kan håndtere økningen i befolkningen på en ansvarlig måte, og at innvandrere som kommer til landet kan integreres på en god måte.

Et maximum antall innvandring kan også bidra til å sikre at arbeidsmarkedet fungerer på en effektiv måte, og at det ikke oppstår konflikt om arbeidsplasser. Dette er viktig for å sikre at alle i samfunnet har mulighet til å få en jobb og bidra til økonomisk vekst.

Det er selvfølgelig viktig å huske at innvandring også bringer mange positive effekter, og at det er viktig å ha en balanse mellom å åpne opp for innvandring og å ha et visst maximum antall. Det er derfor viktig at vi har en nøye gjennomtenkt innvandringspolitikk som tar hensyn til både de positive og negative effektene av innvandring.
Men foreløpig har vi ingen maksgrense fir hvor mange vi kan ta inn til landet vårt, men det burde vi virkelig hatt mener jeg.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Skal jeg gi kilde på at du kalte meg rasist? Du sa jo det ovenfor. Jeg spurte om eksempel. MENA land betyr midt-østen og Afrika. Følger du ikke med i nyhetsbildet på de enorme båtstrømmene med folk feks? Jeg snakker ikke om at andre land i Europa ikke støtter Ukraina. Men hvorfor ser vi ikke samme giverglede, mottaksglede og hjelp fra andre land i midt-østen eller Afrika til Land der som sliter? Dem tar imot flyktninger dem også. Hvis det er trygghet fra kamphandlinger som gjør at du rømmer så hadde man vel vært utrolig glad og takknemlig for første mulige trygge land?

Det at du etterspør kilder om at dem kommer hit for velferdsordningene blir for dumt i en tid hvor båtstrømmene har nokså ofte vært i nyhetsbildet. Det er som jeg nevner til det kjedsommelige en god del mange andre land du nå innom før du når vest-europa. Hvis man heller ikke annerkjenner de utfordringene som allerede er, og heller ikke at dem øker jo flere som kommer så er man i verste fall ignorant og beste fall naiv.
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke på noen ting du... Jeg benektet ikke å ha sagt at dere har rasistiske holdninger, men det var jo ikke det den opprinnelige beskyldningen gikk på, var det?
Sitat av Quakecry
Vil også ha meg frabedt å bli satt i en bås hvor du mener jeg har sagt at norge kun skal være hvitt.
Vis hele sitatet...
dette klarer du ikke finne i mine utsagn. Resten gidder jeg faen ikke svare på en gang for du besvarer jo ikke mine spørsmål eller kommer med én eneste kilde. Det er bare rasistisk ræl og fordommer. Det er ditt eget ansvar å stå for dine egne utsagn og du gjør en eksemplarisk elendig jobb.

Det du driver med er ikke å diskutere, det kan i beste fall betegnes som gas lighting
Sist endret av knert1; 7. januar 2023 kl. 17:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det er ikke rasisme å påpeke på at innvandring fra MENA land tilføyer større negative konsekvenser enn positive. Kriminalitet, økonomisk, og samfunnsmessig
Vis hele sitatet...
Dette er selvfølgelig noe du kan dokumentere?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Kanskje det burde følge med... Tjaaa... Noen kilder?
Vis hele sitatet...
Innvandringer etter innvandringsgrunn 2021.

Arbeid: 16908
Familie: 11479
Utdannelse: 4443
Flukt: 4346

Kilde: https://www.ssb.no/innvandring-og-in...de/innvandring
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du svarte ikke på noen ting du... Jeg benektet ikke å ha sagt at dere har rasistiske holdninger, men det var jo ikke det den opprinnelige beskyldningen gikk på, var det? dette klarer du ikke finne i mine utsagn. Resten gidder jeg faen ikke svare på en gang for du besvarer jo ikke mine spørsmål eller kommer med én eneste kilde. Det er bare rasistisk ræl og fordommer. Det er ditt eget ansvar å stå for dine egne utsagn og du gjør en eksemplarisk elendig jobb.

Det du driver med er ikke å diskutere, det kan i beste fall betegnes som gas lighting
Vis hele sitatet...
Du klarer fremdeles ikke komme med noe annet enn at jeg wr rasistisk. Men du klarer ikke påpeke på hva. Jeg svarer på det du spør om og stiller spørsmål tilbake du heller ikke svarer på.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Dette er selvfølgelig noe du kan dokumentere?
Vis hele sitatet...
Det burde ikke være nødvendig. Men f. Eks.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/20...llioner-kroner

Nå er det jo slik at hver innvandrer som kommer har behov for bistand fra ulike helsetjenester og apparater. Dette må tas fra en plass. Det er bare et eksempel. Det er også, som jeg atter en gang må nevne her, problemer tilknyttet kriminalitet og ghettoer. Sverige sliter betraktelig mer f eks. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...-ikke-kontroll
Hvis du etterspør kilder på at innvandring slik det er nå er utrolig lite lønnsomt så fremstår man som et troll. Når innvandringen fortsetter og kommer til å øke enda mer tror du at det blir økt velstand og levestandard her av det?
https://www.abcnyheter.no/penger/mak...tra-per-person

Skal det deles oppholdstillatelse ut må det enten være fordi personen har en jobb klar, eller at det er livsfarlig og ingen andre muligheter for vedkommende å bo der er tilstedet. Pengene for å betale for alt dette kommer ikke fra løse luften. Men det er jo enklere å slenge ut rasismekortet
Sist endret av Quakecry; 7. januar 2023 kl. 17:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folk er folk. Vi er for tiden priviligiert med våres fulle mager og varme hus. Skulle dette ta slutt en gang, så vil viljen til å hjelpe andre kollapse fort, spesielt mot å hjelpe mennesker fra andre land. Multikulturalisme fungerer forsåvidt i land som har den luksus av trygge gater og god økonomi. Men hva skjer hvis et multikulturelt land kollapser av økonomiske årsaker for eksempel eller på grunn av at jorda generalt er i nedgangstider? Når tidene er dårlige vil de ulike gruppene mennesker starte å skylde på hverandre, som vil igjen gjøre alt værre, og føre til krig. Vi har den luksusen i moderne Norge at vi kan tenke på andre og late som vi er snille gode folk, men så snart man for problemer med å skaffe mat til familien vil hele denne tynne fasaden kollapse, og overlevelse er det eneste som betyr noe. Min mening er at mennesker har en tribal natur, vi søker til hvor egen gruppe, spesielt under tøffe tider. Vi søker etter å beskytte vår familie og hjelpe våres tribe. Vi i moderne vesten har denne luksuriøse levestilen hvor vi har prøvd å vaske bort denne delen av oss, men skulle alt bli snudd på hodet igjen ville vi søkt tilbake til gamle vaner, slik som mennesker har oppført seg i tusener av år. Vi ville sett hvor godt våres etiske moraler om å hjelpe andre og være snill, ville holdt seg når vi har en tom mage. Hoved grunnen til at jeg er mot mye innvandring er fordi jeg er ikke optimistiske om mennesker. Jeg tror nesten alle mennesker er tribale personer innerst inne. Og det er bare et spørsmål om tid før dette blir avslørt. Og da vil det skje mest sannsynlig det samme som har skjedd før. Grupper mot grupper.

https://www.youtube.com/watch?v=4_OP...nel=JedMcKenna
Sist endret av neiass; 7. januar 2023 kl. 18:03.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Du klarer fremdeles ikke komme med noe annet enn at jeg wr rasistisk. Men du klarer ikke påpeke på hva. Jeg svarer på det du spør om og stiller spørsmål tilbake du heller ikke svarer på
Vis hele sitatet...
Du er så mye mer enn bare en rasist Quakecry. Du dikter opp at jeg har sagt ting om deg som jeg aldri har sagt, du svarer jo ikke på det jeg sier, du TROR tydligvis du gjør det. Det du derimot gjør er at du vrir deg rundt grøten hver gang jeg kommer med konkrete spørsmål og forsvare det med nye fordommer, eller rett og slett svarer på helt andre ting enn det jeg spør om og da gjør du deg mer ubrukelig enn høyst nødvendig, gjør du ikke? Når du først skal komme med kilder så kommer det bare abc nyheter og sånt... Du kan for det meste finne nyheter som støter dine argumenter uansett hva du argumenterer for. Det betyr ikke at dine ord er sannhet. Men du skjønner jo ikke det heller... da blir det vanskelig og det er grunnen til at jeg ikke er interessert i å fortsette noe videre diskusjon. Påstandene dine ikke holder vann for fem flate øre og det eneste du gjør er å syntes synd på deg selv i stede for å innse at utsagnene dine vitner om kunnskapsløshet og rasistiske fordommer. Du kaller Fulmen for et troll og dine bedre kilder er abcnyheter...

Kloakk: Ja, ssb er en bra kilde, det er nøytrale tall, men hva skal du frem til med denne statistikken, jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å få frem her?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du er så mye mer enn bare en rasist Quakecry. Du dikter opp at jeg har sagt ting om deg som jeg aldri har sagt, du svarer jo ikke på det jeg sier, du TROR tydligvis du gjør det. Det du derimot gjør er at du vrir deg rundt grøten hver gang jeg kommer med konkrete spørsmål og forsvare det med nye fordommer, eller rett og slett svarer på helt andre ting enn det jeg spør om og da gjør du deg mer ubrukelig enn høyst nødvendig, gjør du ikke? Når du først skal komme med kilder så kommer det bare abc nyheter og sånt... Du kan for det meste finne nyheter som støter dine argumenter uansett hva du argumenterer for. Det betyr ikke at dine ord er sannhet. Men du skjønner jo ikke det heller... da blir det vanskelig og det er grunnen til at jeg ikke er interessert i å fortsette noe videre diskusjon. Påstandene dine ikke holder vann for fem flate øre og det eneste du gjør er å syntes synd på deg selv i stede for å innse at utsagnene dine vitner om kunnskapsløshet og rasistiske fordommer. Du kaller Fulmen for et troll og dine bedre kilder er abcnyheter...

Kloakk: Ja, ssb er en bra kilde, det er nøytrale tall, men hva skal du frem til med denne statistikken, jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å få frem her?
Vis hele sitatet...
Tenkte meg du ikke ville forstå det, og om jeg finner en kilde fram er det ikke godt nok. Det er jo faktisk ganske logisk å resonere seg fram til kostnader i forhold til utgifter og hvordan problemer vi har blir enda større om det fortsetter. Jeg vet veldig godt hva jeg er, og rasist er ikke ett av dem. Jeg kunne fortalt deg at himmelen er blå og en sky hvit og du ville ikke trodd på det. Er dette et nivå du legger deg på? Istedenfor å konkret peke på hva som er galt og din egen mening så slenger du ut "rasist" og dermed basta. Men, du klarer ikke en eneste gang å påpeke på hva som er så "rasistisk" og det er jo også bare din egen mening tatt på tynnere vann enn en tørket innsjø. Man kan alltid finne nyheter som støtter ens argumenter, som du sier. Så da vil jo ingenting fungere. Det er faktisk utrolig frekt av deg å holde på slikt. SSB kilden som ble referert til her viser f.eks hvem som står bak størst innvandring.
Sist endret av Quakecry; 7. januar 2023 kl. 18:59.
Lvl 5 Taskenspiller
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nå er de fleste migranter og ikke folk i nød. Så kan man jo definere hva nød er.
Vis hele sitatet...

Sitat av knert1 Vis innlegg
Kanskje det burde følge med... Tjaaa... Noen kilder?
Vis hele sitatet...

Sitat av Kloakk Vis innlegg
Innvandringer etter innvandringsgrunn 2021.

Arbeid: 16908
Familie: 11479
Utdannelse: 4443
Flukt: 4346

Kilde: https://www.ssb.no/innvandring-og-in...de/innvandring
Vis hele sitatet...
Sitat av knert1 Vis innlegg
Kloakk: Ja, ssb er en bra kilde, det er nøytrale tall, men hva skal du frem til med denne statistikken, jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å få frem her?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at Kloakk forsøker å få frem en kilde som kan bekrefte den påstanden Quakecry kom med tidligere. En kilde du selv har etterspurt...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Tenkte meg du ikke ville forstå det, og om jeg finner en kilde fram er det ikke godt nok. Det er jo faktisk ganske logisk å resonere seg fram til kostnader i forhold til utgifter og hvordan problemer vi har blir enda større om det fortsetter. Jeg vet veldig godt hva jeg er, og rasist er ikke ett av dem. Jeg kunne fortalt deg at himmelen er blå og en sky hvit og du ville ikke trodd på det. Er dette et nivå du legger deg på? Istedenfor å konkret peke på hva som er galt og din egen mening så slenger du ut "rasist" og dermed basta. Man kan alltid finne nyheter som støtter ens argumenter, som du sier. Så da vil jo ingenting fungere. Det er faktisk utrolig frekt av deg å holde på slikt.
Vis hele sitatet...
Å herregud i hælvette da... Er jeg utrolig frekk nå da... Du skjønner jo ikke HVORFOR nyheter er en dårlig kilde selv om du sier det selv. Det fungerer ikke fordi du alltid kan finne en nyhet som støtter din mening, det ér jo nettopp derfor

Sitat av Quakecry Vis innlegg
TSSB kilden som ble referert til her viser f.eks hvem som står bak størst innvandring.
Vis hele sitatet...
Ja... Dét skjønte jeg nesten duh... Jeg bare lurt på HVA som var poenget her? At for få folk er på flukt og at for mange kommer for å jobbe? At det er for mange av de som kommer hit som har tenkt til å være en ressurs og betale skatt?

Så dere får virkelig ikke bestemt dere da... Om problemer er at de er kriminelle arbeidsløse fra MENA-land, eller om problemet er at de stjeler alle jobbene våre?
Sist endret av knert1; 7. januar 2023 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Kloakk: Ja, ssb er en bra kilde, det er nøytrale tall, men hva skal du frem til med denne statistikken, jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å få frem her?
Vis hele sitatet...
Jeg ble nyskjerrig på om utsagnet om at de fleste innvandrere ikke kommer pga nød, så jeg sjekket, fant svar og delte det med de som leser i denne tråden, bare det jeg ville frem til med innlegget mitt
De integrerer seg via jobber, bidrar i samfunnet og betaler skatt. Hvorfor sitter vi egentlig her og diskuterer Malmø, voldskultur, gjengkriminalitet og hvordan vi er kontra utlendinger i forhold til å forholde seg til lover og regler i vertslandet da? Er ikke det en smule fordomsfullt og rasistisk?
Det er kanskje vel håpefullt å skulle tro at noe slikt skulle skje, men om rasistene syns det er så fælt å bli behandlet fordomsfullt av folk som har fordommer mot rasister, så skulle man jo tro at det la til grunn litt ettertanke, selvransakelse eller refleksjon.
Sist endret av Hilbert; 8. januar 2023 kl. 00:44.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Faen ass, at jeg gidder. Hvis du leser litt mellom «hylingen» i det lengste avsnittet, så er det et mulig problem som folk bekymrer seg over. Det er lov og ikke ekstremt eller rasistisk å stille spørsmål om det?
Vis hele sitatet...
At du gidder, indeed - særlig fordi innlegget ditt er intetsigende og innholdsløs sutring. Du kan vennligst forklare spesifikt hva du har et problem med i stedet for den demonstrative, hyklerske, påtatte akkingen.

Dödskadaver fremstiller dette som et ihjeltiet 1984-scenario. Det er ganske enkelt idiotisk. Som jeg sa: dersom Freak hadde vært sånn, så hadde heller ikke denne tråden fått stå i ukesvis, all den tid både premisset og argumentasjonen er regelrett rasistiske, og ikke veldig konsistente med "hyper-politisk-korrektheten" som du påstår styrer skuta.

Samtidig hevder vedkommende at Freak er ekstremt venstrelenende og politisk korrekt. Og selv om vi har folk som har venstrelenende (og som drar opp snittet drastisk IMNSHO) er det ikke automatisk sånn at høyrevridde eller engang høyreekstreme meninger blir undertrykket her (igjen: tråden er case in point). Det som blir "undertrykket" (les: moderert bort fordi det er søppel) er... søppel. Usakligheter, flås, intellektuell uredelighet, soapboxing, personangrep, konspirasjonsteorier til-og-med regelrette løgner og rent oppspinn.

Undergrunns- og rusforumene er for så vidt heller ikke så "politisk korrekte".

Poenget er ikke engang at takhøyden skulle vært (veldig mye) lavere - bare at den rent faktisk er uendelig høyere enn denne martyriske, hysteriske, lavpannede, hyklerske, konstante sippingen antyder.
Sist endret av robhol; 11. januar 2023 kl. 22:21.
Sitat av robhol Vis innlegg
At du gidder, indeed - særlig fordi innlegget ditt er intetsigende og innholdsløs sutring. Du kan vennligst forklare spesifikt hva du har et problem med i stedet for den demonstrative, hyklerske, påtatte akkingen.

Dödskadaver fremstiller dette som et ihjeltiet 1984-scenario. Det er ganske enkelt idiotisk. Som jeg sa: dersom Freak hadde vært sånn, så hadde heller ikke denne tråden fått stå i ukesvis, all den tid både premisset og argumentasjonen er regelrett rasistiske, og ikke veldig konsistente med "hyper-politisk-korrektheten" som du påstår styrer skuta.

Samtidig hevder vedkommende at Freak er ekstremt venstrelenende og politisk korrekt. Og selv om vi har folk som har venstrelenende (og som drar opp snittet drastisk IMNSHO) er det ikke automatisk sånn at høyrevridde eller engang høyreekstreme meninger blir undertrykket her (igjen: tråden er case in point). Det som blir "undertrykket" (les: moderert bort fordi det er søppel) er... søppel. Usakligheter, flås, intellektuell uredelighet, soapboxing, personangrep, konspirasjonsteorier til-og-med regelrette løgner og rent oppspinn.

Undergrunns- og rusforumene er for så vidt heller ikke så "politisk korrekte".

Poenget er ikke engang at takhøyden skulle vært (veldig mye) lavere - bare at den rent faktisk er uendelig høyere enn denne martyriske, hysteriske, lavpannede, hyklerske, konstante sippingen antyder.
Vis hele sitatet...
Alt jeg leser er bla bla bla. Komisk er det og, å si at jeg av alle sutrer. Du sutrer høyere enn noen nå din lille gnom. Du får poste et nytt bilde på Facebook eller noe med no standard white guilt shit og sole deg i glansen fra de ikke genuine likes du får og de krampeaktige «enig» kommentarene fra resten av pk syklubben din. Der dere prater om hvor fælt alt er og klapper hverandre ( eller runker hverandre) mens dere ikke gjør noen verdens ting for å gjøre noe bedre.

Det JEG skriver er noe som er greit å se på som et potensielt problem er nettopp det. Greit! Er det greit? Ikke? Bruk en time på å svare meg og sats penger på om jeg bryr meg eller ikke.

Skal vi møtes og slåss?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du får poste et nytt bilde på Facebook eller noe med no standard white guilt shit og sole deg i glansen fra de ikke genuine likes du får og de krampeaktige «enig» kommentarene fra resten av pk syklubben din.
Vis hele sitatet...
m8, du kaster et dårlig lys over oss høyreekstreme rasister :<
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Alt jeg leser er bla bla bla. Komisk er det og, å si at jeg av alle sutrer. Du sutrer høyere enn noen nå din lille gnom. Du får poste et nytt bilde på Facebook eller noe med no standard white guilt shit og sole deg i glansen fra de ikke genuine likes du får og de krampeaktige «enig» kommentarene fra resten av pk syklubben din. Der dere prater om hvor fælt alt er og klapper hverandre ( eller runker hverandre) mens dere ikke gjør noen verdens ting for å gjøre noe bedre.

Det JEG skriver er noe som er greit å se på som et potensielt problem er nettopp det. Greit! Er det greit? Ikke? Bruk en time på å svare meg og sats penger på om jeg bryr meg eller ikke.

Skal vi møtes og slåss?
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke ha skrevet noe som diskrediterer deg og idiotmeningene dine mer enn denne patetiske remsen med usaklig, forsøksvis fornærmende sprøyt du akkurat la ut helt frivillig.

Jeg slåss forøvrig ikke med personer med funksjonshemninger.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg kunne ikke ha skrevet noe som diskrediterer deg og idiotmeningene dine mer enn denne patetiske remsen med usaklig, forsøksvis fornærmende sprøyt du akkurat la ut helt frivillig.

Jeg slåss forøvrig ikke med personer med funksjonshemninger.
Vis hele sitatet...
Riiiight. Hva synes du selv om ditt forrige innlegg da? Mye konstruktivt der ikke sant? Hva var det nøyaktig som var så ille med det første innlegget jeg skrev? Prøv å vær seriøs nå og pass på blodtrykket.

Og hvis du er så tolerant og inkluderende som du selv mener så behandler du meg og mine handikap som alle andre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tror vi pent nødt er si takk til denne tråden. Dere vet godt hvorfor.

Oppsummeringsvis kan vi vel si at de kritiske mener ressursene våre er såpass begrenset at vi skal holde dem til oss selv, resten av oss er villige til å dele for å få folk ut av krig og fattigdom.