Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1072
Piratkopierer en del, mest pga økonomi og gammel vane fra tidlig nabster, kjøper spill jeg liker og bruker tid på, feks Witcher 3, Divinity Original Sin, Balders Gate 3 osv, men stort sett tester jeg bare ut spill via nedlasting, og lite fenger for tiden.
Ellers går det jo i serier, som jeg er så vandt til å laste ned at jeg ikke tenker over det lenger. Kanskje jeg burde det. Det er bare så sykt mange forskjellige streamingservices. Burde jeg støtte noen av de? Vil det gjør noen forskjell :P ok sorry ranting nå.

videre til det originale spørsmålet.

vet ikke hvordan ståa er med jakten på pirater lenger, har inntrykk at det gjerne har roet seg litt etter streaming tok over for de fleste.
men tenkte å teste ut VPN allikevel, just to be safe med all cyberhacking og shit som foregår på nett og som kanskje blir verre med AI med tiden?
men første spørsmål er da;
1 kan jeg det som leietaker, eller vil det lage kødd for utleier?
2 Har ping/ms kommet seg på VPN siden det begynte, orker ikke noe særlig høyere ping enn 30-50 på spill eller vesentlig saktere nedlasting.
Har 500mbits fra Lyse
3 NordVPN har jeg i siktene hvis det blir noe av dette, noen sterke innvendinger?

"FearProN" på piratkopiering søker jeg ikke, med mindre det kan backes opp av lenker som beviser at det er en grunn til bekrymring,
jeg tenker det skal en del til før en enslig piratkopierer blir oppdaget og satt til ansvar, så er relativt lite bekrymet, for men åpen for kommentarer Jeg har jo tross alt laget denne posten, så det er vel noe med å kunne slappe litt ekstra av

Ellers god jul til alle, håper dere har en fin kveld, om du er alene eller med familie
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Din VPN-bruk har null å si for andre på nettet. Latency/ping vil alltid være verre, det er ikke noen vei rundt det. Du kan jo slå av VPN for å game, eller konfigurere ting så f.eks. torrent-klienten din bare bruker VPN.

NordVPN er en av mange høyprofilerte tilbydere med stort marketingbudsjett som ikke nødvendigvis betyr at de er bra. Noe konkret om dem vet jeg ikke.

Eneste tilbyderen jeg har erfaring med er ExpressVPN. Klienten var jalla som helvete og jeg kan egentlig ikke anbefale den. Dessuten tuklet den med alle eksisterende tilkoblinger hver til-/frakobling selv om den var konfigurert til å bare påvirke enkelte programmer. Jeg vet ikke om det er ExpressVPN sin skyld eller bare VPN-stacken i Windows som er horribel.
Trådstarter
Putting a pin- i det du skriver om VPN kun på nedlasting, det var interessant, takk
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Bare skaff deg mullvad vpn, koster 50kr måneden og du slipper alt det der markedsføringsdritet. Registrerer ikke en gang med epost, du får et kontonummer som du fyller på etterhvert. Er såpass anonymt at du kan betale ved å sende kontanter i posten til dem. Drit i nord VPN, de selger all dataen din uansett.
VPN er tryggere enn ingenting, og seedbox er tryggere enn VPN. Legg lista der du selv er komfortabel.